آخرین اخبار

تلنگری برای بینایان؛ دختر نابینای جنت شهری حافظ کل قرآن است

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گسترش مؤسسات قرآنی در گوشه گوشه کشور حافظان زیادی تربیت شده اند اما در جنت شهر واقع در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان داراب  دختری ۲۶ ساله زندگی می کند که نابینایی مادرزادی خود را به زانو در آورده و علاوه بر اخذ مدرک لیسانس علوم قرآنی از دانشگاه دولتی […]

اشتراک گذاری
09 شهریور 1394
579 بازدید
کد مطلب : 3008

پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گسترش مؤسسات قرآنی در گوشه گوشه کشور حافظان زیادی تربیت شده اند اما در جنت شهر واقع در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان داراب  دختری ۲۶ ساله زندگی می کند که نابینایی مادرزادی خود را به زانو در آورده و علاوه بر اخذ مدرک لیسانس علوم قرآنی از دانشگاه دولتی شیراز، حافظ کل قرآن کریم نیز می باشد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری داراب «داراب نا»، باورش سخت بود اما واقعیت داشت؛ “طیبه خوب” دختر ۲۶ ساله ای که با نابینایی کامل موفق به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه دولتی شیراز و حفظ کل قرآن کریم شده و معلولیت خود را به زانو در آورده است.

این حافظ کل قرآن که نهمین فرزند خانواده است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متولد سال ۱۳۶۸ هستم و از همان کودکی با کمک خواهرم قرآن آموزی را شروع کردم. در مسابقات قرآن دوران راهنمایی و دبیرستان همیشه شرکت می کردم و به لطف خدا تا پایان دبیرستان نیمی از قرآن را حفظ شدم.

وی افزود: بعد از قبولی در دانشگاه مشغله زیاد و سنگینی درس ها اجازه ادامه حفظ قرآن را نداد و پس از فارغ التحصیلی با کمک موسسه قرآنی امام حسین (ع) جنت شهر در مدت ۹ ماه حافظ کل قرآن شدم.

باید ثابت می کردم معلولیت محدودیت نیست

وی در خصوص سختی های تحصیل نابینایان گفت: در مدت چهار سال تحصیل در شیراز سختی های زیادی کشیدم حتی گاهی اوقات برخی اعضای خانواده از جمله مادر و همسر برادرم مجبور بودند به شیراز بیایند و در خوابگاه به من کمک کنند اما من باید ثابت می کردم معلولیت محدودیت نیست. برای کارشناسی ارشد هم ثبت نام کردم و به زودی در این مقطع مشغول تحصیل می شوم.

وی افزود: برخی از همسالان من فراگرفتن رشته های ورزشی، موسیقی و … را در پیش گرفته اند که آنها هم خوب است اما من معتقدم قرآن کلام خداست و علم اولین و آخرین در قرآن آمده وهر چه دارم از قرآن است.

زیباترین آیه قرآن از نظر حافظ نابینای جنت شهری

وی زیباترین آیه قرآن را آیه ۵۷ سوره یونس عنوان کرد و گفت: در این آیه آمده است ای مردم ، برای شما از جانب پروردگارتان موعظه ای آمد و شفایی برای ، آن بیماری که در دل دارید و راهنمایی و رحمتی برای مؤمنان.

این بانوی قرآنی تصریح کرد: نابینایی چشمان من مادرزادی است و به دلیل ازدواج فامیلی پدر و مادرم ایجاد شده، چندین بار هم مورد عمل جراحی قرار گرفته ام اما فایده ای نداشته و تنها یکی از چشمانم نور را می بیند. پزشکان می گویند بیماری آب سیاه است و جدیدا با عمل جراحی قرنیه در تهران مداوا می شود اما هزینه های درمان آن بسیار سنگین است.

وی خواسته خود از مسئولین را فراهم شدن امکان آموزش قرآن به دیگران عنوان کرد و گفت: متاسفانه مردم و مسئولین به نابینایان و معلولین نگاه درستی ندارند و به ما هیچ مسئولیتی واگذار نمی کنند اما این نگاه غلط است.

تحصیل در شیراز سختی های زیادی داشت

برادر این حافظ قرآنی به خبرنگار ما گفت: برای تحصیل خواهرم سختی های زیادی کشیدیم مادر و همسرم چند ماه را در خوابگاه دانشگاه شیراز زندگی می کردند که حتی یک بار در اتوبوس دانشگاه به زمین خورد و از ناحیه سر دچار شکستگی و خونریزی شد.

وی افزود: اعضای خانواده از تحصیلش نا امید بودند اما به هر سختی بود درسش را ادامه داد و به امید خدا توانست مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث را دریافت کند.

گزارش تصویری:بهرام جعفریان پور

DSC_0024 DSC_0027 DSC_0028 DSC_0036 DSC_0037 DSC_0040

17 پاسخ به “تلنگری برای بینایان؛ دختر نابینای جنت شهری حافظ کل قرآن است”

  1. امین گفت:

    آفرین به پشتکار.خداوند شفای عاجل عطا فرما ید

  2. محمد گفت:

    سلام لطفا این گزارش رو به دکتر هاشمی وزیر بهداشت که از پزشکان خبره چشم پزشکی هستند انتقال بدهید با شناختی که از ایشون دارم رایگان ایشون رو درمان خواهند کرد. لطفا پیگیری کنید شما که تاکنون خدمات بسیاری به مردم این کشور کرده اید این موضوع رو هم به وزیر بهداشت انتقال بدهید. امیدوارم بزودی خبر درمان حداقل ده درصدی ایشون باشیم.

  3. دارابی گفت:

    با سلام
    تشکر از اقای جعفر پوریان
    ان شاا…به همت خیران دارابی و خصوصا جنت شهری ها عزیز هزینه معالجه این خواهر محترم تامین شود.

  4. فرگ گفت:

    وجدانن اگه راه درمان وجود داره معطل نکنید

  5. احمد رضا گفت:

    با سلام لطفا هر کاری از دستتان برمیاید برای همه روشندلان خصوصا این خواهر محترمه انجام بدهید اجرتان با خداوند منان

  6. احمد رضا گفت:

    لطفا برای خشنودی خداوند به این قشر بزرگوار کمک نمایید

  7. داراب گفت:

    سلام امیدوارم انشالله خداوندوقرآن وحمایت خیرین وپزشکان کمک کندتا این خواهر عزیز شفا پیداکند.

  8. احسان عسکری گفت:

    درود . برای سلامتی این خواهر بزرگ صلوات .

  9. علي محمد گفت:

    با تشکر از هم شهریان بیماری اب سیاه یا گلوکوم اگر از ابتدا تشخیص داده شود وسریع درمان گردد پیشرفت نمی کند اما متا سفانه در گذشته به دلیل نبود امکانات پیشرفته امروزی حتی با عمل های زیاد وگران قیمت باعث ضربه به چشم ایشان شده و وحتی دکتر خدادوست هم از هر کاری برای ایشان کوتاهی نکرد ومتا سفانه راهی برای درمان وجود ندارد ودیر شده با تشکر

  10. فاطمه گفت:

    سلام.
    طیبه جان، تو دوران کارشناسی هم کلاسی من بوده، خیییلی دختر باهوشیه.خییییلی.
    و واقعا بابت این موفقیتش،خیلی خوشحال شدم.
    آرزو میکنم همیشه موفق باشه.
    باعث افتخاری دوست خوبم.

  11. فاطمه گفت:

    سلام.
    طیبه جون از هم کلاسی های من تو دوران کارشناسی بود.
    جدا از خوبی هایی که داره، خیییییییلی دختر باهوشی بود ماشاالله.
    خوشحالم برا موفقیتش.
    الهی همیشه موفق باشی طیبه ی عزیزم.

  12. داراب گفت:

    ان شاالله که همیشه درزندگی موفق باشه وبتوانه بینایی خودرابدست آورد

  13. وجیهه گفت:

    انشاالله ک همیشه زیرسایه خداوندمنان موفق ومویدباشیدطیبه جان….خواهش میکنم مسئولین هرچه سریعترب این خواهرعزیزمون همکاری کنن

  14. حسام گفت:

    ان شا الله خیرین جنت شهری کمک می کنند درمان بشه

  15. محمدنیام گفت:

    ان شاءالله خدا یه معجزه شیک و تمیز نصیبش کنه

  16. داراب گفت:

    قدر بدونییییییییییییییییییییید

  17. علی امیری گفت:

    بر آستان جانان گر سر توان نهادن /گلبانگ سربلندی یر اسمان توان زد…خدارا شکر که هنوز هستند ادمایی که علاوه بر تقویت روحیه خودشون روحیه ی دیگران هم تقویت میکنن افرین به این خواهر گرامی …خدایا ما شرمنده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − ده =