آخرین اخبار

هزینه های میلیاردی و خرید و فروش آراء مسئولیت شورای نگهبان را چند برابر می کند

به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ تیر ماه سالگرد تأسیس شورای نگهبان اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان داراب با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند. به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، محمدحسن انصاری مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات داراب گفت: شبکه نظارت شورای نگهبان داراب با ۹۰۰ ناظر در رده های مختلفی اعم از […]

اشتراک گذاری
24 تیر 1394
518 بازدید
کد مطلب : 1800

به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ تیر ماه سالگرد تأسیس شورای نگهبان اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان داراب با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، محمدحسن انصاری مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات داراب گفت: شبکه نظارت شورای نگهبان داراب با ۹۰۰ ناظر در رده های مختلفی اعم از ناظر، ناظر مسئول، سرناظر و هیأت نظارت دارد که هرکدام شرح وظایف خاصی دارند و در طول سال جلسات و همایش های مختلف بصیرتی برای آنها برگزار می شود.

وی گفت: شبکه نظارت شهرستان داراب برای نظارت دقیق بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفند ماه سال جاری برگزار گردد، آمادگی کامل دارد. شورای نگهبان با تمام ظرفیت فعالیت های کاندیداها را با دقت و نظارت با حفظ بی طرفی رصد و بر اساس معیارهای قانونی به وظایف خود عمل می کنند و ناظرین داراب نیز باید نهایت بی طرفی خود را در انتخابات رعایت کنند .

DSC_0100 DSC_0094

حجه الاسلام رضا صادقی امام جمعه داراب نیز گفت: شورای نگهبان یک نهاد نظارتی که به دستور امام راحل تأسیس و بر اساس قانون اساسی دارای ۱۲ عضو است که شامل ۶ فقیه که توسط شخص ولی فقیه انتخاب می گردد و دارای ۶ حقوقدان است که به پیشنهاد قوه قضائیه و توسط مجلس انتخاب می گردند و شرح وظایف آنان تطابق قوانین با احکام الهی است.

امام جمعه داراب با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند شورای نگهبان عماد ملت و عماد دین و نبض نظام است گفت: وظایف اصلی شورای نگهبان عبارتند از نظارت بر قوانین و مقررات و پاسداری از قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر حسن اجرای انتخابات و صیانت از آراء مردم است.

امام جمعه داراب گفت: ناظرین شورای نگهبان در شهرستانها از بین خواص و نخبگان شهر انتخاب می گردند و ناظرین و اعضای مرکزی هیأت نظارت باید با دقت و رعایت تقوا تلاش در جهت خوب برگزار شدن و سالم سازی انتخابات داشته باشند و اعضای هیأت نظارت نیز با حفظ بی طرفی برابر مقرات کار خود را انجام دهند .

صادقی گفت متأسفانه بد اخلاقی های انتخاباتی و تبلیغات زود هنگام در این شهرستان در گذشته و حال باعث شده در اذهان عمومی اینگونه مطرح شده که بعضی از کاندیداها بودجه های میلیاردی برای انتخابات هزینه می کنند و خرید و فروش آراء در شهرستان سر زبان ها افتاده و این وظیفه و اساس مسئولیت شورای نگهبان را چند برابر می کند.

DSC_0098 DSC_0096

3 پاسخ به “هزینه های میلیاردی و خرید و فروش آراء مسئولیت شورای نگهبان را چند برابر می کند”

  1. سلیمی گفت:

    بلای جان این شهر خرید و فروش آراء شده است.بیائید دست در دست هم ریشه آنرا بخشکانیم.

  2. ناشناس گفت:

    چرا برخی کاندیداها رای می خرند(برخی از اونا همه خیلی تابلو هستن) به نظر شما اونا قصد خدمت دارند ؟

  3. ناشناس گفت:

    قابل توجه اعضای محترم شورای نگهبان داراب اینکه پارسال یکی از اعضای تیم یکی از کاندیداها سر میدان انقلاب کارت شارژ می داد چه ترافیکی بود همه کارت شارژ میگرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =