آخرین اخبار

گامی بلند برای تکمیل و بهره برداری از طرح فاضلاب شهر داراب

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از گام بلند این شرکت برای تکمیل طرح فاضلاب شهر داراب با اجرای خط انتقال فاضلاب به طول ۳۷۰۰ متر خبر داد. به گزارش داراب آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت در همین خصوص گفت: به […]

اشتراک گذاری
02 مرداد 1402
101 بازدید
کد مطلب : 11503

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از گام بلند این شرکت برای تکمیل طرح فاضلاب شهر داراب با اجرای خط انتقال فاضلاب به طول ۳۷۰۰ متر خبر داد.

به گزارش داراب آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس، دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت در همین خصوص گفت: به منظور بهره برداری از طرح بزرگ زیست محیطی جمع آوری، انتقال و تصفیه ی فاضلاب شهر داراب، پروژه ی خط انتقال فاضلاب شهر داراب به تصفیه خانه ی این شهر به طول ۳۷۰۰ متر آغاز گردید که امید می رود با تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه در موعد مقرر به اتمام برسد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس با بیان اینکه بهره مندی یک شهر از سیستم تصفیه ی فاضلاب می تواند با رشد کشاورزی و صنایع موجب توسعه ی اقتصادی و اشتغال زایی گسترده در شهرستان گردد ، خاطر نشان کرد: بهره مندی از سیستم تصفیه فاضلاب علاوه بر آنچه گفته شد باعث جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیر زمینی، موجب پیشگیری از آلودگی هوا و شیوع بیماری های واگیردار نیز می گردد که این مهم می تواند در میزان برخوررداری یک شهر از شاخص های پیشرفت، موجب ارتقاء جایگاه آن گردد.

دکتر صادق پور در ادامه به مشخصات فنی پروژه ی تکمیل طرح فاضلاب داراب اشاره کرد و گفت: بخشی از این خط انتقال با استفاده از لوله پلی اتیلن به قطر ۱۰۰۰ میلیمتر و بخش دیگری از آن بصورت کانال بتنی اجرا خواهد شد که پیش بینی می شود برای اجرای آن حدود ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه گردد. وی افزود: با اجرای این خط انتقال مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر داراب به ظرفیت ۱۰۰۰۰ مترمکعب که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد، مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است: طرح فاضلاب شهر داراب شامل احداث تصفیه خانه ی فاضلاب با ظرفیت ۲۰۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز ( در دو مدول) با فرایند تصفیه به روش لاگون هوادهی و اجرای خطوط انتقال و شبکه جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب به طول ۲۲۳ کیلومتر می باشد. در این طرح امکان پوشش جمعیتی بالغ بر ۱۰۷۰۰۰ نفر در افق طرح (۱۴۱۵) و پوشش جمعیتی بالغ بر ۵۲۰۰۰ نفر در مبدا طرح پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 4 =