آخرین اخبار

انتشار اسناد مهم واگذاری آب سد رودبال به فسا و استهبان/مدیرعامل آب منطقه ای فارس در سال ۸۳: این طرح غیر فنی و غیر اقتصادی است

طرح آبرسانی به شهرهای فسا و استهبان از سد رودبال، تا محل تصفیه خانه واقع در شهر ایج که در ۲۵ کیلومتری شهر استهبان و ۴۴ کیلومتری مخازن مهدی آباد فسا قرار دارد چند وقتی است که آغاز شده و با بودجه دولتی در حال اجرا است. احداث تصفیه خانه داراب و زرین دشت در […]

اشتراک گذاری
12 مرداد 1394
419 بازدید
کد مطلب : 2254

طرح آبرسانی به شهرهای فسا و استهبان از سد رودبال، تا محل تصفیه خانه واقع در شهر ایج که در ۲۵ کیلومتری شهر استهبان و ۴۴ کیلومتری مخازن مهدی آباد فسا قرار دارد چند وقتی است که آغاز شده و با بودجه دولتی در حال اجرا است. احداث تصفیه خانه داراب و زرین دشت در نزدیکی شهرک فتح المبین نیز از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و پیشرفتی حدود ۳۵ درصد دارد.

به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، شاید بعد از اصلاح خط مرزی داراب و استهبان یکی از مهم ترین مطالبات مردم داراب و زرین دشت انتقال آب از سد رودبال به این دو شهرستان است که این روزها با انتشار خبر اختصاص آب از این سد، حاشیه دار شده است.

سایت خبری داراب نا در گزارشی کامل و البته مستند به بررسی روند اختصاص آب این سد پر حاشیه به شهرستان های داراب و زرین دشت، فسا و استهبان پرداخته است که در ادامه می آید.

دوگانی:مسیر انتقال آب از سدرودبال به فسا ۱۰۴ کیلومتر طول دارد

محمد حسن دوگانی نماینده شهرستان فسا نهم مرداد ماه ۹۴ در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اجرای این طرح تاثیر بسزایی در تامین آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی این شهرستان دارد اظهار داشت: این طرح در سال ۱۳۸۹ به تصویب وزارت نیرو رسید و در دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن تصویب شده است.

دوگانی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است، گفت: امسال نیز ۴۵ میلیارد تومان اعتباری برای ادامه این طرح تصویب شده و تلاش‌ها برای تخصیص آن ادامه دارد.

مسیر انتقال آب از سد رودبال به فسا و استهبان

نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس با اشاره به طول ۱۰۴ کیلومتری مسیر انتقال آب از سدرودبال به این شهرستان تصریح کرد: با انتقال این آب مشکل آب آشامیدنی مردم ۱۵ روستای بخش مرکزی و همچنین مردم ششده و قره‌بلاغ و سایر مناطق شهرستان در بلند مدت رفع می‌شود.

وی بیان کرد: با این طرح علاوه بر تامین آب آشامیدنی، آب صنایع ‌فسا از جمله پتروشیمی و فولاد تامین شده و بسیاری از مشکلات موجود شهرستان در تامین آب مورد نیاز صنایع برطرف می‌شود.

مجری طرح آبرسانی به شهرهای فسا و استهبان:طرح حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مهندس معاونی مجری طرح آبرسانی به شهرهای فسا و استهبان از سد رودبال هدف از اجرای این طرح را تامین بخشی از نیاز آب شرب و صنعت شهرهای استهبان و فسا و روستاهای مسیر عنوان کرد و افزود: در این طرح قرار است تا سال ۱۴۱۵، سالانه نیاز آبی شهر فسا به میزان ۵ میلیون مترمکعب در بخش شرب تامین شود و در سال ۳ میلیون مترمکعب به صنعت اختصاص یابد که در مجموع سالانه ۸ میلیون مترمکعب از نیاز آبی این شهرستان تامین می شود.

معاونی همچنین از تامین نیاز آبی شهر استهبان به میزان ۵ میلیون مترمکعب در سال خبر داد و گفت: از این میزان در سال، یک میلیون مترمکعب به آشامیدن و ۴ میلیون مترمکعب به صنعت اختصاص دارد و با شروع عملیات اجرایی طرح از بهمن ماه ۹۲، این طرح حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظر مدیرعامل وقت (۱۳۸۳) آب منطقه ای فارس در خصوص تخصیص آب سد رودبال به استهبان

طبق سند زیر که برای اولین بار منتشر می شود خلیل رضاییان معاون فعلی استاندار و مدیرعامل وقت آب منطقه ای استان فارس در پاسخ به نامه مسعود امینی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس هفتم شورای اسلامی که ظاهرا درخواست تخصیص آب سد رودبال برای دشت استهبان را داشته است نوشت: این سد ۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را توسعه و بهبود خواهد بخشید به علاوه آب شرب شهر داراب و زرین دشت را نیز تامین خواهد کرد. تامین آب برای دشت ایج استهبان در اهداف اولیه طرح نبوده و انتقال آب از طریق سد به آن منطقه غیر فنی و غیر اقتصادی است.

وی در بخش دیگری از نامه تنظیم شده در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۸۳ در پاسخ به اعتراض نماینده این شهرستان ها می گوید: دو مکان مورد نظر نماینده استهبان و نی ریز برای اجرای سد مناسب نیست و مکان فعلی احداث شده به تایید کارشناسان رسیده است.

در حالی مدیرعامل وقت آب منطقه ای فارس انتقال آب به استهبان را به حق، غیر فنی و غیر اقتصادی می خواند که چند سال بعد، وزارت نیروی دولت دهم نه تنها بخشی از آب سد را به استهبان اختصاص می دهد بلکه نام شهرستان فسا نیز در لیست تخصیص آب سد رودبال اضافه می شود!

۰۰۰۲۱۵۱

(نامه مدیرعامل وقت آبفا استان فارس در خصوص غیر فنی و غیر اقتصادی بودن تخصیص آب رودبال به استهبان)

آب سد رودبال در چه تاریخی به فسا و استهبان اختصاص یافت؟

شاید وقتی احداث سد رودبال به تصویب رسید و هدف از اجرایش آبیاری دشت داراب و زرین دشت عنوان شد، هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که وزارت نیروی دولت دهم در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۰ یعنی ۶ ماه مانده به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با فشار و پیگیری، آب سد رودبال را علاوه بر داراب و زرین دشت به شرب و صنعت استهبان و فسا اختصاص دهد.

بر اساس سند زیر که برای اولین بار منتشر می شود، محمد رضا عطارزاده معاون آب و آبفا وزارت نیرو در پاسخ به نامه دهقانی مدیر عامل آب منطقه ای فارس مجوز تخصیص آب سد رودبال به فسا و استهبان را صادر می کند.

در این مجوز سه صفحه ای آمده است:

تخصیص آب به میزان ۱۸ میلیون متر مکعب در سال جهت مصارف شرب نقاط هدف با اطمینان پذیری حجمی و زمانی به ترتیب ۹۱ و ۹۰ درصد به شرح زیر:

– شهرستان داراب و زرین دشت ۱۲ میلیون متر مکعب درسال

– شهرستان استهبان یک میلیون متر مکعب در سال

– شهرستان فسا ۵ میلیون متر مکعب در سال

تخصیص آب به میزان ۱۲ میلیون متر مکعب در سال جهت مصارف صنعتی منطقه با اطمینان پذیری حجمی و زمانی به ترتیب ۸۹ و ۸۸ درصد به شرح زیر:

– نیاز صنایع شهرستان استهبان (از جمله پتروشیمی): ۴ میلیون متر مکعب در سال

– نیاز پتروشیمی داراب: ۴ میلیون متر مکعب در سال

– نیاز پتروشیمی و صنایع فولاد فسا: ۳ میلیون متر مکعب در سال

سایر صنایع منطقه و کمبود آب شهرک های صنعتی محدوده طرح: یک میلیون متر مکعب در سال

IMG-20150803-WA0002
IMG-20150803-WA0009

 IMG-20150803-WA0008

(مجوز تخصیص آب رودبال به فسا و استهبان در مرداد ماه ۱۳۹۰)

۵۴۵۴۵۴

پیگیری دوگانی نماینده فسا در سال ۱۳۸۹

قانون حوضه آبریز چه نظری دارد؟

براساس قانون حوضه آبریز، موازی و منطبق برخط تقسیم آب، حوضه آبریز داراب گرد یا رودبال داراب و حوضه آبریز ششده بود به همین دلیل محدوده حوضه آبریز دارابگرد یا رودبال داراب کاملا در محدوده قانونی واستحفاظی – سیاسی شهرستان داراب قرار داشت، اما بعداز اینکه خط مرزی  بین دو شهرستان داراب واستهبان را بدون توجه به قانون حوضه آبریز وسایر قوانین تقسیمات کشوری و … به داخل حوضه آبریز دارابگرد و داخل محدوده قانونی وسیاسی شهرستان داراب گسترش دادند و استهبان مرز و حوزه اداری واستحفاظی خود را بر داراب تحمیل نمود، مسوولین شهرستان استهبان اظهار می کنند آب رودخانه رودبال داراب از استهبان به سمت داراب می آید!

در خصوص اثبات حق قانونی داراب در پرونده خط مرزی بارها مردم و مسئولین این حق قانونی را مطالبه کرده اند اما مسئولین کشوری بنا به دلایل سیاسی حاضر به بازگشت این خط مرزی به نقطه عادلانه و قانونی قبلی نیستند.

53 پاسخ به “انتشار اسناد مهم واگذاری آب سد رودبال به فسا و استهبان/مدیرعامل آب منطقه ای فارس در سال ۸۳: این طرح غیر فنی و غیر اقتصادی است”

  1. اهووووم گفت:

    مستندات حاکی از این است که دکتر احمدی کم کاری نکرده است.

  2. دارابی گفت:

    باید مردم متحد بشن و حقشون رو درخواست کنن
    البته نماینده های قبلی خیلی ضعیف عمل کرده اند

  3. یاسر گفت:

    سلام
    اینها همش نشونه نفوز های سیاسی افرادی همچون نماینده فسا است که براحتی طرح های چند صدملیاردی که توجیح اقصادی نداره به تصویب میرسونه واعتبار میگیره و متاسفانه دولت مردای شهرما نمیتونن از حداقل حق مادفاع کنن وبراحتی اندک داشته های شهرمون هم به باد میدند نمونش همین سد که نماینده وقت داراب زمان واگذاری به استهبان خندید وگفت سد مهم نیست اب شد مهمه که آبم سربالا نمیره

  4. اکبری گفت:

    اونهایی که تو وات ساپ میگفتن دکتر احمدی سد داره به فسا برن از این بنده خدا طلب حلالیت کنن این نامه معلومه در زمان افشاری اب سد دادن رفته

  5. ابراهیم گفت:

    هر دم از این باغ بری می رسد ……

  6. طلبه ی شهر گفت:

    سلام….
    سدرودبال و آب سد و همه منافعش از شیر مادر برا ما دارابیا حلال تره ک متأسفانه بعضی از مسئولین کبک صفت دائمل سرشون زیر برفه و اصلا زره ای غیرت رو اسم داراب ندارن….کاش حداقل از همین دوگانی یه چیزایی یاد میگرفتند….نماینده های منفعل هم ک باید با مجلسشون به توپ بسته بشن والله…توروز روشن خط مرزمونو عوض میکنن آب از آب تکون نمیخوره ……ای داد بی داد……آدم میمونه بخنده،گریه کنه،سکوت کنه،……چی بگم آخه من……از همون اول سد و رودبال داراب بود…..اینقد شل گرفتیم ک فسا و …..ادعای مالکیت سد و آبش میکنن……بابا اینجا مال دارابه،،،حق دارابه،،،،
    آاااااااااااای دنیا

  7. دکتر حلال کن گفت:

    دکتر احمدی از همین جا حلالیت می طلبم

    چون طبق گزارشات………….. که بدون داشتن اطلاع کافی از زمان تخصیص یافتن این سهمیه به فسا و استهبان
    که متاسفانه بزرگ نمایی شده بود

    من فکر کردم که عملکرد شما بوده و در حقتان ظلم کردم

    چون تاریخ این نامه برج ۵سال ۹۰میباشد که شما نماینده نبودید

    سد رو یکی داد رفت !!
    آب سد هم یکی دیگه داده رفته !!

    ما هم همشو به پایی شما گذاشتیم

    دکتر احمدی حلال کن
    من متوجه شدم
    که افراد سود جو که سودای قدرت در سر دارن

    چون نمیتوانند از عملکرد، درخشان شما ایراد بگیرند

    با این بهانه ها به دنبال تخریب شما هستند
    و افرادی مثل من هم کور کورانه دامن به این کار میزنیم

  8. دکتر حلال کن گفت:

    من اعتقاد دارم آب سد واسه همه مردمه
    داراب یا فسا یا استهبان نداره
    ولی اینم که کاری در زمان نماینده دیگری انجام شده به نماینده دیگه نسبت بدیم و تخریب کنیم درست نیست
    تشکر از داراب نا که با سندو مدرک ذهن مردم را روشن میکنند

  9. ناشناس گفت:

    تحویل بگیر جناب افشاری
    دقیقا زمانی که برای دور بعد انتخابات به دنبال رای بودید!!!! این هم نتیجه اش.
    در این زمینه دکتر احمدی واقعا مظلوم واقع شده اند.
    امیدواریم بتوان با همکاری و همدلی حقو حقوق از دست رفته مردم داراب را بازپس گرفت.

  10. همشری گفت:

    زنده باد داراب نا که همیشه واقعیت ها برملا میکنی حالا اونایی که این تهمت نا روا را به دکتراحمدی میزدند هرچند از اول هم میدانستند این اتفاق به دوره یادورههای قبل از احمدی برمیگرذ وفقط قصد تخریب این مرد زحمتکش راداشتند دستشان برای مردم روشده وبراساس این اسناد ومدارک معتبر چیری برا گفتن ندارن . باید بدانند خداوند عادل هست وتهمت ناروا چه گناه بزرگی هست وخداوند روز به روز انان را درچشم مردم خوار وذلیل میکند . به امید روزی که همه دربرابر عدالت سرتعططیم فرود اوریم وفقط همه باهم فکر اینده شهرمان باشیم .یاحق

  11. دلسوز شهرستان داراب گفت:

    دوستان عزیز باید عرض کنم که زمانی که این سد را زدن بیش از دها روستاهای ما را بی اب کرد این سد برای ما هیچ برکتی که نداشت بجر اینک روستاهای ماکه از این رود خانه تغذیه می شدن را امروز بدون سکنه شداند من نمی دانم چرا روستا یانی که از این رود خانه حق ابه داشتند هیچ اعتراضی نمی کنند

  12. اهورا گفت:

    درود سردبیر
    جناب جعفرپوریان خداوند سربلندت کند که یکی دیگر از ابهامات این شهر را با سند پاسخ دادید، دکتر احمدی خوشحالیم که حضرتعالی چند ماه مانده به انتخابات دنبال حقوق مردم داراب هستید و کلنگ زنی می کنید و به دنبال مصوبات دیگر هستید خوشحالم که روشن شد سد و مسائل آن به چه لحظه تاریخی برمی گشته به لحظه‌ای که به قول دوست بزرگوار نماینده سابق…..

  13. کیان گفت:

    آقا درسته که آب سد رو احمدی نداده

    ولی حداقل بره بر گردونه چرا نمیره چرا تلاش نمیکنه حداقل از حقمون دفاع کنه ما خودمون بی آب هستیم
    چرا یکی مثل دکتر دوگانی و سقایی میتونند پروژهای که از نظر اقتصادی هم اجراشون مورد تایید نیست با نفوذ تصویب کنند ولی ما نمیتوانیم چرا داراب همیشه باید یک پله عقب باشه چرا کاری انجام نمیشه
    چرا داراب نا همش خبر عدم انجام کار و گرفتن حق ما رو میده
    همش تو فضای مجازی ما شده خبرهای مقامات سیاسی تهران اینا واسه ما نون واب نمیشه
    ببخشید پشه تو آسمان تهران بپره میزنند تو سایت و فضای مجازی داراب یکچیز از داراب و زرین دشت بزنید آب سد ما دارن میبرن هنوز تو فکر فضای سیاسی خودشون هستند داراب خسته شده از سیاست آقای احمدی کاری کنید
    ما داریم تو این شهر زندگی میکنیم امکانات میخوایم

    • سعید گفت:

      بحث مصوبه در سال ۹۰ صورت گرفته.
      تا این اقدام نشده بود شاید میتوان کاری کرد.بعید بنظر می رسد بتوان مانع انجام این کار شد.
      در این شرایط بزرگترین کار که توسط دکتر احمدی میتواند صورت بگیرد
      ۱- شروع انتقال آب به داراب و زرین دشت با سماجت، پیگیری و فشار جهت عملیاتی شدن با سرعت بالا
      ۲- تعیین وضعیت خط مرزی داراب که متاسفانه جفای بزرگی در حق مردم شده ، لا اقل بتوانیم در بحث گردشگری برای شهرستان درآمد و شغل تولید کنیم و شرمنده مردمی که اراضی خود را ازدست داده اند نباشیم.

    • همشری گفت:

      دوست عزیز مگه میشه پروژه ای به این عظیمی که دردولت قبل درهییت وزیران مصوب وردیف اعتباری گرفته وهزینه های گزاف مطالعه وطراحی و… داشته توسط یه نماینده لغو شود ؟ خدایی بیایید منطقی باشیم و ازروی انصاف قضاوت کنیم.

    • جواب به کیان گفت:

      کیان جان

      یعنی واقعا شما نمیدونی چرا دوگانی و سقایی نفوذ دارن پس خوب دقت کن

      ((((ارزش خواندن داره)))

      ۱زمانی که نماینده ما تازه وارد تهران شدن و داشتن تازه مسیر وزارت خانه ها و نحوه رابطه پیدا کردن با مسولین رو پیدا میکردن
      این دوستان بعد از دو دوره نمایندگی و تجربه داشتن این موارد رو تصویب میکردن

      نفوذ زمانی پیش میاد
      که شما تجربه و شناخت پیدا کنید نسبت به انجام کاری و بدونی چکار کنی و اون با گذشت زمان پیش میاد

      من فکر میکنم که همه نمایندگان دوست دارن عملکرد خوبی داشته باشند

      ولی توان و شناخت و تجربه و سواد حرف اول میزنه تو موفق بودن
      واسه همین هست که سقایی و دوگانی و البته دکتر احمدی نسبت به بقیه موفقتند

      به نظر من اینکه دکتر احمدی در فرصت ۳ساله
      توانستند
      تعرفه برق
      راه آهن
      بیمارستان داراب جنت شهر فرگ
      انتقال آب
      تصفیه خانه شهر داراب
      انتقال آب
      تامین اجتماعی
      و دهها کار دیگه تصویب کنه

      به خاطر اینکه قبلا تو وزارت خانه ها و در تهران پست داشتن و این باعث شده که کمبود تجربه را جبران کنه و آلان میدونه واسه چه کاری پیش چه کسی بره

      این واسه تمام افرادی که با دکتر احمدی تهران بودن ثابت شده و من از خیلی افراد شنیدم

      و عملکرد ۱۲ساله دوگانی و سقایی را پشت سر گذاشته

      و من مطمن هستم اگر دوباره نماینده بشن عملکرد. ایشان چند برابر میشه

      پس مطمن باش هر کسی برای بار اول وارد مجلس بشه باید این مسیر تجربه را بگذراند
      وای به حال زمانی که قبلا هم شناخت نداشته باشه

      وبه نظر من دلیل اصلی عقب افتادگی داراب و زرین دشت از شهرهای مجاور اینکه نماینده یک دور وارد مجلس میشه تا بفهمه چه خبره جاشو به کسی دیگه میده دوباره تکرار اول …

      خود قضاوت کنید و جواب بدید و نظر

    • Reza_darab@yahoo.com گفت:

      زیپ دهنتو ببند

  14. همشهری گفت:

    حالا چند سال دیگه منافعی که زمان احمدی به شهرستان های دیگه واگذار شده تو همین سایت میزنند . این مسایل چیز عجیبی نیست و باید بپذیریم که نماینده فسا نفوذش از نماینده های شهر ما بیشتره و از طرفی زمانی به احمدی باریکلا گفتن داره که بتونه جلو اب بردن به شهرهای دیگه را بگیره

    • همشری گفت:

      اقا اگه از چیزی خبرداری بگو تا مردم بفهمند سایت داراب نا هم اگر موردی با مدارک ومستندات ارایه شود کاملا بی طرفانه منتشر میکنند . تا کی بااین حرفهای واهی میخواهید به این شهرستان ظلم کنید بخدا قیامتی هم هست . حساب وکتابی هم هست . مطمعنم که امثال شما نه بخدا ونه به عدالتش اعتقادی دارید وگرنه هرگز راضی نمیشدید به کسی که شبانه روزش را وقف خدمت به مردم کرده اینهمه تهمت وافترا بزنید .بخدا روزگلنگ زنی درمانگاه درمحل فرمانداری درحضور همه گفتند ۲۴ساعت گذشته فقط دو ساعت خوابیده اند که هییت همراه ایشان ازجمله دکتر نوربخش تایید واز تلاشهای ایشان تشکر کردند . بترسید ازخشم وغضب خداوند

  15. شهروند گفت:

    ما تغییر حوزه مرزی شهرستان داراب و تغییر حوض آبریز را به جد محکوم میکنیم. این کار نمونه یک تجاوز و تعرض علنی به حوزه شهرستان داراب و تضعیف حقوق مادی و معنوی مردم رنج کشیده داراب است.

  16. علی گفت:

    سلام حالا آب کجا هست که بخوان داراب ببره یا فسا یا استهبان حالا قرار شده با تانکر پرش کنند

  17. تدبیر گفت:

    امروزه در تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که سد سازی اشتباه است انوقت ما به سد سازی افتخار میکنیم.همین سد داراب درکم ابی دشت داراب بی تاثیر نبوده.اکوسیستم منطقه ی رودبال را تغییر داده.اما این وسط فقط به خاطر غفلت ما مردم داراب (چون ما مردم نماینده ها رو انتخاب میکنیم)متضرر شدیم زمین هایمان که خشک شد اب سد هم بهمون نمیدهند.

  18. اینده گفت:

    با این رویکرد بی مسئولیتی مسئولان نسبت به خشکسالی مطمئنا تا چند سال اینده تمام سد ها و چشمه های مناطق جنوبی کشور خشک خواهد شد.متاسفانه در ان دشتهایی از داراب که قبلا کشاورزی انجام نمیشد هم الانه مردم روی به کشاورزی گسترده اوردند و در کمال بی تفاوتی مسئولین دست به تخریب منابع ابی زده اند.

  19. علیرضا گفت:

    اینها باید تو اخرت جوابگوی اتلاف بیت المال باشند

  20. رحیم گفت:

    خدایی باید مثل خود استهبانیها بریم جلو ………. اعتراض کنیم ولی حیف که ما دارابیها رو عادت دادن به حرف نزدن

  21. خسروی گفت:

    واقعا بی حال تر و بیخیال تر از داربی هیچ جا نیست

  22. رحیم گفت:

    نماینده محبوب لطف کنید با استاندار جدید در این مورد صحبت کنید شاید خدا خواست یه فرجی شد

  23. واقع نگر گفت:

    دکتر احمدی تا کی باید جور کم کاری های نماینده های پیشین رو بکشه.
    انصافا و از حق نمیشه گذشت، دکتر احمدی پر تلاش ترین نماینده تاریخ داراب و زرین دشت هستند.
    هم با اخلاق و هم اعتدال گرا ، همراه با شم سیاسی و قدرت نفوذ مناسب در دولت.
    بنده در این زمینه شک وشبهاتی داشتم
    اما با دیدن این مستندات ایمانم به توانایی ایشان شدت گرفت.
    من از همینجا حمایت خودم را از ایشان اعلام می کنم.

