آخرین اخبار

جریمه های سنگین و حبس در انتظار مجرمین / مردم مراقب کلاهبرداران باشند

صادق صادقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آمارها قتل عمد کاهش چشمگیری داشته به طوری که در ۱۸ ماه گذشته تنها ۴ قتل عمد داشتیم که بیشتر به خاطر مسایل مالی بوده و همگی دستگیر شده اند.

اشتراک گذاری
24 آذر 1397
1099 بازدید
کد مطلب : 8115

تولید و توزیع مشروب و کشفیات مواد مخدر افزایش یافته است/جریمه های سنگین و حبس در انتظار مجرمین

صادق صادقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس آمارها قتل عمد کاهش چشمگیری داشته به طوری که در ۱۸ ماه گذشته تنها ۴ قتل عمد داشتیم که بیشتر به خاطر مسایل مالی بوده و همگی دستگیر شده اند.

وی افزود: توهین به اشخاص عادی ۳۵.۷ درصد، ضرب و جرح عمدی ۱۶.۹، سرقت ۱۹.۶، تهدید، صدمه غیر عمدی تصادفات ۴۲.۶، نگهداری مواد مخدر ۱۱.۸، تخریب اموال ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: کشفیات مواد مخدر ۱۹.۶ و تولید و توزیع مشروبات الکلی افزایش داشته است. در روستاها تولید مشروبات و در شهر میزان فروش و به طور کل مصرف افزایش یافته است. علاوه بر شلاق و حبس هر لیتر ۳۵۰ هزار تومان جریمه دارد.قانون گذار اجازه داده علاوه بر جریمه برای بالای ۲۰ لیتر خودروی حمل کننده یا منزل محل کشف مصادره شود.

وی افزود: متاسفانه برخی پس از مصرف مشروبات الکلی سوار بر خودرو به خیابان و جاده می روند برای دیگران خطر ایجاد میکنند. اگر پس از سه بار شرب خمر فردی دستگیر شود قانون مجازات اعدام در نظر گرفته است.

هشدار دادستان داراب در خصوص افزایش جرایم رایانه ای در داراب/مردم مراقب کلاهبرداران باشند

صادقی دادستان داراب با اشاره به افزایش جرایم رایانه ای گفت: روزانه در این خصوص چندین مورد مراجعه کننده داریم.

وی افزود: هک کردن اینستاگرام و واتس اپ یکی از موارد است به عنوان مثال به شخصی تماس میگیرند و می گویند شما با من تماس گرفته ای؟ که قربانی میگوید نه من تماس نگرفتم در همین حین با شماره آن فرد یک واتس اپ نصب میکنند و مجددا تماس گرفته می شود و کد ارسال شده را از قربانی میگیرند و واتس اپ قربانی را در دست میگیرند.

وی افزود: و بعد با شماره قربانی به دوستانش پیام میدهند و از آنها طلب پول میکنند.

صادقی گفت: متاسفانه در داراب پلیس فتا وجود ندارد و به ناچار پرونده ها باید به استان ارسال شود و زمان بر است.

وی گفت: یکی از موارد دیگر کلاهبرداری از طریق فروش کالاهاست که به عنوان مثال یک گوشی ۱۲ میلیونی را به قیمت ۲ میلیون گذاشته اند و بعد از واریز پول توسط قربانی گوشی خاموش شده است.

وی گفت: توهین و تهدید نسبت به مسئولین و اشخاص بسیار زیاد شده است و رو به افزایش است. انتشار عکس و فیلم افراد سه ماه تا ۲ سال زندان دارد.

صادقی گفت: به صورت جعلی از رادیو جوان یا ایرانسل تماس میگیرند و با ترفندهایی قربانی را به بهانه دریافت جایزه به پای عابربانک می کشانند و کل حساب را خالی می کنند.

صادقی گفت: رمز اول و رمز دوم را به دیگری ندهیم و به طور مداوم آنها را تغییر دهیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + نه =