آخرین اخبار

تکمیل‌ بخش دیگری از کریدور ترانزیتی شمال-‌جنوب/ اتصال ۴ استان با ساخت بزرگراه شیراز‌-‌گهکم

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل بزرگراه شیراز-فسا-داراب-گهکم را موجب تکمیل بخش دیگری از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب کشور دانست و گفت: این بزرگراه ارتباطات جاده‌ای استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
13 تیر 1397
452 بازدید
کد مطلب : 7620

به گزارش داراب آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی استان فارس‌ و همچنین بزرگراه شیراز-فسا-‌داراب-‌ گهکم بیان کرد: این محور بزرگراهی موجب ارتباط استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول این پروژه را ۳۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌ ۲۸۰ کیلومتر این محور در استان فارس قرار دارد که از این میزان ۱۵۰ کیلومتر آن تکمیل شده است، ۶۰ کیلومتر در دست اجرا است و عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر نیز آغاز نشده است.
خادمی با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این محور در محدوده شهرستان داراب اضافه کرد:‌ این بزرگراه موجب تکمیل‌ بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور می‌شود و از نظر ارتباط شهرستان داراب با مرکز استان و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری در این شهرستان ضروری است تا عملیات اجرایی این محدوده نیز هرچه سریع‌تر آغاز شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را ۵۹ درصد اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت این محور به منظور تکمیل بزرگراه در سال جاری مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سهم استان فارس از شبکه راه اصلی و بزرگراه‌ی کشور را ۱۷ درصد دانست و افزود: طول راه‌اصلی و بزرگراه‌های کشور ۴۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر است که بیش از ۳ هزار کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =