آخرین اخبار
رئیس دادگستری داراب:

قطع دست کارچاق کن ها از دستگاه قضایی/پیگیری توهین به اشخاص و مسئولین نیاز به شکایت دارد

تعداد شکایات توهین قریب یک هزار فقره افزایش و ضرب و جرح عمدی نیز افزایش یافته که نشان دهنده کاهش آستانه تحمل افراد است.
اشتراک گذاری
04 تیر 1401
157 بازدید
کد مطلب : 10352

صادق صادقی رئیس دادگستری داراب در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و تقدیر از همکاری اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران بال دستگاه قضایی هستند و مردم از طریق خبرنگاران مشکلاتشان را پیگیری می کنند و به مسئولین منتقل می کنند.

وی گفت: از روزی که بنده دوره مسئولیتم را آغاز کردم با ارتباط مستقیم با مردم و مراجعین دست کارچاق کن ها و واسطه ها را قطع کردیم.

صادقی گفت: کسانی که خطوط قرمز نظام را در فضای مجازی رد می کنند تحت رصد نیروهای امنیتی هستند و ما تاکنون برخورد کرده ایم.

وی گفت: برخی می گوید دادگستری فضای مجازی را رصد نمی کند اما این چنین نیست و برای توهین یا تخریب اشخاص یا مسئولین حتی رئیس جمهور بایستی شکایت صورت گیرد تا دستگاه قضایی ورود کند.

توهین، ضرب و جرح عمدی و طلاق افزایش و سرقت و تصادف کاهش یافته است

صادق صادقی رئیس دادگستری داراب به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: در یکسال گذشته ۲۱ هزار ۵۹٠ پرونده ورودی دادگستری داراب بوده که به تمامی اینها رسیدگی شده است و تنها ۱۵ پرونده همچنان باز است.

وی گفت: مطالبه وجه، درخواست سازش، و تامین خواسته بیشترین موضوع پرونده های حقوقی بوده است و در ورودی های کیفری اتهام توهین، ضرب و جرح عمدی و سرقت بیشترین ورودی بوده است.

وی گفت: تعداد شکایات توهین قریب یک هزار فقره افزایش و ضرب و جرح عمدی نیز افزایش یافته که نشان دهنده کاهش آستانه تحمل افراد است.

وی تاکید کرد: اما خوشبختانه علی رغم افزایش مشکلات اقتصادی کاهش آمار سرقت و کاهش حدود ۵٠٠ پرونده تصادفات داشتیم که نشان دهنده تلاش نیروهای انتظامی و راهنمایی رانندگی است.

صادقی گفت: در شوراهای حل اختلاف ۱۲ هزار و ۵۵۷ پرونده وارده داشتیم و متاسفانه در مورد پرونده دعاوی خانواده افزایش چشم گیر داشتیم که از ۱۳۶۸ پرونده سال قبل به ۲٠٠٠ افزایش یافته است.

وی گفت: با پیگیری دادستان محترم سال گذشته ۸ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده به حالت اول برگشت و ۱۲۸ هکتار از منابع طبیعی از دست سودجویان خارج و رفع تصرف شد.

وی گفت: سال گذشته ۳ پرونده قتل منجر به سازش شده و در حال حاضر ۱۳ زندانی با پابند الکترونیک تحت نظر هستند و تنها در یک شعاع خاص می توانند تردد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =