آخرین اخبار

اعتراض باغداران فسارود و جنت شهر نسبت به عملکرد صندوق بیمه کشاورزی؛ سال گذشته هیچ ابلاغ مکتوبی از طرف کارشناس صندوق دریافت نکردیم!

این روز ها جمعی از باغداران بخش جنت و منطقه فسارود شهرستان داراب که در سرما زدگی فصل زمستان سال گذشته متضرر شده اند، نسبت به عملکرد ناظر صندوق بیمه کشاورزی در شهرستان داراب معترض هستند و نامه هایی را خطاب به مدیر استانی این صندوق، فرماندار و نماینده مردم در مجلس ارسال کرده اند. […]

اشتراک گذاری
28 شهریور 1394
1105 بازدید
کد مطلب : 3521

این روز ها جمعی از باغداران بخش جنت و منطقه فسارود شهرستان داراب که در سرما زدگی فصل زمستان سال گذشته متضرر شده اند، نسبت به عملکرد ناظر صندوق بیمه کشاورزی در شهرستان داراب معترض هستند و نامه هایی را خطاب به مدیر استانی این صندوق، فرماندار و نماینده مردم در مجلس ارسال کرده اند.

به گزارش داراب آنلاین، در نامه امضا شده باغداران جنت شهری که نسخه ای از آن در اختیار سایت داراب نا قرار گفته آمده است:با توجه به آمار هواشناسی که به پیوست ارائه گردیده مشخص است که در منطقه سرمازدگی تشعشعی رخ داده و با توجه به اینکه گل انگیزی مرکبات بسته به منطقه در ماه های آذر و دی ماه رخ می دهد می توان نتیجه گرفت که تعداد نهایی گل در این ماه ها مشخص می شود و در ماه های بعد افزایش گل نخواهند داشت.

بر اساس این طومار مردمی، از طرف دیگر سرمای ذکر شده در ماه های بهمن و اسفند (به خصوص سرمای نزدیک به سطح زمین که منجز به سرمازدگی تشعشعی می شود) منجر به سرمازدگی شاخه ها و از بین رفتن جوانه های گلی می گردد که قرار است در فروردین شکوفا شوند و در نهایت منجر به کاهش عملکرد می شود و این ادعا با مشاهده چشمی و بازدید از باغ به وضوح مشخص است.

باغداران فسارود و جنت شهر می گویند طبق قوانین موجود در قرارداد،کارشناس خسارت صندوق بیمه بایستی از مورد بیمه بازدید و در صورت تایید یا عدم تایید خسارت مراتب را حداکثر به مدت یک هفته کتبا به بیمه گذار اعلام فرماید، اما در سال گذشته هیچ اعلام نظری به کشاورزان نشده و اکنون که وقت پرداخت خسارت می باشد می گویند بایستی کشاورزان در ماه بهمن مجددا درخواست خود را مطرح می کردند تا نسبت به پرداخت رسیدگی شود.

یکی از باغداران دارابی می گوید درسال هایگذشته نیز مشکلات اینچنینی داشتیم که با پیگیری باغداران و مسئولین در تهران موضوع حل شده است.

سایت خبری داراب نا آماده انتشار جوابیه مسئولین صندوق بیمه کشاورزی می باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

4 پاسخ به “اعتراض باغداران فسارود و جنت شهر نسبت به عملکرد صندوق بیمه کشاورزی؛ سال گذشته هیچ ابلاغ مکتوبی از طرف کارشناس صندوق دریافت نکردیم!”

  1. محمد گفت:

    واقعا جای تاسف داره شهرهای دیگه خسارت ندارن ناظراشون تایید میکنه و بودجه ای برا شهر میگیره تو شهر ما خسارت داریم و مسئولین صندوق بیمه ( ناظر) برا خود شیرینی خودش حاظر شده حق کشاورزان زحمتکش رو ضایع کنه

  2. پیام رویین تن گفت:

    با سلام
    بنده بارها با مسولان صندوق بیمه تماس گرفتم و علت عدم پرداخت خسارت رو جویا شدم ولی هر بار با شنیدن این مطلب که خسارت تایید شده ولی موعد پرداختش مشخص نیست به اصطلاح منو پیچوندن .
    کلا به این موضوع عادت کردیم که زود قانع بشیم ولی امیدوارم تو این سال های پر درد سر برای کشاورزان و باغداران این دردسر به مشکلات گذشته اضافه نشه.

  3. باغدار جنتی گفت:

    خدایا بی بزان را بز مده که سوتک بیجا میزنند……
    جناب ناظر خوبه انسان پیشرفت کنه اما نه به قیمت له کردن همکاران و ضایع کردن حق کشاورزان….
    یاد مهندس مجید مرادی و دکتر محمدی و مهندس خورسندبخیر .خدا یارشان باشه در تمام امور موفق و موید باشه.

  4. مهدی گفت:

    انشاله که هرچه زودتر به این مساله رسیدگی کنن واقعا جای تاسف داره که ما نسبت به شهر های همجوار تو همه چی عقب تر باشیم…ناظر باید یه فرد با سواد وکاملا علمی باشه و طبق منطق وعلمش از کشاورزان وباغداران و همچنین از صندوق بیمه دفاع کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =