آخرین اخبار

دید برتر (سان اپتیک) مجهزترین مجموعه عینک سازی

با سرمایه گذاری بخش خصوصی جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه تراش عینک برای اولین بار در کشور، در شهرستان داراب نصب و راه اندازی شد. دستگاه پیشرفته و جدید تراش عینک با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون تومانی عینک سازی دیدبرتر (سان اپتیک) در داراب نصب و راه اندازی شد. مهندس پناهی مسئول فنی نصب این […]

اشتراک گذاری
26 شهریور 1394
162 بازدید
کد مطلب : 3452

۰۰۱۶

با سرمایه گذاری بخش خصوصی جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه تراش عینک برای اولین بار در کشور، در شهرستان داراب نصب و راه اندازی شد.

دستگاه پیشرفته و جدید تراش عینک با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون تومانی عینک سازی دیدبرتر (سان اپتیک) در داراب نصب و راه اندازی شد.

مهندس پناهی مسئول فنی نصب این دستگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تکنولوژی در تمامی عرصه ها و مشاغل با سرعت در حال پیشرفت است و صنعت عینک سازی نیز روز به روز پیشرفت می کند.

وی افزود: این دستگاه برای اولین بار وارد کشور شده و توسط مسئول فنی خاورمیانه این شرکت از کشور امارات در شهرستان داراب نصب و راه اندازی شده است.

وی در خصوص امکانات این دستگاه گفت: دستگاه مذکور قادر به تراش انواع عدسی عینک به کمک دریل می باشد و به کمک نرم افزار پیشرفته دستگاه ، تراش عینک بسیار دقیق انجام می شود.

بهرامیان مدیر مسئول عینک سازی دیدبرتر سرمایه گذار خرید این دستگاه در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  ما پیش از این نیز دستگاه تراش عینک داشتیم اما علاقه من به استفاده از تکنولوژی های جدید به کمک همکارم این دستگاه را خریداری کردم .

وی افزود: با توجه به وجود دستگاه پیشرفته معاینه و تعیین نمره چشم و خرید این دستگاه پیشرفته، دیدبرتر مجهز ترین مجموعه بینایی سنجی و عینک سازی کشور است.

از شیراز، اصفهان و هرمزگان مشتری داریم

بهرامیان گفت: شاید باور این موضوع برای مردم داراب سخت باشد اما واقعیت دارد و این باعث افتخار ماست. مراجعه مشتریان از شهرهای اصفهان، آباده، شیراز، فسا، حاجی آباد و استان هرمزگان گواه جدید و دقیق بودن این دستگاه است.

۰۰۱۹ ۰۰۱۸

نصب دستگاه پیشرفته ساخت عینک با حضور نماینده فنی اماراتی

 ۰۰۲۰

وی در پایان گفت: علی رغم وجود چنین دستگاه پیشرفته ای برخی از همشهریان دارابی برای ساخت عینک به شهرهای همجوار یا مرکز استان می روند. امیدوارم مردم و مسئولان داراب از سرمایه گذاری انجام شده حمایت کنند تا زمینه سرمایه گذاری های بعدی در این زمینه فراهم شود.

 

تاریخ انتشار در داراب آنلاین:۹ مهر ۱۳۹۲

پیشرفته ترین دستگاه بینایی سنجی به داراب آمد

دستگاه بینایی سنجی یا فوروپتر کاملترین مدل ۲۰۱۳ از این نوع است که تمامی نواقص دستگاه های قبل در آن برطرف شده، این دستگاه فوق العاده دقیق است و ترکیبی از تمام دستگاه های بینایی سنجی به شمار می رود که بصورت یکجا و کامل ارائه شده است.

خرید مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه بینایی سنجی از سوی عینک سازی سان اپتیک، خبر خوشی بود که طی هفته های گذشته مردم داراب شنونده آن بودند. ورود این دستگاه پیشرفته که تنها دستگاه مجهز بینایی سنجی جنوب کشور به شمار می رود و از آن تنها چند نمونه در کل کشور موجود است، بنای گفتگوی ما با آقای سید محمد ندایی پور اپتومتریست فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی تهران شد که در ادامه می خوانید.

اپتومتریست سید محمد ندایی پور در معرفی دستگاه فوق گفت: دستگاه بینایی سنجی یا فوروپتر کاملترین مدل ۲۰۱۳ از این نوع است که تمامی نواقص دستگاه های قبل در آن برطرف شده، این دستگاه فوق العاده دقیق است و ترکیبی از تمام دستگاه های بینایی سنجی به شمار می رود که بصورت یکجا و کامل ارائه شده است. وی که از سال ۷۸ در تهران و در بیمارستان های مختلف مشغول بوده است، اظهار می دارد: این دستگاه دقیق ترین دستگاهیست که تا بحال با آن کار کرده ام، در تهران تنها چند مرکز مجهز به این دستگاه هستند و در شهرهای بزرگ نیز احتمالا تعداد اندکی وجود دارد اما در جنوب کشور این اولین و تنها دستگاه پیشرفته بینایی سنجی است که به همت آقای بهرامیان مسئول مرکز سان اپتیک خریداری و وارد شهرستان داراب شده است.

اپتومتریست ندایی پور در تشریح تفاوت تشخیص نمره چشم در روش سنتی و مدرن گفت: در روش سنتی ما یک جعبه عینک داشتیم که عدسی ها با شماره های مختلف یکی یکی روی چشم بیمار می گذاشتیم و با استفاده از تابلو و بر اساس گفته خود بیمار، معاینه چشم انجام می شد که در این روش امکان درصدی خطا وجود داشت اما در روش مدرن با این دستگاه پیشرفته، بصورت کاملاً دیجیتالی شماره چشم بیمار تعیین می شود که به دلیل تکنولوژی بالای این فوروپتر، خطا بطور کلی حذف و تعیین نمره چشم بصورت کاملاً دقیق انجام می گیرد.

وی دیگر مزیت دستگاه جدید را علاوه بر دقت بالا، سرعت بیشتر آن نسبت به روش سنتی دانست و افزود: در روش سنتی به خاطر استفاده از جعبه عینک که متخصص می بایست عدسی های مختلف را یک به یک روی چشم بیمار قرار دهد، این عمل وقت گیر بود و حتی برای بیمار نیز خسته کننده می شد و مقایسه را برای او سخت می کرد، اما در روش مدرن با زدن یک دکمه شماره ها بصورت دیجیتالی بالا و پایین می رود و سرعت و دقت کار را چندین برابر می کند و همین باعث تعیین نمره دقیق چشم، خصوصا نمره آستیگمات می شود که اصلا قابل مقایسه با روش سنتی نیست. وی ادامه می دهد: با توجه به اینکه یک بخش از تعیین نمره چشم به اظهارات خود بیمار بستگی دارد در نتیجه، سرعت کار، باعث مقایسه بهتر دید از سوی بیمار می شود.

۰۰۲۱

این متخصص اپتومتری در خصوص دیگر ویژگی های دستگاه پیشرفته بینایی سنجی عنوان می کند: چارت پروژکتور و تابلویی که دستگاه جدید دارد یکی از بهترین چارت پروژکتورهایی است که تاکنون اختراع شده و هم از لحاظ اندازه هایی که دارد بسیار دقیق بوده و هم از لحاظ نور کیفیت مناسبی دارد.

وی قابلیت های دیگر این دستگاه را تشخیص آب مروارید و تشخیص شیء خارجی روی قرنیه ی چشم می خواند و می افزاید: با توجه به قابلیت عکسبرداری دقیق در این دستگاه، متخصص قادر به تشخیص بیماری های چشم خواهد بود، همچنین این فوروپتر دارای قابلیت تست دید رنگ برای بیمارانی که به کور رنگی دچار هستند، می باشد.

سید محمد ندایی پور تصریح کرد: به هر حال استفاده از تمامی امکانات ذکر شده در دستگاه جدید به متخصص مربوطه هم برمی گردد چرا که متخصص می بایست اولاً شناخت کاملی از کارایی دستگاه مذکور داشته باشد ثانیاً تجربه کار کردن با انواع آن را داشته باشد تا بتواند از امکانات دستگاه نهایت بهره را ببرد. وی تاکید می کند: در حال حاضر از تمامی قابلیت های دستگاه پیشرفته بینایی سنجی در مرکز سان اپتیک استفاده می شود.

این متخصص اظهار داشت: نکته ای که می بایست شهروندان عزیز دارابی مدنظر قرار دهند اینست که وظیفه یک اپتومتریست مراقبت از چشم هاست؛ یعنی کار اپتومتریست تعیین نمره عینک، تست های بینایی سنجی و ارجاع بیماری های چشم است، اما جراحی و درمان بیماری های چشم به عهده متخصص چشم است، بنابراین بیمار باید بداند برای هر مورد می بایست به متخصص مربوطه مراجعه کند تا دچار مشکل نشود.

وی می گوید: در گذشته، بیمار جهت تعیین نمره عینک به یک مرکز و جهت ساخت عینک به مرکز دیگری مراجعه می کرد و در این میان اگر بیمار به مشکلی برمی خورد، نمی دانست مشکل کار از کجاست و دچار سردرگمی می شد، لذا رشته اپتومتری یا بینایی سنجی برای رفع این مشکل ایجاد شد. رشته اپتومتری ترکیبی از معاینه چشم، تشخیص نمره عینک و تراش شیشه عینک است که وقتی هردو کار در یک مرکز انجام گیرد، اگر هم مشکلی در تشخیص نمره چشم یا ساخت عینک بوجود آید، بدون اینکه بیمار متحمل هزینه اضافی گردد، مشکل رفع می شود.

آقای ندایی پور در پایان تاکید می کند: شعار ما ضمانت دید راحت و شفاف است که با توجه به وجود پیشرفته ترین دستگاه بینایی سنجی و همچنین پیشرفته ترین دستگاه تراش عینک در مرکز سان اپتیک، هم اکنون این امکان برای شهروندان عزیز دارابی فراهم شده است تا با یک احساس خوب و با خیالی آسوده از تعیین نمره و ساخت عینک خود در این مرکز لذت ببرند .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.