آخرین اخبار

حکم شهردار با شکایت دو عضو شورا باطل شد/انتخاب مجدد شهردار بستگی به نظر هیات حل اختلاف استان دارد

شهروندان در تماس های مکرر در خصوص وضعیت ابوالحسن جاویدی شهردار سابق داراب سوال می کنند که در ادامه توضیحاتی داده می شود.   از همان ابتدا جاویدی با ۴ رای اعضای شورا انتخاب و معرفی شد و سه عضو دیگر شورا مخالف روی کار آمدن وی بودند.   از سه عضو مخالف جاویدی، آقایان […]

اشتراک گذاری
29 آذر 1402
169 بازدید
کد مطلب : 12173

شهروندان در تماس های مکرر در خصوص وضعیت ابوالحسن جاویدی شهردار سابق داراب سوال می کنند که در ادامه توضیحاتی داده می شود.

 

از همان ابتدا جاویدی با ۴ رای اعضای شورا انتخاب و معرفی شد و سه عضو دیگر شورا مخالف روی کار آمدن وی بودند.

 

از سه عضو مخالف جاویدی، آقایان بی ریا و خوشحال نسبت به نداشتن شرط پنج سال سابقه مدیریت میانی برای شهرداری های شهرهای با جمعیت ۵٠ هزار تا ۲٠٠ هزار نفر که شامل داراب نیز می شود شکایت کردند.

 

استانداری فارس نسبت به رای بدوی اعتراض کرد و در نتیجه دادگاه تجدید نظر نیز حق را به آقایان بی ریا و خوشحال داد و  سابقه کمتر از ۵ سال مدیریت برای جاویدی تشخیص داده شد.

 

پس از اعلام نتیجه رای تجدید نظر دادگاه و حمایت مردم، بار دیگر شورای شهر داراب با ۵ رای موافق جاویدی را برای تصدی مسئولیت شهرداری داراب معرفی کرد و طبق روال بار دیگر نیز پرونده به هیأت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی استان می رود.

 

طبق قانون، اختلاف شورای شهر و استانداری در مورد شهردار منتخب شورا در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و غیر مرکز استان، در هیأت های حل اختلاف رسیدگی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =