آخرین اخبار

کمبود آمبولانس در شهر داراب؛ خطر جدی برای سلامت مردم

بهرام جعفریان پور؛ داراب آنلاین- روز گذشته خبر امیدوار کننده نصب اتوماسیون و سامانه عملیاتی آسایار در اورژانس ۱۱۵ داراب و زرین دشت از طریق روابط عمومی منتشر شد. این خبر و خبرهایی از این دست دل همه دلسوزان را شاد می کند اما نمی توان از فرسودگی آمبولانس های موجود و کمبود آمبولانس در […]

اشتراک گذاری
03 آذر 1401
557 بازدید
کد مطلب : 11211

بهرام جعفریان پور؛ داراب آنلاین- روز گذشته خبر امیدوار کننده نصب اتوماسیون و سامانه عملیاتی آسایار در اورژانس ۱۱۵ داراب و زرین دشت از طریق روابط عمومی منتشر شد.

این خبر و خبرهایی از این دست دل همه دلسوزان را شاد می کند اما نمی توان از فرسودگی آمبولانس های موجود و کمبود آمبولانس در اورژانس بخصوص در مرکز شهر داراب هم به سادگی عبور کرد.

سالهاست مرکز شهر داراب با کمبود دستگاه های آمبولانس مواجه است و تاکنون راه و چاره ای برای آن اندیشیده نشده است!

از آنجا که پایگاه های مرکز شهر داراب چند روستا و جاده اطراف شهر را نیز پوشش می دهند گاها دو یا سه دستگاه آمبولانس مرکز شهر در ماموریت است و اورژانس داراب ناچارا از پایگاه های جنت شهر یا فسارود کمک می گیرد!

🛑فرسودگی ۳۰۰۰ آمبولانس در کشور

یکی از مشکلات ناوگان مرکز ۱۱۵ داراب فرسودگی دستگاه ها است که البته یک مشکل کشوری بوده و طبق اعلام رئیس اورژانس کشور در ۴ سال اخیر دستگاه جدید خریداری نشده و بیش از ۳٠٠٠ دستگاه فرسوده مشغول کار است.

وی همچنین تاکید کرده خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در نشست سران قوا مصوب شده و مجوز واردات هزار دستگاه نیز توسط خیران صادر شده است که سبب کاهش ۴۰ درصدی هزینه هر آمبولانس می‌شود.

امید است نماینده و فرماندار محترم این موضوع مهم و حیاتی که ثانیه به ثانیه خدمت رسانی سریعترشان میتواند جانی را نجات دهد یا بگیرد در اولویت قرار داده و در اولین فرصت ممکن داراب را ویژه ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =