آخرین اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت: تعداد جان باختگان منا بیش از ۴۷۰۰ تن است!

کانتینرهای اجساد، تعداد قربانیان ایرانی حادثه منا به ۲۲۶ نفر رسیده است. به گزارش «تابناک»، سعید اوحدی گفت: با توجه به اینکه سردخانه بزرگ مکه بیش از ۱۲۰۰ جان باخته را در خود جا داده است، تا روز گذشته با حضور تیم تحقیق و تفحص ستاد ویژه بحران حج و زیارت، ۱۶۹ نفر از قربانیان […]

اشتراک گذاری
06 مهر 1394
6414 بازدید
کد مطلب : 3883

کانتینرهای اجساد، تعداد قربانیان ایرانی حادثه منا به ۲۲۶ نفر رسیده است.

به گزارش «تابناک»، سعید اوحدی گفت: با توجه به اینکه سردخانه بزرگ مکه بیش از ۱۲۰۰ جان باخته را در خود جا داده است، تا روز گذشته با حضور تیم تحقیق و تفحص ستاد ویژه بحران حج و زیارت، ۱۶۹ نفر از قربانیان ایرانی حادثه منا شناسایی شدند. در همین رابطه کار تشریفات قانونی ارسال اجساد درحال انجام است تا بتوانیم شاهد اعزام آنها باشیم.

او گفت: شب گذشته ۲۱ تریلی اجساد جانباخانگان وارد سردخانه اصلی مکه شد و پس از کار تخلیه شروع شده است، اما به دلیل تعداد بالای اجساد، کار تخلیه با کندی انجام می شود.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: جستجو در این کانتینرها کار بسیار سختی است؛ تریلی هایی که حامل حداقل ۳ هزار اجساد است. باید تیم جستجو بروند، وارد تریلی ها بشوند و همه اجساد را بررسی کنند.

او گفت: متاسفانه پس از بررسی های امروز، تعداد قربانیان ایرانی فاجعه منا به به ۲۲۶ نفر رسیده است. با این حساب تعداد گمشدگان ۲۴۸ نفر و مجروحان ۲۷ نفر است.

اوحدی گفت: ۸۰ درصد بیمارستان های مکه طائف جده و منا مورد بررسی قرار گرفت، اما خبری از مفقودان نداریم. متاسفانه با روندی که افزایش آمار جانباختگان را داریم، آمار ما رو به افزایش است. همانطور که آمار جان‌باختگان همه کشورها درحال زیاد شدن است؛ تا قبل از این ۱۲۰۰ جسد در سردخانه بود، اما با وارد شدن تریلی های جدید از اجساد، آمار کلی به بیش از ۴۷۰۰ نفر رسیده است.

او گفت: عمق فاجعه خیلی بالاتر از چیزی هست که رسانه های عربستان اعلام می کنند.

به گفته اوحدی فقط ۲ کانتینر از ۲۱ کانتینری که وارد مکه شده، رسیدگی شده، هر تریلی ۳۰۰ تا ۳۵۰ جسد در خود جا داده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =