آخرین اخبار

اطلاعیه مهم جهادکشاورزی داراب در خصوص سرما زدگی گندم

با سلام به اطلاع کلیه گندم کاران گرامی می‌رساند، با توجه به *کاهش محسوس دما* جهت کاهش اثرات سرمازدگی برای محصول گنـدم توصـیه فنی تغـذیه ­ای قبل و پس از تنش سرما، اقدامات ذیل انجام شود.   عدم مصرف سرک کودهای ازته قبل و در حین تنش سرما     محلول پاشی کودهای پتاسیم بالا […]

اشتراک گذاری
08 اسفند 1402
121 بازدید
کد مطلب : 12396

با سلام به اطلاع کلیه گندم کاران گرامی می‌رساند، با توجه به *کاهش محسوس دما* جهت کاهش اثرات سرمازدگی برای محصول گنـدم توصـیه فنی تغـذیه ­ای قبل و پس از تنش سرما، اقدامات ذیل انجام شود.

 

  1. عدم مصرف سرک کودهای ازته قبل و در حین تنش سرما

 

 

  1. محلول پاشی کودهای پتاسیم بالا (سولفات پتاسیم پودری یا نیترات پتاسیم و یا سایر کودهای پتاسیم بالا) به مقدار ۳ کیلـو در هکتـار همـراه محلول پاشی اسید آمینه ( ۱ تا ۳ کیلوگرم / لیتر در هکتار بر اساس دستورالعمل شرکت تولید کننده ). نکته: این محلول پاشی حداقل باید ۲۴ساعت قبل از بروز تنش سرما انجام شود و الزامات مربوط به محلول پاشی دقیقا رعایت گردد.

 

 

  1. در صورتیکه پیش بینی می گردد بارندگی کافی و موثر(بیش از ۱۵ میلی متر ) قبل و در حین تنش سرما اتفاق خواهد افتاد. قبــل از بارنــدگی از کــود کلرور پتاسیم به مقدار ۵۰-۱۵ کیلوگرم در هکتار خصوصا در مزارعی که به مقدار کافی در زمان کاشت کود پتاسیمی دریافت نکرده اند استفاده گــردد. ایــن کود پس از سپری شدن تنش سرما چنانچه گیاه دچار خسارت سرما شده باشد در بازسازی گیاه موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 11 =