  24. احسان گفت:

    از ۹۱ تا حالا دارن بیچاره نبی احمدی تخریب میکنند که با دوگانی زد و بند کرده و آب رودبال بخشیده به فسا من اعجبم که چرا خودش تا حالا از خودش دفاع نکرده معلومه یا خلی مظلومه یا اطلاع نداشته افرین بر این سایت داراب ان لاین الان هم ا تجربه ای که از دارابیا دارم دشمنای دکتر احمدی دارن یه ترفند جدیدی میگردن

  25. همشهری گفت:

    حالا به امید خدا در انتخاب پیشرو مشخص میشه که ایا مردم مثل دوره قبل به احمدی اعتقاد دارند یا نه. از بس برا داراب کار کرده همه از دستش راضین. فسایی ها از دست دوگانی ناراضی اند اونم با این همه کار که براشون انجام داده اگر نماینده ما نمایندشون بود دیگه چکار میکردند

    • شهروندفرگ گفت:

      اقا برا ما دارابیها همیشه مرغ همسایه غازه.وگرنه عملکرد احمدی همین دوره با عملکرد سایر نمایندگان فارس مقایسه کنید وان وقت خدایی نظر بدید

  26. اهل دریا گفت:

    ای کاش دکتر احمدی اون موقع نماینده بود.راه اهن هم یکی از همین موارد بود که دکتر احمدی زمین و زمان را به هم متصل کرد تا تونست حق مردم دو شهرستان را پس بگیره.ادم وقتی اینجور چیزا رو میبینه متاسف میشه.

  27. ناشناس گفت:

    باسلام
    دکتر احمدی دکتر احمدی
    حلال حلال حلال حلال
    اطلاع رسانی بیشتر انجام شود

  28. مرتضی گفت:

    اهای مردم داراب بیدار شوید این هم مدروی که نشان میدهد انتقال اب رودبال به فسا و استهبان در زمان اقای افشاری انجام شده و نماینده پرتلاش فعلی ما بی تقصیر بوده
    اما افسوس که ما مردم داراب بی تفاوت هستند . و باید بدانیم که تمامی امتیازهایی که یک روزی ارزوی ما مردم داراب بود دکتر در طول ۳سال برای ما فراهم کرد

  29. ناشناس گفت:

    شما ببینید وزیر نیرو چقدر گتره ای(بدون بررسی)با در خواست نماینده فسا موافقت کرده است
    نماینده فسا در نامه خود اعلام داشته است ششده ونوبندگان در زیر دست سد رودبال قرار دارند و متاسفانه وزیر وکارشناسان وزارت نیرو چشم بسته تسلیم شده اندو این نشانگر قدرت نماینده می باشد ونماینده ما در قبال حق قانونی شهرستان تسلیم وسکوت می نمایندودر بحث اختلافات مرزی در قبال تهدید یک مدیر جزء وزارت کشور تسلیم می گردد آیا اگر بحث اختلاف مرزی برعکس بود نماینده استهبان به این راحتی تسلیم می شد؟ خیر قطعا وزیر کشور را به صحن مجلس می کشاند

  30. دارابی گفت:

    اون حضراتی که اسم احمدی و افشاری می برن تنها هدفشون اینه که ازهربحثی استفاده ی انتخاباتی ببرنهمه نماینده ها گند زدن والان باید فکر راهکار باشید به محض یک خبری میاد روی سایت فورا دنبال سوراخ سمبه ای می گردن که منافع سیاسی خودشون را مطرح کنند.بابا دست بردارید دیگه….همه نماینده ها ازبیخ خراب کردن باید مردم خودشون همت کنند

  31. شیدا گفت:

    سلام جناب دارابی جان
    اینکه بگیم همه نماینده ها گند زدن دیگه بی انصافیفیه حالا هر نماینده ای تو دوره خودش زحمتهایی کشیده و زحماتی هم نکشیده درست بعضی از آقایون حالا یه کم کاریهایی کردند اما بیچاره دکتر احمدی تو این سه سال یه ماله برداشته و به قول شما داره ……کاریهای ( و به قول بنده کم کاریها)دیگران را صاف می کنه پس بی انصافی نکنید و ایشان را با دیگران با یک چوب نزنید خدایی دکتر کم نگذاشته حالا اگر بعضی موارد طبق میل نیست از کم کاری ایشان نیست از کم لطفی …. و البته مسائل و مشکلاتی است که کشور (تحریم سخت) در ۲ سال اول نمایندگی ایشان بداشت

  32. نصرمن الله و فتح قریب گفت:

    بابا ناشناس تو که این قدر به وزیر کشور نزدیک بودی و دیدی بدون بررسی در خواست دکتر دوگانی رو امضا کرد یه سفارش دکتر احمدی هم می کردی که اصلا بحث اختلاف مرزی پیش نیاد که بخواد …..الانم می تونی وزیر رو به تنهایی با این قدرتی که شما داری به مجلس بکشی و….
    بابا یه کم قانون مطالعه کنید هر چیزی یه رسمی داره واااااالا…

    چه می کنی دکتر اساسا خاری شدی در چشم هر آنکس که نتوان دید

  33. گل گفتی در جواب به کیان جان گفت:

    بابا باور کنید ایشون گل گفتند ۱۲ سال نمایندگی مثل این هست که شما تو یه اداره ۱۲ سال سابقه داشته باشی و یه نفر سه سال حالا کی تجربه بیشتری داره …..چرا مقایسه نابجا می کنید
    دکتر احمدی بسیار تیز هوش و توانمند بودند که در این مدت اندک از سایر آقایون عقب که نماندند هیچ در بعضی موارد پیشی گرفتند شما اگر دغدغه داراب داری با انتخاب مجدد ایشون بسم الله و گرنه …..
    در جواب به اون آقا رضا هم میگم مودب باش زیپ دهن کسی می بنده که رعایت ادب نمی کنه

  34. حسام گفت:

    درود بر دکتر احمدی جوان وبر تلاش و مرگ وذلت باد بر کسانی که دکتر احمدی را تخریب می کنند

  35. همشهری گفت:

    اقا نمایندگان قبلی بد احمدی اگر راست میگه یه کار مثبتی برا داراب انجام بده فسا بزرگراهش رسید به سروستون اما داراب چی؟

    • من گفت:

      عزیز دل برق گرمسیری قطره ای از زحمات دکتر احمدی هست که الان خیلی از مردم دارن زیر اسپیلت حالشا میبرن….خواستی بازم بگو… به اطلاع حضرتعالی برسانم ده ها مورد دیگرش….داداش گلم عینکت عوض کن….آخرتی هم هست….

  36. دارابی گفت:

    من مطمینم تمام کسانی که از احمدی قدردانی کردند و اعلام کردند دکتر حلال کن همشون از باند احمدی هستند و از انتخاب مجدد احمدی ذینفع می گردند. خدایی چشماتونو باز کنید بخدا داراب از تموم شهرهای فارس همیشه عقب،بوده و هست .سوالی که پیش میاد نماینده ای که برا انتخابات چنصد ملیون خرج میکنه با این حقوق ماهی پنج شش ملیون چطور مخارجشو میده و این مورد برای تمامی نماینده ها صدق میکنه پس اعصابتون رودیگه برای این مسایل خرد نکنید . اگر نماینده ای بدون هزینه کردن در انتخابات بتواند رای بیاورد اونوقت مطمین باشید که خالصانه برا مردم قدم بر میدارد

    • ناشناس گفت:

      شما اشتباه مطمین هستید.
      دکتر احمدی در دور قبل اثبات کردند بدون هبچگونه ریخت و پاش و خرج های جانبی می توان صادقانه نماینده مردم شد.
      یکی از رموز موفقیت دکتر احمدی در دور قبل همین بود.

  37. مهوش گفت:

    تحویل بگیر جناب ………اینبار هم بیا بقیه آب رابده به جهرم

  38. سعید گفت:

    مدیر سایت
    خواهشمند است سندی که تخصیص که از طرف وزارت نیرو ابلاغ شده را اعلام فرمایید.با این نامه دکتر دوگانی ابتدا مخالفت شده بود و تنها ۲ میلیون متر مکعب به پتروشیمی فسا تخصیص داده شده بود ولی با پیگیری دوگانی این اتفاق در سال ۹۱ در فاصله بین مجلس هشتم و نهم رخ داده اگر شما جدول تخصیص اولیه مربوط به سال ۸۹و۹۰ را بررسی کنین که در خود سایت شما منتشر شد بیانگر این است.لطفا با انتشار مسایل خاص سعی در تبریه یا محکوم کردن کسی نداشته باشیم رسالت شما بعنوان یک خبرگزاری کمک به توسعه است نه راه انداختن دعوایی سیاسی ، به جای این بحث ها لطفا پیگیری شروع عملیات انتقال آب باشیم ما الان در زرین دشت هفته ای ۲ روز اب داریم و این حرفها هیچ کمکی به ما نمی کند .به رسالت خودتان بیشتر اندیشه کنید.

    • سردبیر گفت:

      با سلام و احترام
      دوست عزیز بنده به عنوان یک رسانه بایستی بر اساس اسناد صحبت کنم نه از روی احساس و طرفداری
      بر اساس اسناد موجود دکتر دوگانی با همکاری آقای سقایی نماینده استهبان در مهر ماه ۱۳۸۹ پیگیری اختصاص آب سد رودبال را پیگیری کرده و در تابستان سال ۱۳۹۰ وزارت نیرو تخصیص فوق را منتشر کرده است. درصورتی که سند دیگری در اختیار دارید بنده و همکاران بر اساس همان رسالتی که به آن اشاره می کنید موظف به پیگیری و انتشار هستیم.

  39. حسامم گفت:

    سلام…

    از نظر وجدانی و قانونی و عرفی اب این سد مال شهرستان پهناور داراب هست که قطب کشاورزی مهم منطقه است …اشکال نداره به زرین دشت هم آب بدیم چون نماینده اونام هست…

    اما فسا و استهبان چی می خوان ؟؟؟بر اساس کدام حق ،باید حقوق مردم شریف و مظلوم داراب پای مال بشه؟؟؟

    انگار اقای احمدی از اقای سقایی و به خصوص دوگانی واهمه دارند ..اقای احمدی فعلا قبول داریم که شما این خیانت رو انجام ندادید اما لا اقل موضع بگیرید بر علیه این مصوبه …

    اقای احمدی عزت رو خدا میده پس نترس و موضع بگیر و ماهم ازتون حمایت می کنیم..

    بابت این همه خدمات هم ازتون سپاسگذاریم ولی اگر موضع آشکار و مقتدرانه ای نگیرید بر علیه خط مرزی و آب سد رودبال داراب در انتخابات پیش رو دیگری جایی در قلب من نداری…

  40. ناشناس گفت:

    برادر گرامی که تحت عنوان نصرمن الله به فتح القریب نظرتان اعلا م فرمودید:
    به اطلاع می رساند اولا اعلام شده نامه آقای دوگانی نماینده فسا وزیر نیرو چشم بسته امضا ءنموده نه وزیر کشور ثانیا وقتی آقای دوگانی در نامه خود اعلام می کند که نوبندگان و ششده در زیر دست سد رود بال قرار دارد ووزیر بدون اینکه بداند این مناطق در کدام قسمت سد رودبال قرار دارد با تامین آب موافقت می کند آیا این اقدام به منزله چشم بسته امضاء کردن نمی باشد

  41. در جواب به ناشناس گفت:

    بزرگوار سلام
    چه اولا و ثانیا راه انداختند شما…..
    حتما تا حالا اداره ای تشریف بردید و هزار مدل نظر کارشناسی و…. می خواند (مثلا همین چاههای آب )….حالا آیا یک وزیر بدون مطالعه نظر کارشناس اقدام به……هر چقدر هم ارتباط نزدیک باشه اما جایگاه خودشو نیست زیر سوال نمی برند پس لطفا…

  42. کاظم .ع گفت:

    دکتر روحانی در سفر به خوزستان و در پی اعتراض مردم برای انتقال آب فرمودند:
    ” انتقال آب برای مصارف صنعتی به هیچ عنوان نباید انجام شود .”
    برای مصارف آب شرب به شرط مازاد بر نیاز منطقه

    مردم داراب اگر تاخیر کنند و کاری انجام ندهند حتی برای شرب هم آب به داراب نخواهد رسید
    باید قبل از هزینه شدن اعتبارات در ((پتروشیمی فسا)) جلو آن گرفته شود

  43. تشنه گفت:

    همه این اتفاقات ظاهرا در زمان نماینده قبل از احمدی رخ داده ۶ماه قبل از احمدی

  44. بی نام گفت:

    بله تاجگردون همه رو ضربه فنی کرد…..
    تاجگردون جواب تلفن همه رو میده، کار شخصی انجام میده، مجوز مثل ماست واسه سرمایه گذار میگیره. تسهیلات میگیره. و همش نمی ناله بگه من در زمان تحریم ها شدم نماینده.
    از کارهای عمرانی تاجگردون یک دونش اندازه کل کارهای احمدی هست اونم گرفتن منطقه ویژه اقتصادی واسه گچساران……

    بقیه اش هم دوستان تحقیق کنند اونوقت میدونند یک نماینده لازم نیست چند دور در مجلس باشه تا کار بلد بشه.
    دلیل موفقیت تاجگردون اینه که با نخبگان در ارتباطه. ادم قوی هست. تیم فکری داره،
    احمدی کی داره؟ دور و برش بعد از ۴ سال همون ادمای ۴ سال پیش هستند. کسانی که هرچه باشند در حد مشاور یک نماینده نیستند.
    در مورد سد رودبال بگم وقتی خط مرزی از ۳۷ کیلومتری میاد ۷ کیلومتری معلومه که این اتفاق میفته.
    مرز ما ابتدا انجیرک بود الان اومد بالای تصفیه خانه داراب.
    درسته که اینها همه در زمان های بعد از اطاعت تا قبل از احمدی رخ داد.

    اما واگذاری و صدور سند زمین های پشت سد از طریق منابع طبیعی استهبان در زمان ایشون بود. اگر این اقا قدرت داشت نمیتونست نذاره این اتفاق بیفته و خط مرزی رو ببره پشت سد؟
    نیروگاه برق، هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه راه های ارتباطی با سد، هزینه خسارات ناشی از تخریب سد گیر کی میاد؟
    دوستان با حذف نماینده واقعی مردم نمیشه محبوب شد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =