آخرین اخبار
شهردار داراب:

پیام راه اندازی سامانه شفافیت این است که وامدار هیچ کس نیستیم/بدهی ۷.۵ میلیاردی شهرداری به اوقاف

ابوالحسن جاویدی که در آستانه شش ماهگی دوران خدمت در مسئولیت شهردار داراب است در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات متعدد آنها پاسخ گفت. این سومین نشست خبری وی با خبرنگاران بود که با حضور اکثر خبرنگاران رسمی، سوالات شهروندان و مخاطبین رسانه ها در یک جلسه حدودا سه ساعته پاسخ داده شد […]

اشتراک گذاری
02 تیر 1401
118 بازدید
کد مطلب : 10265

ابوالحسن جاویدی که در آستانه شش ماهگی دوران خدمت در مسئولیت شهردار داراب است در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات متعدد آنها پاسخ گفت.

این سومین نشست خبری وی با خبرنگاران بود که با حضور اکثر خبرنگاران رسمی، سوالات شهروندان و مخاطبین رسانه ها در یک جلسه حدودا سه ساعته پاسخ داده شد و بخشی از سوالات نیز به جلسه بعد موکول شد.

در این نشست مقرر گردید در اولین فرصت خبرنگاران، شهردار و تنی چند از اعضای شورا از پروژه های مختلف و اماکن و معابر تحت مدیریت شهرداری بازدید و خبرنگاران مشکلات را از نزدیک به اطلاع مجموعه مدیریت شهری برسانند.

شهرداری از سال ۹۲ تاکنون ۱۱٠ هزار متر آسفالت تعهد داده است/راه اندازی سامانه جامع املاک و تملک پارکینگ سمیه در دستور کار

شهردار داراب در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۹۲ یک سری تعهداتی برای آسفالت ۸۱ کوچه به میزان ۱۱٠ هزار متر مربع در شهر داراب ایجاد شده که تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: مجوز شورا برای آسفالت معابر اصلی و پیاده رو سازی انجام شده و تمامی مستندات آن به زودی در سامانه شفافیت منتشر خواهد شد.

وی گفت: نوار ساحلی میدان پرستار تا میدان فردوسی به اجرای ۴۶٠٠ مترمربع کف سازی و روشنایی نیاز دارد که در دستور کار است و به زودی آغاز می شود.

شهردار داراب در خصوص ساماندهی دست فروشان نیز گفت: دست فروشان توسط همکاران آمارگیری شده اند و برای آنها برنامه هایی داریم که به زودی اعلام می کنیم.

وی گفت: سامانه جامع املاک شهرداری برای اولین بار راه اندازی شده است و کل املاک را استعلام کرده ایم و در سامانه ثبت خواهیم کرد.

شهردار داراب گفت: مالکیت پارکینگ سمیه با آموزش و پروش است و در توافقی که در روز عید فطر با مدیر کل محترم این اداره داشتیم مقرر گردید دیوار پارکینگ بین پارکینگ سمیه و پارکینگ خیابان ۲۲ بهمن برداشته شود که ظرفیت آن به ۲۷٠ خودرو افزایش می یابد.

سه راهی سنگ چارک در محدوده و حریم شهر نیست/زمین چمن دریمی احداث می شود/اجرای ساماندهی میدان تره بار و کشتارگاه

شهردار داراب در جمع خبرنگاران گفت: بررسی های ما نشان می دهد محدوده بیمارستان دوم داراب و سه راهی سنگ چارک در محدوده و حریم شهر داراب نیست در نتیجه وظیفه اجرای پروژه در این قسمت با شهرداری نیست.

وی گفت: چاه آرامستان را با هزینه یک میلیاردی احیا کردیم و در مدار آوردیم تا از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود. این چاه آب آرامستان، گلزار شهدا، و بخشی از میدان الله و جنوب شهر را تامین می کند.

شهردار داراب گفت: برای تامین آب اینها ماهیانه آب از چاه های شخصی خریداری می شد که از این لحاظ هم صرفه جوبی شده است.

وی گفت: شهردار محترم فسا در یک مصاحبه گفته اند شهرداری داراب حقوق و بیمه معوقه دارد اما ما حقوق را به روز کردیم و حق و حقوق پرسنل کارمندی و کارگری و فضای سبز پرداخت شده است.

ساماندهی کشتارگاه و میدان میوه و تره بار

جاویدی گفت: کشتارگاه داراب از لحاظ بهداشتی و ساختمانی بازسازی شده است و سردخانه آن فعال است. بزودی دوربین های مداربسته نصب می شود و بصورت برخط نظارت خواهیم کرد.

وی گفت: رمپ ورودی، روشنایی، تعمیر سرویس بهداشتی میدان تره بار داراب در این مدت اجرا شده است و اقدامات دیگری نیز در دستور کار است.

شهردار داراب با اشاره به انتقاد منتشر شده در داراب آنلاین در خصوص میدان تره بار گفت: ساماندهی این میدان شروع شده و با کمک غرفه داران ادامه می یابد.

زمین چمن مصنوعی دریمی به زودی احداث می شود

جاویدی در خصوص محلات کمتر برخوردار گفت: رایزنی های زیادی برای اختصاص زمین و احداث چمن مصنوعی انجام شده و طبق توافق انجام شده ان شالله به زودی زمین چمن مصنوعی این محله توسط شهرداری و شورا احداث می شود.

اجرای ۱۳ هزار متر مربع آسفالت معابر در ۶ ماه اخیر/آسفالت کوچه های دریمی و خیابان های اصلی شهر در دستور کار

ابوالحسن جاویدی در سومین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: قریب شش ماه از آغاز خدمت بنده در شهرداری داراب می گذرد و از روز اول بنا را در باز زنده سازی فضاهای عمومی شهری گذاشتیم چرا که شهر به لحاظ وسعت توسعه پیدا کرده است اما توجه کمتری به بافت مرکزی و میانی داراب شده است.

وی افزود: مرکز شهر محل تجمع اصلی مردم است اما پویایی لازم را ندارد ما میخواهیم در این بخش تغییراتی دهیم که وقتی از دارابی های ساکن شهرهای دیگر به داراب می آیند تغییرات را حس کنند و نگویند داراب تغییری نداشته است.

جاویدی گفت: در این مدت نقاشی هایی با موضوعات مختلف مرتبط با داراب بر دیوارهای شهر اجرا شده است و تلاش داریم به زودی روکش آسفالت و نوسازی پیاده رو خیابان های اصلی ۲۲ بهمن، شهید رجایی، چمران و سید جمال الدین را اجرا کنیم.

روکش خیابان سلمان فارسی را حتی بدون اجرای فاضلاب انجام می دهیم

وی گفت: شهرداری بابت روکش آسفالت خیابان سلمان فارسی قرارداد داشته است اما متاسفانه اداره آبفا و پیمانکار مربوطه طرح فاضلاب را اجرا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اسفند ماه سال گذشته، مدیر کل محترم آبفا قول دادند که تا پایان اسفند انشعابات خیابان سلمان فارسی را نصب کنند اما تاکنون اقدام نشده است.

شهردار داراب تاکید کرد: برابر قانون سه اخطار با فاصله زمانی به آبفا داده شده است و قصد داریم روکش را انجام دهیم.

شهردار داراب گفت: طبق قانون سه نامه به آبفا ارسال شده است و با پایان مهلت قانونی روکش آسفالت را انجام می دهیم و برابر قانون در صورت نیاز به حفاری باید خسارت آن را پرداخت کنند.

جاویدی گفت: در همین مدت ۱۳ هزار متر مربع آسفالت در کوچه های شهرک آیت الله نسابه، بلوار مطهری، شهرک امام سجاد، و پل حکیم عباس انجام شده است و به زودی بخش زیادی از کوچه های دریمی نیز آسفالت می شود.

پیام راه اندازی سامانه شفافیت این است که وامدار هیچ کس نیستیم/بدهی ۷.۵ میلیاردی شهرداری به اوقاف

شهردار داراب در جمع خبرنگاران گفت: آسفالت پل حکیم عباس در همین مدت انجام شد و روشنایی این بلوار به طور کامل اجرا شده است. تعداد ۱۵ المان نوری با اعتبار بیش از یکصد میلیون تومان همراه با نوشته خوش آمدگویی در ورودی ها نصب شده است.

وی افزود: سرویس های بهداشتی شهر داراب را ساماندهی کردیم هر چند برخی از آنها مشکلات اساسی دارند اما در دستور کار هستند.

وی گفت: روشنایی پارک های کودک، شهید سلیمانی، خلیج فارس و معابر شهر داراب بسیار مشکل داشت و در این مدت نور آنها اجرا شده است. باغ ملی از تاریکی بیرون آمد و آب نماهای باغ ملی فعال شده است.

شهردار داراب گفت: در این مدت چارت شهرداری داراب را احیا و برای اولین بار سامانه شفافیت را راه اندازی کردیم. پیام سامانه شفافیت این است که وامدار هیچ کس نیستیم.

بدهی شهرداری به اوقاف مربوط به آرامستان به روز پرداخت شده است

وی گفت: بدهی ۷ و نیم میلیارد تومانی شهرداری به اداره اوقاف که از سال ۹۱ مانده یکی از چالش های ما است که در این مدت توانستیم بدهی های شهرداری در خصوص آرامستان به روز پرداخت شود.

وی گفت: اداره اوقاف در خصوص مطالباتشان شکایت قضایی کردند که با توجه به اعلام دستگاه قضایی یکسری از املاک شهرداری از جمله مغازه های مجتمع شهروند را به دادگاه معرفی کردیم تا بدهی ها تسویه شود.

تعداد ۴۵ دکه در داراب واگذار شده است!/ افزایش درآمد ۵ برابری پارکینگ سرقنات با بروزرسانی قرارداد

ابوالحسن جاویدی گفت: بودجه سال ۱۴٠٠ شهرداری داراب ۳۵ میلیارد تومان بوده که با فروش زمین مبلغ ۷٠ میلیارد تومان تحقق یافته است و بودجه ۱۴٠۱ را ۷۵ میلیارد در نظر گرفتیم.

وی گفت: در مدت ۶ ماه حضور بنده هیچ یک از زمین های شهرداری به فروش نرسیده است و هزینه های شهرداری را از راه های دیگر پرداخت کردیم و قصد داریم ملک خریداری کنیم و به فروش نرسانیم.

وی افزود: درخصوص فروش زمین دو قطعه زمین از قبل انجام شده بود و تعهد ایجاد کرده بودند که ناچارا واگذار شد.

شهردار داراب با اشاره به واگذاری ۴۵ دکه در گذشته گفت: بسیاری از اینها دست به دست شده است و در حال حاضر توسط افراد دیگری اداره می شود. برخی از اینها بیش از میزان واگذار شده تصرف کرده اند و تعدادی نیز قراردادشان اتمام رسیده که در حال ساماندهی و پیگیری هستیم.

وی افزود: مطالبات شهرداری و چک های وصول نشده از سال۹۴ را وصول کردیم و با این ها توانستیم حقوق پرسنل را به روز کنیم.

وی گفت: پارکینگ سرقنات قبلا ماهیانه ۲ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان اجاره بود اما قرارداد جدید ۱۲ میلیون و ۵٠٠ بسته شده است. قرارداد قبلی ورودی پارکینگ میدان تره بار ۶ میلیون و ۲۵٠ هزار تومان بوده اما قرارداد جدید ۱۶ میلیون تومان است.

جای بتابی طلا امن است/در راه اندازی آزمایشگاه تست اعتیاد همکاری میکنیم

*✍🏻به گزارش داراب آنلاین*،جاویدی شهردار داراب در خصوص بتابی منتقل شده نیز گفت: پیگیری های مستمری در این خصوص انجام دادیم و این بتابی طلا در شیراز و طی جلساتی که به همراه چند تن از اعضای شورا و مسئولین استانی گرفتیم، رویت شد و در امنیت کامل قرار دارد.

♦️وی افزود: در این موضوع آقای موسوی مدیر کل محترم دادگستری فارس به ما خیلی کمک کردند که از ایشان تشکر میکنم.

♦️وی در خصوص آزمایشگاه تست اعتیاد فرماندهی انتطامی گفت: در مصوبه شورای ما قید شده مقرر گردید ضمن برآورد اولیه با همکاری خیرین سلامت، کارخانه سیمان، معادن شن و ماسه، شبکه بهداشت و شهرداری اقدام و مورد موافقت قرار گرفت.

♦️وی گفت: در هر صورت ما به تعهداتمان پایبند هستیم و در موضوع راه اندازی آزمایشگاه همکاری میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دو =