آخرین اخبار

خدمت رسانی به بیش از ۴ هزار بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان داراب/ انجام ۴۸۹ ماموریت اورژانس داراب از ابتدای تعطیلات نوروزی

رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب، از خدمت رسانی به چهار هزار و ۴۵۷ بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و انجام ۴۸۹ مورد ماموریت اورژانس، از آغاز طرح سلامت نوروزی تا پایان روز ششم فروردین، در این شهرستان خبر داد.   به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی […]

اشتراک گذاری
04 فروردین 1403
119 بازدید
کد مطلب : 12421

رئیس شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب، از خدمت رسانی به چهار هزار و ۴۵۷ بیمار مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و انجام ۴۸۹ مورد ماموریت اورژانس، از آغاز طرح سلامت نوروزی تا پایان روز ششم فروردین، در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشتی، درمانی و آموزشی شهرستان داراب، دکتر «سجاد رضایی» ضمن تبریک سال جدید و قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، با بیان اینکه خدمات متنوعی در مراکز خدمات جامع سلامت به مراجعان ارائه می‌شود، افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده در نشست‌های برگزار شده با مسوولان حوزه سلامت شهرستان، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت به صورت شبانه روزی یا بیتوته، یک واحد دندانپزشکی، واحد غربالگری، یک واحد رادیولوژی و آزمایشگاه‌های سه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در شهرستان داراب فعال و به همشهریان و مسافران نوروزی، ارائه خدمت می کند.

او افزود: از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ تاکنون، چهار هزار و ۴۵۷ بیمار با حضور پزشکان عمومی در این مراکز ویزیت شده‌اند که از این تعداد، هزار و ۹۷۶ نفر به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب با اشاره به ۹۶۹ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و پایانه‌های مسافربری گفت: طی نظارت‌های کارشناسان بهداشت محیط این شبکه، ۱۴۵ مورد سنجش به وسیله دستگاه‌های پرتال انجام گرفته است و هشت مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نیز اخطار بهداشتی دریافت کرده اند.

دکتر رضایی اظهار داشت: با توجه به رسالت مرکز بهداشت در نظارت بر تامین آب آشامیدنی سالم برای استفاده شهروندان و مسافران نوروزی، ۴۹ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی، ۴۹ مورد نمونه برداری باکتریولوژیک و ۱۹۳ مورد نیز کلرسنجی از شبکه توزیع آب آشامیدنی سطح شهرستان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه در حال حاضر، هزار و ۳۰۰ مادر باردار در شهرستان داراب، تحت مراقبت های سلامت محور قرار دارند، افزود: از آغاز طرح ستاد سلامت نوروزی تاکنون، ۹۸ مادر باردار که به مراقبت‌های بیشتر نیاز داشتند، با پیگیری مراقبان سلامت به پزشک ارجاع داده شده‌اند و یک مورد نیز با هماهنگی‌های انجام شده، برای دریافت خدمات مناسب به مراکز تخصصی اعزام شده است.

دکتر رضایی همچنین تعداد مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون شهرستان را ۱۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۶ مورد حیوان گزیدگی ثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب در پایان، تعداد تماس‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ شهرستان را هزار و ۷۵۲ تماس اعلام کرد و گفت: از این تعداد تماس تلفنی، ۴۸۹ مورد آن منجر به ماموریت اورژانس شده که ۱۰۳ مورد آن مربوط به سوانح ترافیکی بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 2 =