آخرین اخبار

چگونه ویندوز ۱۰ را رایگان دریافت کنیم؟

به گزارش داراب نا به نقل از  جام نیوز، بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، کاربرانی که به عضویت سرویس Windows Insider دربیایند، نسخه‌ی نهایی ویندوز۱۰ را به‌ صورت رایگان دریافت خواهند کرد. احتمالا خبر دارید که صاحبان ویندوز‌های ۷ و ۸ می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان سیستم‌عامل رایانه‌های شخصی‌شان را به ویندوز ۱۰ ارتقا […]

اشتراک گذاری
01 تیر 1394
112 بازدید
کد مطلب : 1058
به گزارش داراب نا به نقل از  جام نیوز، بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، کاربرانی که به عضویت سرویس Windows Insider دربیایند، نسخه‌ی نهایی ویندوز۱۰ را به‌ صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
احتمالا خبر دارید که صاحبان ویندوز‌های ۷ و ۸ می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان سیستم‌عامل رایانه‌های شخصی‌شان را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهند. تایید این خبر جزو نخستین اقداماتی بود که مایکروسافت پس از رونمایی از ویندوز جدیدش انجام داد. در حالی که کاربران نسخه‌ی اصلی ویندوز‌های ۷ یا ۸ می‌توانند ویندوز۱۰ را رایگان دریافت کنند، کسانی که می‌خواهند این سیستم‌عامل را بر روی رایانه‌ی جدیدشان نصب کنند یا ویندوز‌ های قبلی‌شان ویستا یا XP بوده، باید تا ۱۹۹ دلار (بسته به نسخه‌ی ویندوزی که قصد تهیه‌اش را دارند) برای خرید ویندوز ۱۰ هزینه بپردازند.
با این حال مایکروسافت دیروز راهکار جدیدی برای دریافت رایگان ویندوز۱۰ به کاربران‌اش آموزش داده است؛ طوری که حتی کسانی که ویندوز‌های ۷ یا ۸ را هم ندارند، می‌توانند نسخه‌ی اصلی این ویندوز را به‌صورت قانونی دریافت کنند. 

 

اگر نسخه‌‌ی اصلی ویندوزهای ۷ یا ۸ را تهیه نکرده‌اند و قصد دارید ویندوز۱۰ را روی رایانه‌ی شخصی‌تان نصب کنید، تنها کافی است یک حساب کاربری مایکروسافت (Microsoft Account یا MSA) بسازید؛ آن را به نسخه‌ی آزمایشی ویندوز۱۰ خود متصل کنید و زمانی که ویندوز ۱۰ عرضه شد، به‌صورت رایگان نسخه‌ی آزمایشی خود را به یک نسخه‌ی قانونی و کامل ارتقا دهید.
بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که دارندگان ویندوز‌های ۷ یا ۸ نیازی به حساب کاربری مایکروسافت ندارند و سیستم عامل آن‌ها به‌راحتی به ویندوز ۱۰ ارتقا داده خواهد شد. البته مایکروسافت می‌گوید که برای دسترسی به App Store ویندوز، به یک حساب کاربری مایکروسافت نیاز است.
ویندوز۱۰ مایکروسافت قرار است تمامی دستگاه‌ها و سرویس‌های این شرکت را به هم متصل کند و سیستم یک‌پارچه‌ای بین آن‌ها تشکیل دهد. به این صورت که کنسول بازی ایکس‌باکس وان و ویندوز موبایل این شرکت هم به سیستم عامل ویندوز۱۰ مجهز خواهند شد و از قابلیت‌های آن بهره خواهند برد.
مهم‌ترین قابلیت جدید ویندوز۱۰، میان‌افزار «دایرکت‌ایکس۱۲» است. مایکروسافت قول داده که روی سخت‌افزار یک‌سان، دایرکت‌ایکس۱۲ چند برابر دایرکت‌ایکس۱۱ کارایی داشته باشد. اگر این ادعاهای مایکروسافت حقیقت داشته باشند، می‌توانند تاثیر زیادی روی عمل‌کرد کنسول بازی ایکس‌باکس وان داشته باشند.
ویندوز۱۰، هفتم مرداد ‌امسال عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 15 =