آخرین اخبار

استاد جلال مقدس؛ یکی از اولین معلمان شهر داراب درگذشت

استاد حاج محمد (جلال) مقدس از معلمان پیشکسوت دارابی دار فانی را وداع گفت.   بخشی از زندگی آن مرحوم در «مجله ی رشد دوره ی ۱۲ شماره ۱ سال ۱۳۸۸ توسط وزارت آموزش و پرورش» چاپ شده است.   وی متولد سال ۱۳۱۰ شهر داراب و از جمله معلمانی است که مستقیم و غیر […]

اشتراک گذاری
03 دی 1402
167 بازدید
کد مطلب : 12197

استاد حاج محمد (جلال) مقدس از معلمان پیشکسوت دارابی دار فانی را وداع گفت.

 

بخشی از زندگی آن مرحوم در «مجله ی رشد دوره ی ۱۲ شماره ۱ سال ۱۳۸۸ توسط وزارت آموزش و پرورش» چاپ شده است.

 

وی متولد سال ۱۳۱۰ شهر داراب و از جمله معلمانی است که مستقیم و غیر مستقیم در آموزش بسیاری از آموزگاران این مرز وبوم نقش داشته است.

 

مرحوم مقدس پس از طی دوره های ابتدایی و متوسطه تحصیل را تا دانشسرای مقدماتی و عالی و تربیت معلم ادامه داده و در ۱۸ سالگی معلم شد.

 

وی علاوه بر تدریس در مدارس داراب، شیراز و تهران، درمراکز تربیت معلم، دانشگاه فرهنگیان و سایر مراکز دانشگاهی، تدریس یا  فعالیت های آموزشی پژوهشی  داشته اند.

 

آن استاد فقید در سال ۱۳۴۸ در رشته علوم تربیتی از دانشگاه تهران موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد گردیده و به دنبال آن، سال ها در اداره کل امتحانات وقت، مسئول بخش تست های سنجش پیشرفت تحصیلی کشور بوده است.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دفتر برنامه ریزی تألیف کتب درسی وزارت متبوع رفته و در گروه هماهنگی آموزش ابتدایی نیز به خدمت پرداخته و در نگارش و  تألیف کتب درسی ریاضی، فارسی و … همچنین کتب روش های تدریس ریاضی و فارسی جهت معلمان سراسر کشور سهیم بوده اند.

 

لازم به ذکر است آن مرحوم، به همراه مرحوم حاج رحمت اله جعفری از نخستین افراد دارابی با تحصیلات عالی دانشگاهی بودند که به عنوان اولین دبیران بومی در دبیرستان داراب به تدریس فیزیک، جبر و ریاضی پرداختند.

 

سرانجام این استاد نمونه کشوری پس از سالها فعالیت و مجاهدت‌های علمی ، آموزشی و تحقیقاتی  در سطوح مختلف،  متاسفانه در شامگاه روز پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ در گمنامی خود خواسته، دعوت حق را لبیک گفته و روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =