آخرین اخبار

برگزاری جلسه شورای اداری با حضور معاون اداره کل آموزش و پرورش

     غلامعلی حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس به همراه احسان حسینی رئیس اداره بودجه اداره کل، بهنام حیدری کارشناس مسوول بودجه عمرانی اداره کل و حمید عالیشوندی کارشناس برنامه ریزی دفتر معاونت پشتیبانی اداره کل از مدارس شهرستان داراب بازدید کردند.    در این بازدید مسوولان استانی مسائل و مشکلات […]

اشتراک گذاری
03 دی 1394
271 بازدید
کد مطلب : 6041

     غلامعلی حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس به همراه احسان حسینی رئیس اداره بودجه اداره کل، بهنام حیدری کارشناس مسوول بودجه عمرانی اداره کل و حمید عالیشوندی کارشناس برنامه ریزی دفتر معاونت پشتیبانی اداره کل از مدارس شهرستان داراب بازدید کردند.

   در این بازدید مسوولان استانی مسائل و مشکلات مدارس را از نزدیک رصد نموده و ضمن شنیدن درد دل ، معضلات و نیازمندی های مدیران مدارس در جهت رفع نیاز مند ی ها، قول های مساعدی ارائه دادند.

   به گزارش فردای داراب به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش داراب، در جلسه شورای اداری که با حضور مسئولین استانی  و مدیر آموزش و پرورش و معاونان انجام پذیرفت، مدیر آموزش و پرورش داراب ، ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از مسولان استانی ، موفقیت های به دست آمده را حاصل حمایت و پشتیبانی مدیر کل آموزش و پرورش فارس دانست و  به شرح عملکرد فعالیت های این مدیریت پرداخت.

وی گفت : در وضعیت فعلی شهرستان داراب ۳۲ هزار دانش آموز ، ۳۸۷ مدرسه ، سه هزار همکار شاغل ، دو هزار بازنشسته ، ۱۵۰۰ کلاس درس و ۲۷۰ فضای آموزشی در دو نوبت صبح و عصر داراست.

وی با اشاره به عمر بناهای بعضی از مدارس که نیاز به تخریب دارد اظهار داشت :  ۹۴ فضای آموزشی نیاز به به بازسازی دارد و دارای ۳۰ سال عمر می باشند و این بناها مشکلاتی را برای آموزش و پرورش بوجود آورده اند.

روح اله فیروزی دو نقطه قوت این مدیریت را دانش آموزان مستعد و همکاران توانمند دانست و در خصوص نقاط ضعف آن گفت : آموزش و پرورش داراب دارای سه نقطه ضعف نیز می باشد که عبارتند از  کمبود اعتبارات دولتی ، نداشتن درآمد های پایدار و پراکندگی اقلیمی .

وی در ادامه اذعان داشت: با این تفاصیل این مدیریت سه هدف را برای خود دنبال می کند که در وهله اول حرمت همکاران حفظ شود ، در وهله دوم درآمدهای پایدار ایجاد گردد و در وهله سوم کیفیت آموزش ارتقا یابد.

فیروزی با اشاره به موفقیتهای آموزش و پرورش داراب در حوزه آموزشی ، پرورشی، شورای آموزش و پرورش و واحد سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقدیر از زحمات آنان به ویژگی های این مدیریت اشاره کرد و گفت : ارتباط و تعامل با مدیران مدارس و  برنامه محور بودن از شاخص های این مدیریت است که باعث ایجاد انگیزه ، اعتمادسازی و تقریب نگرش ها می گردد.

علی محمد اطاعت معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش در ادامه پیام تشکر خود و کارشناسان حوزه خود را به گوش معاون اداره کل رساند و ضمن برشمردن موفقیت ها و با اشاره به مشکلات مدارس در روستا ها گفت:این موفقیت ها با همکاری کارکنان و به خصوص مدیریت آموزش و پرورش صورت گرفته است .

وی ضمن تقدیر از پشتیبانی اداره کل اظهار داشت : با حمایت های اداره کل اقدامات بسیاری انجام گرفته است . درمانگاه فرهنگیان از درآمدهای اختصاصی در حال ساخت می باشد و در طول مدت خدمت، سه الی چهار جشنواره خیرین انجام پذیرفته است.

معاون توسعه و پشتیبانی ، ارتباط خوب با مدیران و انجمن اولیا را از ویژگی های کاری خود دانست و اظهار داشت : در سال گذشته با توجه به بخشنامه ارسالی به مدارس نزدیک به ۴۰۰ میلیون از طریق اولیای دانش آموزان کمک مالی جمع آوری گردیده است . سازمان دهی املاک ، نگهداری تجهیزات آموزشی  ، ساماندهی اموال اسقاطی و  ارائه تسهیلات به فرهنگیان از قبیل پرداخت وام و صندوق امداد ،  از دیگر اقداماتی بوده است که انجام پذیرفته است.

غلامعلی حق شناس ضمن تقدیر و تشکر از مدیر آموزش و پرورش و معاونان به دلیل تلاش ها ی بی وقفه ، اهمیت کار مسوولان آموزش و پرورش را گوشزد نمود و گفت : نظام تعلیم و تربیت نظامی است که سرنوشت جامعه را رقم می زند و سرنوشت جامعه هم در دست آموزش و پرورش است .  زحمت این کار بر روی دوش معلمان زحمتکشی است که در مقابل آنان هر چقدر کُرنش کنیم ناچیز است .

وی در ادامه با اشاره به این که آموزش و پرورش مشکلات خاص خود را دارد و هم چنین با اشاره به مشکلات مادی و مالی آموزش و پرورش  اظهار داشت : مشکلات مالی در آموزش و پرورش مزمن شده است و مشکلات بسته به شرایط زمانی دارد و این مشکلات فشار را به این وزارتخانه زیاد کرده است.

معاون اداره کل با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش اعم از نوع اجرای رتبه بندی ، اضافه کاری ، ساعات کاری و انحلال بعضی از پست های سازمانی کارکنان گفت : شرایط فعلی کار را برای همه سخت کرده است . باید شرایط موجود را تحمل کنیم و با تلاش، مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی میزان استاندارد جهانی را به ازای هر معلم ۱۸ دانش آموز ذکر کرد و بیان نمود : در ایران به ازای هر ۱۲ دانش آموز یک معلم وجود دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

4 پاسخ به “برگزاری جلسه شورای اداری با حضور معاون اداره کل آموزش و پرورش”

  1. ناشناس گفت:

    یک نکته ی ریز در سخنان مدیر آموزش و پرورش داراب و معاون توسعه و پشتیبانی:
    ۳۲هزار دانش آموز در شهرستان داراب…جمع آوری حدود ۴۰۰میلیون تومان کمک مالی از اولیا!!!
    یعنی اگه همه ی اولیا به مدرسه پول داده باشن،میانگین میشه:حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان!!!
    بعد اول هر سال تحصیلی میگن:کمک اجباری از اولیا ممنوعه اما در عمل مدیران مدارس تا پولِ زور از اولیا نگیرن ثبت نام نمیکنن!اگه بخوای از مدیران متخلف شکایت کنی باید از کار و زندگیت بزنی تا آخرش هم به هیچ نتیجه ای «نرسی»!!!

  2. قاف گفت:

    خدا انسان های کج بین را به راه راست هدایت کند

  3. ﺣﻖ ﮔﻮ گفت:

    ﻣﮕﻪ ﮔﻔﺘﻦ ﻫﻤﻪ ﺩاﻧﺶ اﻣﻮﺯاﻥ ﺷﺎﻳﺪ ﻳﻪ ﻧﻔﺮ ﺩﻭﺱ ﺩاﺷﺘﻪ ﻳﻪ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻛﻤﻚ ﻛﻨﻪ

  4. ناشناس گفت:

    جنابِ قاف و حق گو:
    اول-عرض کردم اگه همه پول داده باشن.گفتم اگه…نگفتم حتما همه پول دادن.دوم-کج بین نیستم.صحبتم درباره گرفتن پول اجباری از اولیا بود و این یه واقعیته.اگه صحبتهای اولیا در روستاها و برخی مدارس شهر گوش کنی متوجه میشی که واقعا به اجبار از اولیا پول میگیرن و اگه پول ندی بچه ها رو ثبت نام نمیکنن حتی به اجبار تا ۲۰۰-۳۰۰هزار تومان هم به زور و اجبار میگیرن.سوم-اگه کسی خواست آزادانه و به اختیار خودش به مدرسه یا هر جای دیگه کمک کنه اشکالی نداره.من در این مورد انتقادی نکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 8 =