آخرین اخبار

تبدیل خطرناک بخاری های نفتی به گازی

سید مهدی حسینی رئیس اتحادیه الکتریک ، الکترونیک و تعمیرکاران لوازم خانگی شهرستان داراب ضمن هشدار به تمامی تعمیرکاران لوازم خانگی گفت: مشاهده شده افرادی اقدام به تبدیل و تغییرات در بخاری‌های نفتی و گازسوز کردن آنها کرده و بدتر از آن تبلیغ این اقدام بسیار خطرناک و ناایمن در جامعه و فضای مجازی است. […]

اشتراک گذاری
12 آذر 1402
106 بازدید
کد مطلب : 12123

سید مهدی حسینی رئیس اتحادیه الکتریک ، الکترونیک و تعمیرکاران لوازم خانگی شهرستان داراب ضمن هشدار به تمامی تعمیرکاران لوازم خانگی گفت: مشاهده شده افرادی اقدام به تبدیل و تغییرات در بخاری‌های نفتی و گازسوز کردن آنها کرده و بدتر از آن تبلیغ این اقدام بسیار خطرناک و ناایمن در جامعه و فضای مجازی است.

 

وی اظهارکرد: استفاده از وسایل گرمایشی بویژه با شعله باز بدون دودکش، باعث انتشار گاز مونواکسید کربن که بسیار سمی، بی رنگ، بی بو و بی طعم است،  می‌تواند باعث ایجاد نابینایی، ناشنوایی، بروز بیماری‌های کلیوی و حتی مرگ شود.

 

حسینی گفت: باتوجه به سردی و کاهش دما، همگان را بر آن داشته است تا برای گرم کردن فضاهای مسکونی به فکر تهیه و بکارگیری تجهیزات گرمایشی باشند اما احساس این نیاز هرگز نباید باعث غفلت از رعایت نکات مهم ایمنی شود.

 

وی افزود: در طول سال شاهد مرگ قریب به یک هزار نفر از عزیزانمان در سطح کشور بر اثر استنشاق این گاز فوق العاده سمی و خطرناک هستیم که آن را می‌توان برابر با یک زلزله قدرتمند شهری تلقی کرد.

 

مهندس حسینی گفت: از مردم شهرستان انتظار داریم ضمن رعایت جدی نکات ایمنی، از تغییرات بخاری با سوخت‌های دیگر و تبدیل آنها به گازسوز کردن بجد پرهیز کنند و تحت تاثیر تبلیغات فریبکارانه افراد سودجو قرار نگیرند.

 

وی گفت: جهت نصب و راه اندازی تجهیزات لوازم خانگی به مراجع ذیصلاح مراجعه نمایند وهنگام استفاده از بخاری و آبگرمکن های دارای دودکش استاندارد ،حتما مسیر خروجی گاز را چک و لوله های اصلی گاز شهری را با بست فلزی محکم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =