آخرین اخبار

معاون وزیرصمت:امسال یک هزار معدن کشور فعال می شود/آماده پرداخت تسهیلات به معدن داران داراب هستیم

به گزارش خبرنگار داراب آنلاین، با دعوت محمد جواد عسکری منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس، صبح امروز دکتر اسماعیلی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه رییس سازمان صمت فارس، مدیر کل منابع طبیعی فارس و معاون اقتصادی استاندار فارس از معادن داراب و زرین دشت بازدید کردند. حضور در […]

اشتراک گذاری
02 خرداد 1399
150 بازدید
کد مطلب : 10042

به گزارش خبرنگار داراب آنلاین، با دعوت محمد جواد عسکری منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس، صبح امروز دکتر اسماعیلی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه رییس سازمان صمت فارس، مدیر کل منابع طبیعی فارس و معاون اقتصادی استاندار فارس از معادن داراب و زرین دشت بازدید کردند.

حضور در معدن مس منطقه کوهستان بخش رستاق، معدن نمک کرسیا فسارود و معدن گچ شرکت سپید داراب از برنامه های امروز مسئولین کشوری و استانی در داراب بود.

دکتر اسماعیلی معاون وزارت صمت در حاشیه بازدید از معدن مس داراب گفت: بهره بردار بایستی در اولین فرصت نسبت به اکتشاف تکمیلی معدن اقدام کند و آماده پرداخت هر گونه تسهیلات حمایتی هستیم. معدن داران اجازه خام فروشی دارند اما درصورتی که ظرفیت کافی برای توسعه داشته باشند از سرمایه گذاری جهت ایجاد کارخانه و اشتغال نیز حمایت می کنیم.

این مقام مسئول در حوزه معدن کشور گفت: از حدود ۱۰ هزار معدن کشور ۴ هزار معدن غیر فعال است و سیاست گذاری هایی برای فعال سازی یک هزار معدن در سال جاری صورت گرفته است.

محمد جواد عسکری منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم در این جلسه گفت: سال ها این معدن نیمه تعطیل بوده و اشتغالی برای اهالی ایجاد نشده است. از سرمایه گذار محترم میخواهم هر چه سریع تر نسبت به فعال سازی آن اقدام و موجب جهش در تولید شوند در غیر اینصورت تعیین تکلیف خواهیم کرد.

معدن مس داراب از سال ۸۸ کار اکتشافات خود را با ذخیره ۳۰۹ هزار تن در ۱۵۹ هکتار آغاز کرده و به گفته شیخی صاحب پروانه این معدن دارای خلوص ۴ و نیم درصد می باشد.

در حاشیه بازدید مسئولین از معدن گچ سفید داراب واقع در حوالی روستای احمد آباد و بیزدان نیز مقرر شد مقدمات پرداخت تسهیلات انجام و بهره بردار نیز برای ۲۰۰ نفر جدید ایجاد اشتغال کند. در حال حاضر این معدن مرغوب ترین گچ با مصارف دارویی، پزشکی و … را به کشورهای مختلف از جمله چین صادر می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + سیزده =