آخرین اخبار

تبلیغات انتخاباتی کمر رفتگران داراب را خم کرد؛ اسپری نویسی به سبک دهه ۵۰

به گزارش خبرنگار داراب آنلاین، ایام تبلیغات انتخاباتی و چسپاندن پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر با اسپری چسب برای هرکه خوش باشد به مذاق رفتگران اصلا خوش نمی آید و مجبورند پوسترهایی که روی زمین ریخته را جمع کنند. برخی از کاندیدای محترم نیز پا را فراتر از پوستر چسباندن گذاشته و با اسپری رنگی […]

اشتراک گذاری
09 اسفند 1394
336 بازدید
کد مطلب : 7120

به گزارش خبرنگار داراب آنلاین، ایام تبلیغات انتخاباتی و چسپاندن پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر با اسپری چسب برای هرکه خوش باشد به مذاق رفتگران اصلا خوش نمی آید و مجبورند پوسترهایی که روی زمین ریخته را جمع کنند. برخی از کاندیدای محترم نیز پا را فراتر از پوستر چسباندن گذاشته و با اسپری رنگی دیوارهای شهر را مزین به نام مبارکشان کردند!

با آغاز رسمی تبلیغات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حجم زیادی از پوسترهای انتخاباتی بر در و دیوارهای شهر داراب نصب شد که برخی از آنها با بی سلیقگی تمام در محل هایی غیر قانونی نصب شده و چهره شهر را نازیبا کرده است.

اسپری چسب هر چند کار نصب پوستر ها را آسان تر کرده بود اما موجب شد تا به این راحتی ها پوسترهای نصب شده از دیوار جدا نشوند و کار رفتگران شهرداری را سخت تر کنند. موضوع وقتی جالب تر می شود که برخی حتی به سطل زباله، گلدان و نمادهای نصب شده در سطح شهر هم رحم نکرده اند!

DSC_0275

کار رفتگران تنها به شب انتخابات ختم نمی شود و چند روزی (حتی چند هفته) طول خواهد کشید تا شهر به وضعیت قبل برگردد و با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال هم قرار داریم و مردم در طول روز برای خرید نوروزی بیشتر از همیشه در سطح شهر حضور دارند این شلوغی و همهمه به مشکلات کاری آنان افزوده است.

با نگاهی گذرا به گوشه و کنار شهر داراب خواهید دید که شهرپر شده از کاغذهای رنگی که متاسفانه بسیاری از این اوراق تبلیغی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، پایه‌های چراغ راهنمایی و سطل‌های زباله ،باجه های تلفن، صندوق های صدقه و … درسطح شهر چسبانده شده اند که جدا از نازیبایی،مخاطراتی را برای شهروندان و مسافران به همراه دارد، زیرا آنها را از دیدن علائم احتیاطی سطح شهر محروم می‌کند.

با وجود اینکه مکان هایی برای نصب پوسترهای تبلیغاتی توسط شهرداری  در سطح شهر معیین شده است اما با یک نگاه کوتاه به راحتی می توان به این نتیجه رسید که نه تنها تبلیغات در همه جای شهر به صورت پراکنده چسبانده شده بلکه بیشتر پوسترها در مکانهایی که دسترسی به آنها سخت است نصب شده که این موضوع پاکسازی شهر را ازشر این پوسترها که چهره نامناسبی را به شهر بخشیده برای رفتگران بسیار دشوار تر خواهد کرد.

سایت خبری تحلیلی داراب آنلاین با توجه به اعلام نتایج انتخابات در قالب سه گزارش، تصاویر تبلیغات انتخاباتی کاندیدا را منتشر می کند.

تصاویر مرتبط:

تبلیغات انتخاباتی به سبک نامزدهای دارابی (۱)

تبلیغات انتخاباتی به سبک نامزدهای دارابی (۲)

تبلیغات انتخاباتی به سبک نامزدهای دارابی (۳)

25 پاسخ به “تبلیغات انتخاباتی کمر رفتگران داراب را خم کرد؛ اسپری نویسی به سبک دهه ۵۰”

  1. میثم گفت:

    ان شاالله امشب تیم آقای عسکری شروع به پاکسازی محیط از وجود پوسترها و بنرهای تبلیغاتی میکنه

  2. شهدخت گفت:

    انتخابات تمام شد
    امروز رفتگر ها وعده ها را از خیابان جمع میکنند….

  3. افشین مرادی گفت:

    بسیار باعث تاسف است ، باید محدودیت هایی بر سر این نوع تبلیغات زشت و پرهزینه قرار داد یا از ریشه آن را منقلب کرد ، این نوع تبلیغات بسیار غلط ، ریشه در فرهنگ اشتباه ما مردمی دارد که فقط با چشمهایمان تصمیم میگیریم . چرا ما در انتخابمان بجای بررسی عاقلانه کاندیداها فقط نگاه میکنیم به تعداد پوسترهای چسبیده بر در و دیوار و تعداد ماشین های کاروان کاندیداها.

  4. افشین مرادی گفت:

    بسیار باعث تاسف است ، باید محدودیت هایی بر سر این نوع تبلیغات زشت و پرهزینه قرار داد یا از ریشه آن را منقلب کرد ، این نوع تبلیغات بسیار غلط ریشه در فرهنگ اشتباه ما مردمی دارد که فقط با چشم هایمان تصمیم میگیریم . چرا ما در انتخابمان بجای بررسی عاقلانه کاندیداها فقط نگاه میکنیم به تعداد پوسترهای چسبیده بر در و دیوار و تعداد ماشین های کاروان کاندیداها.

  5. دلتنگی گفت:

    سلام
    پس طرفدارای پر مدعای کاندیداها کجا هستن
    حالا بیان و عکس ها و وعده ها رو جمع کنند کارگرها و رفتگر ها چه گناهی کردن که باید جور کیف و خوش نشینی کاندیدها و طرفداراشون رو بکشن.

    • ناشناس گفت:

      دوست من انتخابات هنوز تموم نشده ها بگذارید انتخابات به پایان برسه .بعد شما یک طرفه به قاضی نرو.اول اطلاعات دست اول رو کسب کنید بعد قضاوت بفرمایید

  6. همشهری گفت:

    به نظرشما کاندیدایی که ظلم به رفتگران زحمتکش رو دراولویت کارخودشون قراردادند وفرهنگ وادب رو زیرپا گذاشتند وهرجایی پوستر چسبوندند ودیوارنویسی کردند لیاقت وکیل مردم شدن رو دارند؟مگرنه اینکه به صورت سراسری درکل کشور محل هایی رو برای تبلیغات کاندیدا درنظر گرفتند که پوستر وکاغدتبلیغات به درودیوار وتابلوها نچسبونند ودرکف خیابان ها پخش نکنند؟پس چرا کاندیدای دارابی این چیزارو نادیده گرفتند.باید مسئولین،کاندیدایی که تو این حیطه تخلف کردند رو توبیخ وجریمه کنند تا هم خودشون و هم بقیه یادبگیرند که کمی هم به زیبایی شهر ورفتگران زحمت کش فکر کنند مخصوصا در این ماه پایانی سال..

  7. محمد گفت:

    چرا همینا رو تو منازل نمیندازن حداقل بعد از مطالعه میندازن توی سطل و بیشتر مردم با کاندیدا اشنا میشن ..رو درو دیوار و وسائله شهری تبلیغ ناکارامده ..کی میخوایم اینو بفهمیم

  8. عادل گفت:

    این جور نامزدها حقشون هست کلا رای نیارن.میرن مجلس آبرو داراب می برن

  9. هدایت گفت:

    بعد کشیدن انتخابات به دور دوم رفتگران شهرداری الغوث الغوث سر دادن
    :((

  10. حامد گفت:

    از مدیر سایت داراب نا خواهشمندست بجای کلمه رفتگران از کلمه پاکبان استفاده کنید رفتگر زیبنده نام این عزیزان زحمت کش نیست.سپاسگذارم.

  11. ناشناس گفت:

    سلام
    کار قشنگی نیست.
    منتهی بیشتر موارد, به خود کاندیدا بر نمی گردد و همراه با هر کاندیدا برخی عاشق متعصب نیز وجود دارند که به هر دری می زنند, در صورتی که شاید کاندیداها با این موارد مخالف باشند و نپسندند. ولی عرصه عرصه رقابت است, حتی در پوستر چسباندن.
    نکته بعد اینکه واقعا با وجود ۱۸ کاندیدا, آیا این مکان هایی که برای تبلیغات گذاشته بودند کافی بود؟
    به نظر بنده می شود از همه کاندیداها البته بعد از انتخابات با توجه به میزان خسارتشان با حضور نماینده ایشان, خسارت را از ایشان دریافت کرد. البته نه اینکه بازاری بشود برای شهرداری!
    من فکر میکنم دکتر فارسی نژاد, کاندیدای اخلاق حاضر است خسارت خود را که البته بسیار ناچیز است, را پرداخت نماید. منتهی خسارت معقول در جاهایی که واقعا به ضرر شهر بوده است. ایشان خود نیز بررسی میدانی نسبت به این مساله داشتند.
    لازم به ذکر است که همان گونه که بر همگان روشن است, کاندیدایی که بیشتر قوانین تبلیغاتی را رعایت کرد, مثل اندازه پوستر, عکس و … , کسی نبود جز دکتر فارسی نژاد.
    والبته یکی دو نفر دیگر

  12. م گفت:

    الهی بمیرم طفلکیا خیلی زحمت میکشن ، تورو خدا آشغال نریزید

  13. همشهری گفت:

    حالا چون محلی که برای تبلیغات گذاشته بودند کم بوده باید رو تابلو راهنمایی ورانندگی با اسپری رنگی تبلیغ کنند یا کف خیابون ها اسم کاندیدارو بنویسند؟درصورتی که محل هایی که برای تبلیغات تعبیه شده بود به اندازه بود.وقتی یه جا یه عکس از کاندیدا بزنن کافیه. دیگه لازم نیست یک جای یک متری صدتاعکس از یک نفربزنند.مردم بادیدن یک عکس هم میفهمند طرف کاندید شده برانمایندگی.تعداد زیاد عکس ها نشانه رای اوردن نیست وتاثیری در رای مردم نداره.پس همون یک عکس کافیه درهرمحلی.دیگه بقیه اش اسراف ومزاحمت هست.نکته دوم اینکه کاندیدا هم تو این مدت مثل بقیه مردم تو شهر رفت وامد داشتند ودیدند که طرفداران ودست اندرکارانشون چطور وکجاها تبلیغ کردند،پس میتونند به اطرافیانشون تذکر بدن که رو در ودیوار پوستر نچسبونند.به فرض محال اون موقع هم اگر ندیدند الان که دارند میبینند پس خودشون الان اقدام کنند به پاکسازی.

    • ناشناس 1 گفت:

      وقتی کاندیدی میادروی تابلوراهنمایی که سرفلکه سرداران وجاهای دیگه که هست عکس واطلاعیه می چسبونه یا روی دیوارمردم که تازه نماکردن وکلی خرجشون شده می چسبونن این دیگه فهم وشعوراون کاندیدرومی رسونه که به اطرافیاش تذکرنداده وبهشون اعلام نکرده که همه جامجازنیستن اطاعیه وعکس بچسبونن . این جورکاندیداباید جریمه بشن وخسارت بدن به افرادی که بهشون ضررزدن . درواقع این کارفرمانداری هست که پیگیربشه . حالا شماحساب کنید این جورافرادبخوان برن مجلس !!! آبروداراب رومی بردند. بازبهترکه انتخاب نشدند.

  14. ناشناس گفت:

    بشین مش میثم این همه شیرین نزن بسه دیه

  15. داراب گفت:

    ای آقایون نماینده شما بری من ای همه سینه چاک میکنین دروغ میگین خیاوونا کوچا همش کثیف کردین تابرسه ا مجلس که مخین برین اتوش بشینین و ا حق من دفا کنین غیرحاجی نظری خدابیامرز دیه همتون حرفتون با عملتون دو تا بوده همه مون میمیریم فقد یه لحظه فکر بکنین که صوا دادخواس هس جلو همه ی ایی مردم داره فیلم کارتون خدا ا نمایش میزاره خدا ا داد اونای برسه که دروغ وریا تو کارشون بوده بوا جان بی ین ا مردم عذر خواهی بکنین بسه تیشه ا ریشه هم زدن بسه کاری خبی نی خرا کاری هم نکنین.

  16. ناشناس 1 گفت:

    حالا همون آقای عسکری که قول داده بوداگرانتخاب بشه شهر روازاطلاعیه هاپاک می کنه برن دنبالش بهش بگن اولین قولت رو زدی زیرش واین کارروانجام ندادی چه رسدبه وعده های بزرگتر . آخه یه حرفی زده بودوفکرنمی کردکسی انتخابش بکنه . بیچاره پاکبانان که همیشه باید آشغالهاوکثافتکاریهای یک عده افراد ازخدابی خبرروجمع کنند .

    • ناشناس گفت:

      دوست من شما بگید الان انتخابات تموم شده و آقای عسکری انتخاب شدن؟ به نظرتون بعد از کندن پوستر های طرف مقابل حساسیت ایجاد نمیکنه؟

  17. بی نام گفت:

    خسته نباشین

  18. دوست گفت:

    سلام چندروزه خبری درسایت نمی زنید اقای جعفرپورنکنه درخواب زمستانی هستی (شوخی صبحگاهی )

  19. خداحافظ پیشرفت گفت:

    حیف شد واقعا…ملت داراب بازم درست انتخاب نکردند و احساسی تصمیم گرفتند.
    امیدوارم هر کی انتخاب میشه حداقل طرح هایی رو که شروع شده به پایان برسونه…

  20. حیف گفت:

    داراب چندماه آینده:

    اینم نشد نماینده قولاش دروغه کارکن نیست تلفن
    جواب نمیده و…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =