آخرین اخبار

تصویب طرح چتر حمایتی کودکان طلاق در شورای پیشگیری از وقوع جرم داراب

به گزارش داراب آنلاین، شورای پیشگیری شهرستان داراب در راستای کاهش آسیب های ناشی از طلاق بر کودکان طرح چتر حمایتی کودکان طلاق را کلید زد.

اشتراک گذاری
05 خرداد 1398
399 بازدید
کد مطلب : 8797

به گزارش داراب آنلاین، شورای پیشگیری شهرستان داراب در راستای کاهش آسیب های ناشی از طلاق بر کودکان طرح چتر حمایتی کودکان طلاق را کلید زد.

حجت الاسلام موسوی رئیس دادگستری داراب در این جلسه گفت: همه ما در قبال این کودکان و آسیب هایی که در انتظار آنان است، مسئول هستیم.

وی افزود: طرح چتر حمایتی کودکان طلاق برای اولین بار در کشور، در شهرستان داراب اجرا خواهد شد، که برای فعالیت هرچه بهتر این مرکز، نیازمند یاری تمام ادارات و خیرین هستیم.

در ادامه، دنیادیده دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری داراب طی سخنانی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: در تمام دنیا کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیبهای مختلف قرار دارند چه رسد به زمانی که در یک خانواده آشفته و از هم پاشیده زندگی کنند.

وی اضافه کرد: قطعا در این شرایط ویژه، کودکان نیاز بیشتری به حمایت جامعه خواهند داشت.

وی طرح “چتر حمایتی کودکان طلاق” را بعنوان طرحی جامع، با پیش زمینه علمی مطرح کرد که تقریبا تمام ابعاد آسیب و مشکلات کودکان طلاق را شناسایی و برای آن راهکارهای موثر ارائه داده است.

دنیا دیده در ادامه، نظارت بر سلامت روحی و روانی کودک پس از جدایی والدین، پیشگیری از کودک آزاری، ساماندهی کودکان طلاق و آموزش مهارتهای فرزندپروری به والدین در کنار آموزش مهارتهای زندگی به کودک را ازمهمترین اهداف طرح دانست و گفت: تمام کسانی که تقاضای طلاق داده و دارای فرزند باشند، باید اطلاعات کامل فرزند خود را در “مرکز مهر خانواده” ثبت کنند تا به تمامی این کودکان بعد از غربالگری و مصاحبه بالینی، خدمات مشاوره ای و روانشناختی ارائه شود.

در ادامه علی مظفری فرماندار داراب ضمن اعلام حمایت از اجرای این طرح بر بکارگیری نیروی انسانی مجرب و دلسوز تاکید کرد و گفت: کسانی که می خواهند این طرح را اجرا کنند باید به مثابه مادری دلسوز و مهربان و در عین حال متخصص باشند و با عشق و علاقه از کودکان در معرض آسیب حمایت کنند.

وی افزود: ما بعنوان دولت تدبیر و امید، از این طرح استقبال کرده و برای هرگونه همکاری در اجرای موفقیت آمیز آن اعلام آمادگی می کنیم تا هر چه زودتر بتوان آن را در سطح کشور نیز اجرایی کرد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان برای تقویت مالی طرح از طریق ماده ۱۶ و ۱۷ شهرداری نیز پیشنهاداتی مطرح نمود و از خیرین حاضر در جلسه که پرداخت مبالغی را بصورت ماهیانه برای کمک به این طرح به عهده گرفتند تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + پانزده =