آخرین اخبار
دادستان داراب:

افزایش مصرف مشروبات الکلی در بین نسل جوان/فضای مجازی با دقت رصد می شود

فضای مجازی به شدت توسط نهادهای انتظامی و امنیتی رصد و در مواقع لزوم حسب مورد تذکرات لازم و کافی داده و تعهد اخذ می شود و در مواردی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی باشد با تشکیل پرونده رسیدگی می گردد.
اشتراک گذاری
04 تیر 1401
97 بازدید
کد مطلب : 10355

محمد رضا نظافت دادستان عمومی و انقلاب داراب به خبرنگار داراب آنلاین گفت: بیشترین آمار پرونده های کیفری به ترتیب فراوانی توهین، ضرب و جرح، تصادفات، تهدید و جرائم مربوط به مواد مخدر می باشد.

وی گفت: مصرف مشروبات الکلی در بین نسل جوان رو به افزایش است به طوری که درصد قابل توجهی از آمار تصادفات مربوط به مصرف مشروبات الکلی است و لازم است خانواده ها نظارت کافی داشته و نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش رسالت خویش را بیش از پیش عملی سازند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی و کاهش آستانه تحمل مردم و عدم اقدامات فرهنگی مناسب و عدم توجه کافی به اعتقادات میتواند از زمینه های بروز چنین جرایمی خصوصاً توهین به عنوان بیشترین آمار جرم در جامعه باشد.

دادستان تاکید کرد: فضای مجازی به شدت توسط نهادهای انتظامی و امنیتی رصد و در مواقع لزوم حسب مورد تذکرات لازم و کافی داده و تعهد اخذ می شود و در مواردی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی باشد با تشکیل پرونده رسیدگی می گردد.

وی گفت: در راستای حقوق عامه، برخی از مسئولین از بابت ترک فعل به دستگاه قضایی احضار و از آنها توضیح خواسته شده و اظهارات آنها نیز استماع گردیده است و برنامه های آنها تا حصول انجام وظایف قانونی پیگیری خواهد شد.

وی در پایان گفت: به صورت تلفنی و با دستورات کتبی و همچنین با تشکیل جلسات و دعوت از مسئولین ادارات انجام وظایف قانونی در ارتباط با حقوق عامه مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =