آخرین اخبار

روایتی خواندنی از زندگی جوان قطع نخاعی؛ هادی با پشت انگشتانش کتاب ۳۰۰ صفحه ای نوشت

شاید در نگاه اول نوشتن کتاب ۳۰۰ صفحه ای یک امر عادی و طبیعی به نظر برسد اما داستان وقتی جالب می شود که نویسنده آن جوانی قطع نخاعی دارای ۹۵ درصد معلولیت جسمی و حرکتی و دارای بیماری سرطان از نوع بدخیم باشد. به گزارش خبرنگار فردای داراب، “هادی کارگر” جوان قطع نخاعی با ۹۵ درصد […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1394
451 بازدید
کد مطلب : 5984

شاید در نگاه اول نوشتن کتاب ۳۰۰ صفحه ای یک امر عادی و طبیعی به نظر برسد اما داستان وقتی جالب می شود که نویسنده آن جوانی قطع نخاعی دارای ۹۵ درصد معلولیت جسمی و حرکتی و دارای بیماری سرطان از نوع بدخیم باشد.

به گزارش خبرنگار فردای داراب، “هادی کارگر” جوان قطع نخاعی با ۹۵ درصد معلولیت جسمی که با سرطان بدخیم هم دست و پنجه نرم می کند توانست در مدت ۵ سال، روی تخت بستری بدون هیچ حرکتی تنها با پشت انگشتان دستش خاطرات چگونگی بیماری اش را با استفاده از یک لپ تاپ تایپ کند. داستانی از یک زندگی که هر چند دل هر خواننده ای را به درد می آورد اما سرشار از ایثار، گذشت، تلاش، توکل به خدا و امیدواری به آینده است.

۳۲۴۲۳۴

همه چیز از یک تفریح خانوادگی شروع شد!

 هادی آن روزها ۲۱ سال بیشتر نداشت؛ جوانی تنومند با وزن تقریبی ۱۰۵ کیلوگرم. قرار بود صبح روز ۴ شهریور ۸۴ به اتفاق خانواده همسرش حکیمه از محل سکونتشان در جنت شهر (واقع در ۲۰ کیلومتری داراب استان فارس) برای تفریح به سد رودبال داراب بروند. دوسال از عقد هادی و همسرش می گذشت و به اصطلاح در دوران شیرین نامزدی بودند. همه چیز خوب پیش می رفت هر چند که آنها قبل از حرکت به سمت رودبال دلشوره عجیبی داشتند!

تفریح نیم روزه خانوادگی درکنار باجناق ها و فامیل تا اقامه نماز و صرف ناهار به خوبی و خوشی گذشت تا اینکه هادی هوس آب تنی کرد. آن طور که خودش در کتاب خاطراتش می نویسد همیشه اهل ریسک بوده است. او و باجناق هایش به سمت آب حرکت کردند هر چند که همه اصرار بر نرفتن آنها داشتند.

تا اینکه هادی در حین شیرجه زدن کنترلش را از دست داد و بدون اختیار به داخل آب پرتاب شد! در دقایق اول همراهان با خیال اینکه او طبق معمول شوخی می کند هیچ عکس العملی نشان ندادند اما با گذشت ثانیه ها تلاش باجناق ها برای بیرون آوردن هادی از آب شروع شد. هادی بدون اکسیژن زیر آب بود اما قدرت انجام هیچ حرکتی را نداشت و گویی تمام بدنش سست و بی اراده شده بود.

خانواده به سرعت هادی را به بیمارستان داراب و سپس به بیمارستان نمازی شیراز انتقال دادند و پس از ام آر آی مشخص شد غده ای بد خیم در کنار نخاع هادی وجود داشته که به نخاع او آسیب زده است.

از ۱۰سال پیش تاکنون هادی قادر به حرکت نیست و اعضای خانواده از جمله همسر، پدر، مادر و برادرانش از او پرستاری می کنند.

او تاکنون ۲۹ بار به اتاق عمل رفته، ۸۰ بار مورد عکسبرداری ام آر آی قرار گرفته، چندین شیمی درمانی و پرتو درمانی شده و ۱۰ سال است که بدون هیچ حرکتی روی تخت بستری و صندلی چرخدار قرار دارد. هادی از دو سال پیش تاکنون حنجره اش را موقتا از دست داده و نمی تواند صحبت کند و حتی قادر به غذا خوردن از طریق دهانش نیست و باید غذا از راه یک لوله به روده اش وارد شود. تنفسش از راه بینی قطع شده و از طریق سوراخی زیر گردنش نفس می کشد! اما تحمل این سختی ها باعث نشده ذره ای از اعتقادش به خدا کم شود و به گفته اعضای خانواده، او تمامی نمازهایش را اول وقت می خواند و حتی یکبار ناشکری نکرده است.

پدر هادی: تمام دارایی ام را وقف یک لبخند هادی کرده ام

پدر هادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تاکنون قریب ۴۰۰ میلیون تومان هزینه درمان هادی شده است و تمام دارایی ام را تا ذره آخرش برای یک لبخند او می دهم. هر ۲۴ ساعت ۱۰۰ هزار تومان هزینه داروهای او است و تاکنون تمامی هزینه ها را خودمان پرداخت کرده ایم و حاضرم میخ درون دیوارهای خانه هم بفروشم و خرج یک لبخندش کنم.

وی گفت: از همان ابتدا چندین دکتر ما را جواب کردند اما با لطف خدا همین که هادی زنده است و به ما لبخند می زند برای ما کافی است. همسر هادی یک فرشته است که جوانی اش را برای او گذاشت و علی رغم اطلاع از وضعیتش هر روز از او پرستاری می کند.

وی افزود: تنها درخواست من و مادرش از مسئولین تحت پوشش قرار گرفتن هادی در یکی از بیمه های درمانی است چون من تا ابد زنده نیستم و هادی برای تامین نیازهای دارویی اش نیاز به بیمه دارد.

هادی علی رغم معلولیت جسمی این روزها مشغول نوشتن جلد دوم کتاب خاطراتش می باشد، برای خود سایت (beheshtsabz.ir) راه اندازی کرده و در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. او خود را برای عمل جراحی سخت و نفس گیر بهمن ماه که در بیمارستانی در تهران انجام می شود آماده می کند.

زندگی سراسر عشق و محبت هادی و حکیمه، دلسوزی های پدر و مادر هادی و کمک و همکاری برادر و خواهرهای او نمونه های کمیابی هستند که در دنیای امروزی سال ۱۳۹۴هجری شمسی کمتر پیدا می شوند.

DSC_0175 DSC_0178 DSC_0180 DSC_0183 DSC_0190 DSC_0192 DSC_0194 FILE015 FILE033 FILE042

گزارش تصویری: بهنام جعفریان پور – آرش خواجوی

45 پاسخ به “روایتی خواندنی از زندگی جوان قطع نخاعی؛ هادی با پشت انگشتانش کتاب ۳۰۰ صفحه ای نوشت”

  1. همشهری گفت:

    با آرزوی سلامتی و شفای کامل برای این جوان شهرمان، خدا قوت به همسرشان که اجر مجاهد فی سبیل الله دارد و آرزوی طول عمر با عزت برای پدر ایشان

  2. س.ق گفت:

    گزارش تصویری بسیار تاثیرگذاری بود. ):
    معنای واقعی گذشت و عشق را در این خانه باید جست.
    با آرزوی سلامتی برای این جوان و یک خداقوت به این پدر بزرگوار که سختی های زندگی را با عشق به لبخند فرزندش به جان می خرد.

    • ناشناس گفت:

      باسلام قادر به جوابی برای چنین همسر دلسوزی ومهربانی نیستم پاسخش خدا بدهد خدا دراین دنیا واخرت بیامرز پدرومادرمهربانش ک چنین تربیتی امید وارزو درادامه زندگیتان وخوشبختی روزافزون

  3. مصیب گفت:

    یه سنگ انداختم تو دریا !
    جالب بود اصلأ به روی خودش نیاورد که سنگی به سمتش پرتاب شده!!
    یاد خودم افتادم که چه زود با یه حرف یا رفتار کوچیک ناراحت میشم!
    از اون روز یادم موند که آدم وقتی بزرگ بشه و عمیق، بزرگترین مشکلات رو هم در خودش غرق میکنه، نه اینکه خودش غرق مشکلات بشه !

    دریا باش?

  4. ناشناس گفت:

    انشاالله اجرهمسرش بابی بی زینب ص امیدوارباش خداکمکت کنه

  5. فردین یزدانی گفت:

    باسلام ودرود فراوان به خانواده حاج کارگرعزیزکه البته این خانواده یکی از فرزندان جوان خود را چندسال پیش ازدست دادند امابازهم باعث نشدتاازصبروشکیبایی این خانواده ذره ای کاسته شود شایدباورش سخت باشدکه باتمام این مشقات حاج کارگریکی از افرادخنده رو وشوخ جامعه جنت شهراست من ازصمیم قلب برای این خانواده آرزوی موفقیت میکنم وبه همسروخانواده ایشان که اینچنین بانویی راتربیت کردند تاسالهادرکنارهمسرش باتمام سختیهابجنگدودلخوشی باشد برای هادی عزیزشایدیکی ازبزرگترین دلخوشی ودلیل زنده بودن هادی حضور بزرگ همسرش باشد”خداوند یارو یاورتان. محمداسماعیل یزدانپناه

  6. الی۶۸ گفت:

    با سلام خدمت فاطمه خانم و پدر محترم اقا هادی ارزوی عمر روز افزون برای اقا هادی و خسته نباشی خدمت پدر محترم اقا هادی ارزوی همیشگی ما سلامتی همه بیماران مخصوصا این همشهری عزیز ما

  7. محسن دریابر گفت:

    آرزوی سلامتی و بهبودی برای هادی عزیز
    محسن و مسعود دریابر

  8. الی۶۸ گفت:

    با سلام و خسته نباشی خدمت فاطمه خانم و ارزوی عمر روز افزون و سلامتی دوباره برای اقا و خدا قوت خدمت پدر محترم جناب هادی خان ارزوی همه ما شفای تمام بیماران مخصوصا همشهری عزیزمان واز خدا صبر زیاد برای فاطمه خانم و خانواده محترم اقا هادی میخواهم (امین یا رب العالمین)

  9. نادر گفت:

    من با تمام وجودم ازخدا می خواهم خداوند به هادی شفا دهد وبه خانواده اش بخصوص همسرش اجر وصلت مضاعف اما یک نکته از کودکی می گفتم برای یه بچه شهید هر قدمی ب. می دارند اما مگه بچه یتیم دل ندارد حامی مالی نمی خواهد اکنون هم بیست سی سال از آن زمان گذشته با خواندن این شرایط طاقت فرسا هنوزهم بر این باورم مگر معلولین قطع نخاعی ها و… حامی. نمی خواهند حتما باید جانباز جنگ باشد که تا دکترا شرایط را بیش ازمحد معمول برایش تسهیل کنیم نه سواد آنچنانی ونه کارایی به حقی داشته باشد در هر دانشگاهی قبول شود تمام هزینه هایش را دولت قبول کند آنوقت جوانی چون هادی تمام هزینه‌ها را خانواده. اش فراهم کنند مگه درد مریضی سختی پرستاری فقط شامل عده ای است من نمی گویم به عزیزان جبهه و جنگ نرسند حرف من این است که یتیم ومریض های سخت هم حامی مالی می خواهند

  10. قاسم گفت:

    با سلام خدمت جناب آقای حاج کارگر عزیزو بزرگوار
    و درود به اقا هادی با این همه روحیه و پشتکار .
    خانواده محترم حاج کارگر درود بر عزم والایتان .
    اجرتان با خدای منان و توانا .
    به امید اینکه شاهد باشیم هر چه زودتر اقا هادی سلامتی خود را به دست اورد .
    ان شا الله

    • محمودحسین پور گفت:

      سلام خدا قوت ب این خانواده ی با ایمان
      ویک سلام و خسته نباشی ب همسر گرامیشان
      هادی جان ارزوی سلامتی دا از درگاه خدا براتون داریم

  11. بی نام گفت:

    سلام امیدوارم به دعای دوستانی که این مطلب روخوندن معجزه ای رخ بده واین دوست عزیز،به خاطرپدرومادروخصوصا خانم فرشته مانندش شفا پیداکنه

  12. همسفر گفت:

    یادی هم کنیم از پدر خانم ایشان عالم دین مرحوم شبخ بحرینیان روحش شاد وآرزوی بهبودی هادی

  13. دارابی گفت:

    ایشاالله خداوندبهشون عنایت کندوزندگی شادی داشته باشند

  14. شاپرک گفت:

    درود وسلام بر هادی و خانواده اش .انشاالله خدا بهش سلامتی بده امین با رب العالمین

  15. محمودحسین پور گفت:

    با سلام و خداقوت خدمت خانواده کارگر و همسر گرامی اقا هادی…هادی جان ارزوی سلامتی را از درگاه خدا برایتان دارم

  16. غلام گفت:

    به امیدخدا که هرچه زودترخوب بشه وسلامتی دوباره خود رابدست آورد.انشالله.

  17. امین خوشرو گفت:

    کسی ازدین وپاکی هادی نگفت یاد جلسات زیادت عاشورابودناش بخیر هادی اگه تا الان صبر کرده وزنده مونده اول بخاطر اعتقاداتشه بعد درمانش یادتون نره.

  18. احمد گفت:

    آرزوی سلامتی و بهبودی برای ایشان داریم

  19. ناشناس گفت:

    روح حاج آقا بحرینیان شاد. به این دو عزیز بزرگوار ، همسران عاشق و صبور و خانواده های ایشان عرض سلام ، ادب و بالاترین احترام ها و خسته نباشید و شاد باش و التماس دعا دارم. از خداوند مهربان و حکیم و توانا و عزیز، عاجزانه درخواست میکنم هر چه زودتر دل این عزیزان را شاد نماید و اجر جزیل عنایت فرماید. آمین یا رب العالمین

  20. ناشناس گفت:

    سلام و درود و تبریک به پدر و مادر این دو بزرگوار به خاطر داشتن دو فرشته آسمانی در کانون گرم خانواده شان.
    و اما باید زن و شوهرهای امروزی از این دو عزیز درس عشق و فداکاری و صبر و احترام بگیرند.
    ما فکر میکنیم وقتی میگن انسان میتونه از فرشته بالاتر بره، فقط یک حرفه یا مخصوص انبیا و امامان هست ولی این یک نمونه زنده و زمینی انسانهای فرشته شده هست. تا شاید کسی ایمان بیاورد. این فرشتگان واقعی هستند.
    برای همه الگو هستید عشق و محبتتان و اراده و همتتان مقدس و ستودنیست. گوارای وجودتان باد.
    با هیچ کلمه ای نمیشود فاطمه خانم را تحسین نمود.

    جان و مال و روح و ایمان از خداست
    صبر و سلم و عشق جانان از خداست.

    لا اله الا هو

  21. مــحـمـد جـواد شــاکــر گفت:

    یک همچین ادمهایی کم پیدا میشند با اعتماد به نفس بالا و صددرصد قابل ستایشند ومن به نوبه خودم برای همسایه ودوست عزیزم هادی ارزوی سلامتی دوباره دارم .

  22. Mosayeb.n گفت:

    خدایا … یاریم کن تا به این مقام برسم که احساس کنم که کسی از من غنی تر نیست زیرا از عشق و شادی برخوردارم
    یاریم کن تا به این مقام برسم که فقط تو را داشته باشم و لطف و عشق تو مرا لبریز کندبه این مقام برسم که بگویم:ای دردها و سختیــها و مشکلات، وقتی که خدا شهریار قلب من است هیچ گزندی به من نمیرسد…

  23. مریم گفت:

    سلام.با آرزوی موفقیت وسلامتی برای آقای کارگروخانواده محترم.بسیارعالی

  24. محمد امین گفت:

    انشالله هرچه زودتر خوب بشن

  25. s.t گفت:

    درودوسلام برهادی وخانم عزیزش (حکیمه خانم دوست عزیزم)وخداقوت به خانواده محترم ایشان
    آرزوی سلامتی وروزافزون آقاهادی روازخدای منان دارم

  26. والا رضا گفت:

    خداوند به حق امشب که شب ولایت عهدی حضرت مهدی (عج) شفا بده به همه بیماران خصوصا آقا هادی، و خدا قوت به همسر ایشان

  27. ناشناس گفت:

    هادی جان برای خودت و خانوادت ارزوی سلامتی میکنم

  28. سهیلا گفت:

    ارزوی سلامتی برا این جنگجوی عزیز دارم وخسته نباشید و اس خانمشون ک از جون و دل مایه میزاره و خداقوت هم واسه پدرو مادرصبورشون:'(

  29. مهر گفت:

    سلام به هادی جان و همسر و خانواده ی گرامی پیشنهاد من اینه که یه سر پا بوس امام رضا برو قطعا دست خالی بر نمیگردی یا امام رضا

  30. Mostafa... گفت:

    منم آرزو میکنم هرچه زودتر این عزیز سلامتیش رو بدست بیاره وبتونه خوشحالی همیشگی رو به خونواده ش برگردونه

  31. ناشناس گفت:

    حدا شفا بده

  32. معراج گفت:

    ان شاء الله به حق حضرت اباالفضل،هر چه زودتر شفا پیدا کنه

  33. همشهری گفت:

    خدا شفا بده ازمایش الهی

  34. nashenas گفت:

    Omid varam khodavand yazdan .khodesh b aqa hadi o khanevadsh sabr bede…..arezo shafaye hame marizan o amsal hadi

  35. حامد گفت:

    خدا عمر باعذت به همه این جون هادی ها بده

  36. حامد گفت:

    خدا صبر بده ,,, به امید شفا

  37. ناشناس گفت:

    هرشب برات دعا میکنم هرچه زودتر خوب خوب بشی .

  38. رسول خرم گفت:

    درود . فقط میتونم بگم یه تیکه از بهشته اونجا که هرچی ایثار و از خودگذشتگی که اینروزا کمتر دیده میشه اونجا جمع شده آرزوی همه سلامتی هادی عزیز هست.خدایا از فضل و کرمت به ما آن ده که آن به…. (رسول خرم واعضای رادیو اینترنتی چن و ون)

  39. ناشناس گفت:

    سلام خدمت اقا هادی وخانواده محترم وهمسرعزیزاقاهادی واقعا خسته نباشید وخدا قوت ,ارزوی سلامتی شمارو از خداوندمنان خواستارن

  40. باارزوی سلامتی برای ایشان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =