آخرین اخبار

بیست ماه گذشت؛ زین آباد سنگی همچنان میزبان سیل!

بهرام جعفریان پور؛ داراب آنلاین- مرداد ماه سال ۱۴٠۱ بود که بارش ۵٠ میلی متری باران در داراب موجب وقوع سیل در روستای زین آباد سنگی داراب شد. سیل زیرساخت های دو کوچه این روستا را به طور کامل تخریب کرد و دیوار و درب ورودی بسیاری از منازل و وسایلشان را با خود برد […]

اشتراک گذاری
30 فروردین 1403
90 بازدید
کد مطلب : 12542

بهرام جعفریان پور؛ داراب آنلاین- مرداد ماه سال ۱۴٠۱ بود که بارش ۵٠ میلی متری باران در داراب موجب وقوع سیل در روستای زین آباد سنگی داراب شد.

سیل زیرساخت های دو کوچه این روستا را به طور کامل تخریب کرد و دیوار و درب ورودی بسیاری از منازل و وسایلشان را با خود برد اما خوشبختانه علیرغم ورود آب به منازل، فوتی نداشتیم.

اما حالا با گذشت قریب ۲٠ ماه از این حادثه بنظر می رسد، صرفا آسیب ها و تخریب ها ترمیم شده و فکری به حال پیشگیری از حوادث بعدی نشده است!

مردم زین آباد می گویند در بالا دست روستا برخی باغات مسیر آب را تغییر داده اند اما برخی از مسئولین وقت نیز معتقد بودند کوچه های آسیب دیده، در مسیر رودخانه ساخته شده اند.

بارندگی حدودا ۴٠ میلی متری روزهای اخیر مجددا وارد روستای زین آباد شده اما این بار خوشبختانه خسارت کمتری به بار آورده است.

آنچه ضروری بنظر می رسد، اجرای طرح های لازم در بالادست روستا است تا از وقوع حوادث تلخ در آینده جلوگیری شود که متاسفانه علی رغم بازدیدهای رنگارنگ مدیران استانی و کشوری در عمل اجرا نشده است.
پ.ن: تصاویر مربوط به سیل سال ۱۴٠۱ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =