آخرین اخبار
با رای دیوان عالی کشور؛

بهرام جعفریان پور سردبیر داراب آنلاین تبرئه شد

بر اساس رای قطعی دیوان عالی کشور، بهرام جعفریان پور سردبیر و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی داراب آنلاین از حکم صادر شده بابت انتشار خبر ۹ سال پیش در خصوص یک زمین خواری چندین هکتاری داراب، تبرئه شد. در پی انتشار خبر زمین خواری چندین هکتاری در سال ۹۱ با شکایت یک شخص حقیقی […]

اشتراک گذاری
02 تیر 1401
101 بازدید
کد مطلب : 10262

بر اساس رای قطعی دیوان عالی کشور، بهرام جعفریان پور سردبیر و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی داراب آنلاین از حکم صادر شده بابت انتشار خبر ۹ سال پیش در خصوص یک زمین خواری چندین هکتاری داراب، تبرئه شد.

در پی انتشار خبر زمین خواری چندین هکتاری در سال ۹۱ با شکایت یک شخص حقیقی از مدیر مسئول داراب آنلاین پرونده ای تشکیل شد.

شکایت منجر به محکومیت بهرام جعفریان پور به جرم نشر اکاذیب و افترا شد و یکسال حبس تعزیری قطعیت یافت و متهمان ردیف های دوم و سوم که اهالی منطقه بودند هر کدام به ۶ ماه حبس محکوم شدند.

در آذر ماه سال ۹۹ پیگیری های منابع طبیعی، دادگستری داراب، داراب آنلاین و اهالی بومی منطقه علیه فرد متخلف نتیجه داد و منجر به اجرای حکم رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی به ارزش اعلام شده ۱۰۰ میلیارد ریال و بازپس گیری این زمین های ملی گردید.

در پی این اجرای حکم مجددا پرونده مدیر مسئول داراب آنلاین به جریان افتاد و برای تجدید نظر و احقاق حق به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

در حکم قطعی صادر شده دیوان عالی کشور در مرداد ماه ۱۴۰۰، بهرام جعفریان پور از عناوین نشر اکاذیب و افترا تبرئه شده است.

در بخشی از این حکم قطعی آمده است: با عنایت به دادنامه قطعی خلع ید شاکی پرونده حاضر، تحقق جرم افترا و نشر اکاذیب متصور نیست و در واقع دادخواه در صدد بیان واقعیت و روشن گری بوده و سوء نیت مجرمانه نداشته است.

در بخش دیگری از آن آمده است: متهم مرتکب نشر اکاذیب نگردیده و مشاوران نیز در نظریه خود از توجه به صدور دادنامه خلع ید علیه دادخوانده تحقق افتراء و نشر اکاذیب را متصور ندانسته و اقدام دادخواه را بیان واقعیت و روشنگری بدون سوء نیت مجرمانه ارزیابی نموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =