آخرین اخبار

آغاز برنامه ریزی برای حذف قبوض کاغذی در توزیع برق داراب

مدیر توزیع برق شهرستان داراب از آغاز برنامه ریزی برای حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.   اسماعیل خاتمی در گفتگو با خبرنگارداراب آنلاین  با اعلام این موضوع که در شهرستان داراب حدود ۷۵ هزار اشتراک برق وجود دارد اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۵۰۰ هزار […]

اشتراک گذاری
14 تیر 1398
934 بازدید
کد مطلب : 9453

مدیر توزیع برق شهرستان داراب از آغاز برنامه ریزی برای حذف قبوض کاغذی برق از ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

 

اسماعیل خاتمی در گفتگو با خبرنگارداراب آنلاین  با اعلام این موضوع که در شهرستان داراب حدود ۷۵ هزار اشتراک برق وجود دارد اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۵۰۰ هزار قبض برق در این شهرستان صادر که برای صدور این تعداد قبض ، حدود ۱ تن کاغذ مصرف شده است.

وی هدف از اجرای طرح ملی حذف قبوض کاغذی برق را، گسترش ارائه خدمات غیرحضوری در جهت توسعه دولت الکترونیک دانست و اضافه نمود:

اجرای این طرح، ضمن حذف هزینه های قابل توجه ناشی از چاپ و توزیع قبوض و همچنین کاهش آسیب های زیست محیطی گسترده ، سرعت اطلاع رسانی به مشترکین و فرآیند ارائه خدمات را نیز بهبود خواهد بخشید.

خاتمی در ادامه افزود: برای اجرای این طرح لازم است مشترکان ، شناسه قبض ۱۳ رقمی درج شده بر روی قبوض برق را از طریق شماره تلفن همراه خود به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۴۱۲۱ پیامک نمایند.

این مقام مسوول همچنین به رونمایی از نرم افزار اندرویدی مشاهده قبوض برق در آینده نزدیک اشاره نمود و اظهار داشت:

مشترکان می توانند با نصب این نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه خود ، امکان مشاهده آنلاین اطلاعات قبوض جاری و دوره های گذشته و همچنین پرداخت صورتحساب خود را داشته باشند.

وی یادآور شد: مشترکان با استفاده از این نرم افزار می توانند با پایش و مقایسه مصارف ماههای مختلف به صورت نموداری، نسبت به بهینه نمودن مصرف انرژی و کاهش هزینه های برق مصرفی خانوار اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 10 =