آخرین اخبار

عبور متعدد اتباع غیرمجاز افغان از شهرهای شرق فارس؛ مسئولین امنیتی استان چاره ای بیندیشند

شهرستان داراب در مسیر جاده ترانزیتی بندرعباس شیراز واقع شده و از آنجا که یکی از دروازه های ورودی فارس از سمت هرمزگان می باشد همواره محل عبور مواد مخدر، کالاهای قاچاق و اتباع غیر مجاز بوده است. به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، اگر اخبار فارس و به خصوص شهرستان های شرقی این […]

اشتراک گذاری
30 مرداد 1394
130 بازدید
کد مطلب : 2662

شهرستان داراب در مسیر جاده ترانزیتی بندرعباس شیراز واقع شده و از آنجا که یکی از دروازه های ورودی فارس از سمت هرمزگان می باشد همواره محل عبور مواد مخدر، کالاهای قاچاق و اتباع غیر مجاز بوده است.

به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، اگر اخبار فارس و به خصوص شهرستان های شرقی این استان را مرور کرده باشید خبر تصادف یا توقیف خودروهای سواری پژو و پراید با چندین سرنشین بیش از ظرفیت استاندارد، توجه شما را به خود جلب کرده است. اینکه چگونه پژو ۴۰۵ که با حساب راننده حداکثر ۵ نفر ظرفیت دارد ۱۳ نفر را در خود جای می دهد را باید در هزینه های کلانی که باندهای مافیایی قاچاق اتباع غیر مجاز به راننده خودروها می دهند جستجو کرد.

پیش از این فرض بر این بود که اتباع غیر مجاز برای کسب و کار به ایران می آیند و در شهرها و روستاها ساکن می شوند اما چند وقتی است تعداد خودروهای عبوری و روش حمل آنها تغییر کرده و قاچاقچیان به قدری گستاخ شده اند که به جای مخفی کردن اتباع غیر مجاز در پژو و پراید آنها را در قسمت بار وانت نیسان، ایسوزو و خاور حمل می کنند.

DSC_0001

DSC_0003

DSC_0004 DSC_0005

به گفته فرماندار داراب در یکماه اخیر با تلاش نیروهای امنیتی سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی شهرستان بیش از ۱۰۰۰ تبعه غیر مجاز افغان و پاکستانی بازداشت شده اند اما به گفته یک منبع آگاه امنیتی تعداد اتباع غیر مجازی که در شبانه روز از مسیر بندرعباس داراب عبور می کنند بیش از اینها است.

صبح امروز نیروهای امنیتی سپاه ناحیه داراب در ماموریت خود یکدستگاه خاور را در قلعه بیابان متوقف کردند که حامل ۵۵ تبعه افغان بود؛ اینکه چگونه این تعداد تبعه غیر مجاز علی رغم ایستگاه های متعدد بازرسی تا روستای قلعه بیابان داراب می آیند از سوالاتی است که شورای تامین شهرستان داراب بایستی برای آن پاسخی بیابند.

به گفته منابع آگاه اطلاعاتی، مقصد اکثر این خودروهای باری مرزهای غربی کشور از جمله عراق و ترکیه است و فرضیه پیوستن افاغنه به داعش رد نشده و اتفاقا برخی منابع خبری کشور بر آن تاکید دارند.

لار و زرین دشت وضعیتی بهتر از داراب ندارد!

در روزهای اخیر به گفته فرمانده انتظامی زرین دشت، نیروهای انتظامی این شهرستان، در روستای بن دشت از توابع بخش مرکزی ۳۱ تبعه غیر مجاز افغان را در کوههای این روستا دستگیر کردند. بن دشت شرقی ترین روستای زرین دشت است که کوه های اطراف آن به بخش فرگ شهرستان داراب متصل می باشد.

اسفندیاری دادستان زرین دشت در گفتگو با سایت محلی زرنوشت گفت: طی یکماه اخیر نزدیک به ۱۴۰۰ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز افغان و پاکستانی از مرزهای جمهوری اسلامی عبور و از مسیر شهرستان های داراب و زرین دشت قصد عبور به مرز عراق را داشته اند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی اکثرا دستگیر شده اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی سپاه ناحیه لارستان اوایل مرداد ماه امسال، در جریان عملیات گشت و ایست و بازرسی، ۱۷ تبعه غیرمجاز افغان که قصد ورود به مرکز استان را داشتند، در محور هرمزگان به جهرم توسط نیروهای امنیتی سپاه لارستان شناسایی و دستگیر شدند.

امید است دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی استان فارس این معضل بزرگ امنیتی را جدی تر بگیرند و با ایست و بازرسی های مستحکم و صدور احکام قابل توجه آمار عبور اتباع غیرمجاز روز به روز کمتر و کمتر شود.

9 پاسخ به “عبور متعدد اتباع غیرمجاز افغان از شهرهای شرق فارس؛ مسئولین امنیتی استان چاره ای بیندیشند”

  1. امین گفت:

    باید از همون مرزهای شرقی ایران این معضل ریشه کن شود.وگرنه مانند سرطان ریشه میزنند وقتی وارد کشور شوند و کنترل سخت تر.

  2. مهدی گفت:

    دیگه کسی توی افغانستان نمونده همش وارد ایران شدن
    آخه اینا از کدوم مسیر وارد میشن که راحت می شینن بالای خاور و تا داراب میان؟شما را خدا تلاش بیشتری کنید
    ممنون از همه نیروهای نظامی

  3. ناشناس گفت:

    باید روی نیروهای مرز و پاسگاهای بین راه تجدید نظر شود و بطور نامحسوس زیر نظر باشند ……………………… واقعا باید در این مورد بیشتر بررسی شود . آدم دستشویی هم بخواد بره به این راحتی نمیتونه بره !! اونهم چندین نفر با هم !!!!!

  4. توبه گفت:

    بابا دست سپاه باز هست /سپاه هر موردی وارد میشه تا ریشه اون نخشکونه نمیشینه/بچه های قاچاچی ها میگفتن داری رو جاده میری و هیچ کس نیست وجاده خلوت میگفت یک دفعه میبینی گشت سپاه داراب رو سرت هست وبه هیچ صراطی هم مستقیم نیستن فقط وفقط اعمال قانون میگفت اینا دیگه کین میگفت اگر همه جا اینطور ادمای خشکی برا دولت کار میکردن وضعیت اینطور نبود

  5. امید گفت:

    فقط مسیر طاشکویه تا مسیر تونل و گردنه قدیم فرگ را مرتب بگردید.باغهای ملک اباد فراموووووووووش نشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =