آخرین اخبار

افزایش دو برابری بودجه شهرداری داراب در سال ۹۳/اولویت ۱۵ گانه سال ۹۴ چیست؟

به گزارش خبرنگار آژانس خبری داراب «داراب نا»، اعضای شورای شهر و شهردار داراب که در جلسه ای ۵ ساعته با اعضای انجمن توسعه پایدار (حامیان داراب) و خبرنگار داراب نا شرکت کرده بودند پس از شنیدن پیشنهادها و انتقادات حاضران توضیحاتی ارائه کردند. در ابتدا هاشم نیک بخت رییس شورای شهر داراب گفت: برگزاری […]

اشتراک گذاری
16 مرداد 1394
574 بازدید
کد مطلب : 2366

به گزارش خبرنگار آژانس خبری داراب «داراب نا»، اعضای شورای شهر و شهردار داراب که در جلسه ای ۵ ساعته با اعضای انجمن توسعه پایدار (حامیان داراب) و خبرنگار داراب نا شرکت کرده بودند پس از شنیدن پیشنهادها و انتقادات حاضران توضیحاتی ارائه کردند.

در ابتدا هاشم نیک بخت رییس شورای شهر داراب گفت: برگزاری چنین جلساتی را ضروری می دانیم و آخرین بار که با آقای جعفریان پور صحبت کردیم بنا شد اخبار و رویدادها را اطلاع رسانی کنیم اما اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داد مانع از برگزاری نشست های خبری شد اما هیچ عمدی در کار نبوده و معتقدیم باید تبادل نظر و گفتگو در قالب نشست خبری هر چند وقت یکبار برگزار شود.رسانه ها را خطرناک نمی دانیم اما بعضی مواقع به قدری درگیر کار می شویم که کمتر وقت پیدا می کنیم.

وی افزود: مسائل خوبی در جلسه امروز مطرح شد اما هیچ یک از اعضای انجمن دغدغه مشکلات فرهنگی نداشتند. بسیاری از مشکلاتی که دوستان مطرح کردند را یادداشت کردیم و در تصمیم گیری ها لحاظ می شود.

با کمترین فروش املاک شهرداری بودجه ۸ میلیاردی به ۱۵ میلیارد افزایش یافت

نیکبخت گفت: شورا وظیفه اجرایی ندارد و باید کار نظارتی انجام دهد، ما باید روی عملکرد شهردار و مجموعه شهرداری نظارت کنیم. در سال ۱۳۹۳ بودجه شهرداری ۸ میلیارد تومان بود اما در انتهای سال ما ۱۵ میلیارد تومان جذب کردیم در حالی که کمترین فروش املاک شهرداری را داشتیم. این کار بسیار بزرگ بود و ما برای امسال بودجه ۱۵ میلیارد تومانی برای شهرداری در نظر گرفتیم و امیدواریم تا ۲۰ میلیارد تومان جذب در آمد داشته باشیم.

DSC_0013

وی افزود: هر چند که در ۵ ماه نخست امسال وضعیت ساخت و سازها بسیار خراب بوده و در آمد کاهش داشته است اما با پیشنهاد مطرح شده در خصوص تخفیف ها وضعیت تا حدودی بهتر شده است. در مورد شفاف سازی در خصوص وضعیت مالی شهرداری این انتقاد به ما وارد است و ما می پذیریم.

اولویت ۱۵ گانه شهرداری داراب در سال ۹۴ چیست؟

رییس شورای شهر داراب با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت تعیین اولویت بندی فعالیت های شهرداری در سال ۹۴ گفت: اولین اولویت شهرداری داراب ایجاد نماد شهری در میدان انقلاب، فردوسی و میدان کوثر است که جمعا به میزان ۵ میلیارد ریال از بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است. اختصاص ۳ میلیارد ریال از اعتبارات به امور فرهنگی شهرستان در سال ۹۴ اولویت دوم شهرداری داراب است.

وی گفت: اولویت سوم شهرداری تملک پارک ورودی شهر داراب از طریق فروش ۱۰ قطعه زمین می باشد که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از بودجه شهرداری و کمک کارخانه سیمان پیش بینی شده است. تملک اراضی کمربند غربی اولویت چهارم شهرداری داراب در سال ۹۴ است که ۱۵ میلیارد ریال نیز از محل فروش زمین برای این کار در نظر گرفته شده است.

هاشم نیک بخت گفت: آسفالت معابر و فرش معابر عمومی پنجمیناولویت ماست که شهرداری بایستی با تملک و فروش ۷٫۵ هکتار زمین به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال این مهم را انجام دهد. مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از بودجه جاری شهرداری برای تکمیل بلوار حکیم عباس دارابی به عنوان ششمین اولویت در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بازگشایی کوچه شهید زاهدی و اتصال خیابان برق و بلوار جمهوری معادل ۱۵ میلیارد ریالاز محل فروش زمین اولویت هفتم است. تکمیل جاده سلامت با مبلغ ۵ میلیارد ریال از اعتبارات جاری هشتیم اولویت کاری شهرداری داراب است.

رییس شورای شهر داراب نهمین اولویت شهرداری را صدور پروانه رایگان جهت بازگشایی خیابان حسینه تاج آباد اعلام کرد و گفت: احداث ساختمان جدید شهرداری با اعتبار تقریبی ۲۰ میلیارد ریال از محل فروش املاک تجاری شهرداری اولویت دهم ماست.

وی خاطر نشان کرد: احداث و ایجاد پارک بانوان در پارک جنگلی از محل اعتبارات جاری را به عنوان یازدهمین اولویت در دستور کار امسال قرار داریم و تکمیل ترمینال با بودجه جاری و کمک ماده ۱۸۰ اولویت دوازدهم ماست.

نیک بخت گفت: شهرداری مبلغ ۵ میلیارد ریال از بودجه جاری برای تعیین محل و جانمایی اصناف مزاحم در نظر گرفته است که تا پایان امسال نسبت به تعیین محل اقدام کند. چهاردهمین اولویت شهرداری جذب سرمایه گذار جهت احداث پارکینگ طبقاتی و غیر طبقاتی در شهر داراب است.

وی در پایان گفت: تکمیل آتش نشانی شماره ۲ داراب و خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی با مبلغ ۵ میلیارد ریال از بودجه جاری آخرین اولویت شهرداری داراب در سال ۹۴ است.

در ادامه کریم محمدی دبیر کمیته فضای سبز شورای شهر گزارشی از عملکرد این کمیته ارائه کرد که در قالب گزارشی جذاگانه منتشر می شود.

11 پاسخ به “افزایش دو برابری بودجه شهرداری داراب در سال ۹۳/اولویت ۱۵ گانه سال ۹۴ چیست؟”

  1. دلسوز گفت:

    اولویت نهم صدور پروانه رایگان جهت بازگشایی خیابان حسینیه تاج آباد
    واقعاً خسته نباشید ترافیک خیابان شهید رجایی داره بیداد میکنه اونوقت بازگشایی کوچه حسینیه گذاشتین اولویت نهم اونم فقط صدور پروانه رایگان خیلی زحمت کشیدین…

  2. مهمان گفت:

    سلام.تابلوهای مسیریابی شهر داراب اینقدر کوچکه و یه گوشه قرار داره که به زور میشه خوندش.
    باید ترتیبی بدن و مثل شهر های فسا و جهرم و شیراز و … اگه بخوام اسم شهر هارو بیارم شامل همه شهر های بزرگ فارس میشه جز داراب،به صورت بزرگ و به وسیله پایه مخصوص در وسط خیابان نصب کنند که در خور شهر داراب باشه.

  3. فروش املاک گفت:

    همش که از محل فروش املاک شهرداری شد.دریغ از توسعه ودرآمد پایدار برای شهرداری

  4. جواد گفت:

    اتفاقا بیشترین فروش زمین تو این دو سال گذشته بوده . زحمتی بکشید لیست زمین هایی که مزایده گذاشتند رو بیرون بیارید و با قبل مقایسه کنید زمان مهندس علی یاری با نصف این مقدار فروش زمین چقدر پروژه بزرگ اجرا شد با نصف قیمت زمین الان. زمین های فروش رفته باید صرف پروژه بشه نه صرف حقوق و دستمزد

    • محمد گفت:

      اقا جواد میشه اسم چندتا پروزه بزرگ که در زمان الهیاری انجام شده بگید. اقا مهندس سلامی بهترین شهردار طی چند دوره اخیر بوده که انصافا خوب کار کرده وچهره شهر را عوض کرده است . پارک ساحلی . تعریض خیابانها . اسفالت و سنگ فرش معابر و…… عزیزم مادارابیها اگه کسی کاربکنه سریع برش میداریم اونوقت توقع داریم شهرمان مثل جهرم لار و… باشه .زمان الهیاری جز خط وخط بازی چیزی عاید مردم نشد

    • ..... گفت:

      من خودم یکی از پیمانکارای شهرداری بودم اتفاقا شهرداری در زمان علی یاری بیشترین فروش زمین رو داشته اونم برا پرداخت حقوق کارمنداش و حتی عیدی هم نتونست بهشون بده بخاطر همین بازهم زمین فروخت…

  5. ناشناس گفت:

    در زمان علی یاری شهرداری فقط حدود دوملیاد تومن بدهکار یکی از پیمانکاران شد هنوزم شهرداری نتونسته بدهیشو بده که علی یاری توزمان خودش در عوض این بدهی زمین بهشون داد ومابقی بدیشو گذشت برای شهردار بعدی

    • جواد گفت:

      سلام خدمت دوستان ناشناس لطفا آمار زمین های فروخته شده در زمان های مختلف رو از شهرداری بگیرید بعد اظهار نظر کنید با شماره قطعه. در زمان مهندس علی یاری پروژه هایی چون پارک حاشیه ای که ما بهش میگیم پارک ابوذر ، بلوار حکیم عباس ، بلوار ساحلی،پارک مجاور پل اکبر آباد، اجرای لوله های دفع آب های سطحی سه راه کمربندی که یک عمر مشکل این نقطه رو حل کرد، بتن ریزی معابر که با تخصص ایشان بصورت فنی آموزش و اجرا شد، واگذاری فضای سبز و خدمات شهری به بخش خصوصی، اجرای پروژه های سرمایه گذاری شهروند و الماس شرق و دهها پروژه ریز و درشت دیگه، خواهشم اینه واسه پیشرفت شهرمون دچار احساسات نشیم و منصفانه قضاوت کنیم . پاینده باد داراب

    • جواد1 گفت:

      سلام مجدد
      در ارتباط با پیمانکار دو میلیاردی هم پرسیدم اون پیمانکار هامن گستر با رتبه یک راهسازی هست که بیش از ۹۰۰ میلیون تومان طلب نداشته که با برخورد نامناسب آقای سلامی و شورا دیگه واسه شهرداری کار نمیکنه

  6. قنبر گفت:

    تو را به امواتتان قسم میدهم فکری به حال فضای شهری داراب کنید.اگر داراب یک شهر پرقدمت و تاریخی پس چرا اینگونه است.واقعا شهر داراب با عین اینکه شورای محترم دارند تلاش خود را میکنند و تغییرات محسوس است ولی شبیه به یک روستای بزرگ بیش نیست.یه خورده از شهرهای اطراف الگوبرداری کنید.یعنی توی اعضای شورا و شهرداری یک آدم خوش سلیقه پیدا نمیشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =