آخرین اخبار

کشتی گیر پیشکسوت دارابی اعزام به مسابقات جهانی را به دلیل عدم توانایی مالی از دست می دهد؟!

عباس کشتکار کشتی گیر پیشکسوت اهل روستای خنگاب داراب در رقابت های کشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی کشور مدال طلای مسابقات را کسب کرد. به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، وی از سن ۱۰ سالگی کشتی را در سالن ورزشگاه تختی داراب آغاز کرد و در همان سال ها زیر نظر استاد موحد نژاد و جوکار […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1394
262 بازدید
کد مطلب : 2689

عباس کشتکار کشتی گیر پیشکسوت اهل روستای خنگاب داراب در رقابت های کشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی کشور مدال طلای مسابقات را کسب کرد.

به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، وی از سن ۱۰ سالگی کشتی را در سالن ورزشگاه تختی داراب آغاز کرد و در همان سال ها زیر نظر استاد موحد نژاد و جوکار قهرمان وزن ۳۲ کیلوگرم نونهالان فارس شد و به مسابقات کشوری راه یافت.

وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: زمان جوانی ما همزمان با جنگ تحمیلی بود که تعداد ۱۵ نفر به جبهه اعزام شدیم و ۷ نفر از کشتی گیران هم دوره ما به شهادت رسیدند.

کشتکار در سن ۲۸ سالگی پس از ازدواج به دلیل مشکلات شخصی از کشتی جدا شد و پس از حدود ۹ سال با تولد اولین فرزندش مجددا به کشتی روی آورد و در این مدت مربی گری کشتی را نیز تجربه کرد.

۰۰۱

وی با تقدیر از تلاش های نیکجو مربی کشتی خود گفت: دو سال پیش نیز در مسابقات پیشکسوتان کشتی شرکت کردم و علی رغم آمادگی جسمانی با ناداوری موفق به کسب مدال طلا نشدم. سال گذشته نیز مسابقات در ماه مبارک رمضان برگزار شد که به دلیل ضعف جسمانی ناشی از روزه امکان شرکت در مسابقات نبود.

وی گفت: در مسابقات انتخابی تیم ملی امسال که ۱۵ روز بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شد در رده سنی ۴۵ تا ۵۰ سال به میزبانی خرم آباد مرکز استان لرستان شرکت کردم و موفق به کسب مدال طلا و راهیابی به تیم ملی پیشکسوتان شدم.

این کشتی گیر پیشکسوت دارابی گفت: مسابقات در سطح قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی بود و افراد برگزیده به مسابقات جهانی یونان اعزام می شوند. متاسفانه هزینه های اعزام به مسابقات جهانی به عهده کشتی گیران است و تقریبا چیزی حدود ۷ میلیون تومان هزینه دارد که بنده قادر به تامین آن نیستم. در وضعیت فعلی اگر حمایتی از طرف مسئولین صورت نگیرد نمی توانم به مسابقات جهانی اعزام شوم.

وی در پایان از آقایان جوکار رییس هیأت کشتی، نیکبخت دبیر هیأت کشتی و نیکجو مربی خود تشکر کرد. امید است با حمایت مسئولان و خیرین شهرستان داراب این قهرمان پیشکسوت دارابی به مسابقات جهانی یونان اعزام شود.

19 پاسخ به “کشتی گیر پیشکسوت دارابی اعزام به مسابقات جهانی را به دلیل عدم توانایی مالی از دست می دهد؟!”

  1. ناشناس گفت:

    به نظر شما تأمین اعتبار ۷ میلیون تومانی برای سفر این کشتی گیر پیش کسوت به مسابقات یونان مهم تر هست یا برای کمک به نیازمندان واقعی دارابی؟

    • ناشناس گفت:

      دیدگاه جنابعالی از لحاظ احساسی و انسانی زیباست ولی این را نباید فراموش کرد که هزینه کردن در بعد ورزش، فرهنگ، اجتماعی، هنر و …. در جامعه جایگاه خاص خود دارد.
      و نمی توان از کمک مالی به این ورزشکار مستعد چشم پوشی کرد.

    • سعید بندری گفت:

      مطمئنا حضور این قهرمان باعث افتخار داراب هست
      انشاءالله ارگانهایی همچون شهرداری دست بکار شوند بخاطر نام داراب عزیز

  2. ناشناس گفت:

    چنددقیقه داشتم فکر میکردم خنگاب کجاس!!
    بعد فهمیدم همون خونگو خودمونه

  3. امین گفت:

    به امید روزی که پیش کسوتان ما جهت حضور در امورات ورزشی دغدغه مالی نداشته باشند.مسئولین محترم لطفا همکاری لازم را به عمل آورید .با تشکر

  4. 73 د گفت:

    فریاد از وضعیت استعدادهای نهان شهرستان های محروم…
    انشااله مسولین فکری بحال این قهرمان ملی کنند.
    فکر نکنم آنقدر هزینه بالا باشد که هییت کشتی شهرستان یا استان یا مسولین مربوطه نتوانند آنرا فراهم کنند.

  5. مهدی گفت:

    ادم حالش بهم می خوره از بی خیالی بعضی مسولینی که می توانند و انجام نمی دهند.هنرمندان موسیقی ما هم با هزار منت اسپانسر و…دخلشون درمیاد تا یک کنسرت میذارن که نصف بیشتر کنسرت وقف تقدیر و تشکر از شورا و شهردار و شرکت نخود لوبیا و سس گوجه و…..خداییش حق ورزشکار و هنرمند این نیست

  6. علیرضا گفت:

    با سلام ضمن عرض تبریک به جناب اقای عباس کشتکار .خدا رو شاکر هستیم که این چنین پهلوانی از دیار هشیوار مایه عذت وسر بلندی ما و شهر ما ومملکت شده است .مسولین ما می بایست از هر گونه تلاش در جهت پیشرفت چنین ورزشکار مودب وبا خدایی.دریغ نکنند .از ریاست محترم شورای شهر داراب جناب اقای نیکبخت هم تشکر میکنم .》و یقین دارم در این موضوع حتما ورود خواهد کرد…………………★زند باد مردان با غیرت هشیوار

  7. مجتبی گفت:

    احتمالانیازمندان واقعی تو داراب کم نیستند وخیلی بیشتراز این پولا باید خرجشون بشه که به میلیارد هم میرسه پس درست اینه که فقط وفقط به این عزیز که افتخار شهرمونه کمک بشه حتی بیش از هفت میلیون .

  8. مجتبی گفت:

    چون ایشون خیلی زحمت کشیدن وحالا هم دارن فرزندامون روتربیت میکنن البته باورزش پس باید فرق باشه بین خدمت رسانی یه ورزشکاریاهنرمند با اون ساقی که مواد یاعرق میفروشه وجوونامون رو بیچاره میکنه ..پس هرچی خرج ورزش بشه هنوزخیلی کمه.

  9. خنگویی گفت:

    خیلی جالب وجای خوشحالی دارد…..
    داراب واقعت میتونه مث همدان.یامازندران…..کشتی گیران بنامی داشته باشه فقط حمایت مسئولین چه ازلحاظ مالی.چه ازلحاظ امکانات.وسالن مناسب میتونه برتعداداین عزیزان اضافه نماید…
    فقط ما موندیم چرا این سالن کشتی رو زودتربهش رسیدگی نمیکنند…
    جناب آقای کشتکار خیلی جالی تبریک وخوشحالی داره که شما بعنوان یک پیشکسوت اینقدرپشت کار دارید…
    نوجوانان کشتی گیر مثل معاونی.رستمی.و…….نیازبه حمایت شما مسئولین دارند…
    خنگویی ها یادبگیرین…..
    ……..
    *اهالی خنگاب*

  10. مسلم گفت:

    مسولین پس کی میخان حرکتی از خودشون نشون دهند وای بر شما

  11. مهدی گفت:

    احسنت به آقای کشتکار و دوست عزیز و گرامی آقای نیکجو.با آرزوی موفقیت بیشتر.امیدوارم اقدامات حضور شما در مسابقات جهانی فراهم گردد

  12. آشنا گفت:

    با سلام وتشکر وخسته نباشی دلاور..به شما پیشکسوت عزیز.مسولین محترم لطفا رسیدگی کنید اگر میدونستید آقای کشتکار چطو از جان و دل برا شهر.وکشورمون از خودشون مایه گذاشتن ۷ملیون که سهله.میلیونها میلیون به پای چنان عزیزی میریختید ..بازم میگم خسته نباشی پهلوان عزیز شهر دارب تو افتخار ماهستی

  13. خیلی زحمت کشیدی پهلوان عزیز ..مسولین لطف کنید شرایطو براذچنین ورزشکار پر تلاشی فراهم کنید

  14. مصطفی ر گفت:

    با سلام ورزش شهرستان داراب همیشه بخاطر نبودن امکانات نتوانسته پیشرفت چشم گیری داشته باشد از همه‌ی مسئولین خواهشمندیم که به ورزش شهرستان بیشتر توجه کنند آفرین و هزاران آفرین به اقای کشتکار که با تمام مشکلات توانستند به این مدال دست پیدا کنند مسئولین عزیز ما به عنوان یک شهروند از شما خواهش میکنیم ایشان را حمایت مالی کنید

  15. مارال گفت:

    ضمن تشکر وتقدیر از آقای کشتکار و همچنین تبریک
    اگر واقعا مسولین شهر و استان توانایی هزینه این ورزشکار محترم رو ندارن پس بهتره مث قدیم که برا ی پهلوانان جشن گلریزان برگزار میشد..برای ایشون هم جشن گلریزان بزار بشه تا حداقل ایشون به هدفشون برسن..و مسولین هم به نام ونشان..
    واقعا که

  16. حسامم گفت:

    لطفا به این قهرمان عزیز کمک کنید تا نام داراب را بر سر زبان ها بیندازد

  17. ... گفت:

    از دست مردم داراب و قاطی پاتی کردن مسائل باهم اعصااااااااااااب ندارم!!
    خب خواااااااهر من!!! برااااااااادر من !!! فقر مالی و ورزش دوتا مقوله جداااااااااااااس!!!
    حالا که فقیر داریم نباید ورزشکار داشته باشیم؟؟؟؟؟
    یا چون ورزشکار داریم نباید به فقرا کمک کنیم؟؟؟؟؟
    فقر یه واژس
    ماهمه فقیریم
    یکی فقر مالی داره
    یکی فقر فرهنگی
    یکی فقر روحی
    یکی فقر درکی
    یکی فقر بیان
    یکی فقر ذهنی
    بخداااااااا داراب رو باید تو افق محو کرد اگ نتونه از ورزشکارش حمایت کنه. تا کی دیگه داراب باید روز به روز پس رفت داشته باشه. اون از سالن کشتی!! این هم از عاقبت کشتی!!!
    ی ذره رگ غیرتتون گل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =