آخرین اخبار

آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در داراب

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از برداشت چغندرقند پاییزه در داراب خبر دارد. به گزارش داراب آنلاین بنا به اعلام روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب حبیب اله فتحی با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در شهرستان داراب، گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ۶٨۵ هکتار است و […]

اشتراک گذاری
03 خرداد 1403
101 بازدید
کد مطلب : 12700

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب از برداشت چغندرقند پاییزه در داراب خبر دارد.

به گزارش داراب آنلاین بنا به اعلام روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان داراب حبیب اله فتحی با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در شهرستان داراب، گفت: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان ۶٨۵ هکتار است و پیش بینی می شود بیش از ٣٩ هزار تن چغندرقند پائیزه برداشت و به دو کارخانه قند فسا و کوار حمل شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کشت قراردادی چغندر قند پائیزه در شهرستان داراب توسط کارخانه های قند فسا و کوار اجرایی شده است، تصریح کرد: علاوه بر خرید تضمینی، تامین بذر، کود، سم، کارنده و نوار تیپ از جمله خدمات کارخانه های مذکور به کشاورزان برای کشت قراردادی چغندر قند است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چغندر قند پاییزه در مقایسه با کشت بهاره میزان آب کمتری مصرف کرده و می‌تواند گزینه مناسب تری برای بهره گیری از بارندگی‌های پاییزه و زمستانه و مقابله با بحران کم آبی باشد.

وی افزود: با توجه به بارندگی های بهاره در اردیبهشت ماه آغاز برداشت با کمی تاخیر صورت پذیرفت و تا اوایل تیر ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =