آخرین اخبار

اگر غربی‌ها به تفاهم لوزان پایبند باشند توافق امکانپذیر است

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: اگر طرف‌های مقابل به تفاهمی که در لوزان به دست آمده پایبند باشند و به آن احترام بگذارند و به برداشت‌ها و تفسیرهای خاص خود تاکید نکنند، بدون شک توافق در دسترس است.   به گزارش داراب نا به نقل از خبرگزاری مهر، وزیران امور خارجه ایران و یونان […]

اشتراک گذاری
07 خرداد 1394
676 بازدید
کد مطلب : 240

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: اگر طرف‌های مقابل به تفاهمی که در لوزان به دست آمده پایبند باشند و به آن احترام بگذارند و به برداشت‌ها و تفسیرهای خاص خود تاکید نکنند، بدون شک توافق در دسترس است.

 

به گزارش داراب نا به نقل از خبرگزاری مهر، وزیران امور خارجه ایران و یونان در آتن درباره ارائه تسهیلات در بخش روادید، برقراری پرواز مستقیم تهران و آتن و توسعه تبادلات اقتصادی گفتگو کردند.

در این دیدار، محمدجواد ظریف با اشاره به ظرفیت های متنوع ایران در بخش انرژی به ویژه در بخش نفت و پتروشیمی گفت: در بخش اقتصادی مناسبات دو کشور از سطح قابل قبول و رضایتی برخوردار نیست و باید تلاش کرد تا مناسبات اقتصادی هم به سطح مناسبات سیاسی میان ایران و یونان برسد .

در این دیدار، همچنین «نیکوس کوجیاس» وزیر امور خارجه یونان هم با ابراز علاقه‌مندی برای توسعه همکاری های دوجانبه با ایران در همه زمینه‌ها اظهار داشت: ایران کشوری کلیدی برای برقرای امنیت منطقه ای، فرامنطقه ای و جهانی است و این اراده در دو طرف وجود دارد تا روابط خود را در زمینه‌های مورد علاقه گسترش دهند.

بررسی آخرین شرایط و بحران‌ها در منطقه خاورمیانه و عزم جدی برای مبارزه با رشد تروریسم در منطقه از دیگر مباحث گفتگوهای دو طرف بود.

پیش از این دیدار، دو طرف حدود نیم ساعت پشت درهای بسته به صورت دو جانبه گفتکو کردند .

شرکت در نشست مشترک مطبوعاتی آخرین برنامه محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه یونان بود.

در این نشست مطبوعاتی، وزیر خارجه یونان در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر نخست وزیر یونان به مسکو و گفتگو با روسیه درباره انرژی و نظر یونان درباره همکاری در بخش انرژی با ایران گفت: ایران یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز در جهان است و با نیازی که به انرژی داریم، ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی ما باشد .

وی افزود: یونان هم ظرفیت های بی‌نظیری در بخش حمل و نقل دریایی و نفت و گاز دارد و ما می‌توانیم با توجه به اینکه یونان گذرگاه انتقال انرژی به اروپاست، در این بخش همکاری کنیم .

نیکوس کوجیاس تصریح کرد: ما از همکاری ها با ایران در بخش انرژی استقبال می‌کنیم .

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران یونانی درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای، گفت: اگر طرف‌های مقابل به تفاهمی که در لوزان بدست آمده پایبند باشند و به آن احترام بگذارند و به برداشت ها و تفسیرهای خاص خود تاکید نکنند، بدون شک توافق در دسترس خواهد بود.

وی تأکید کرد: ایران مواضع خود را شفاف اعلام کرده و بر این اساس، اگر توافقی شکل بگیرد، پایبند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 9 =