آخرین اخبار

جعل اسناد دادگستری توسط کار چاق کن ها/آخرین وضعیت پرونده صندوق طلوع دانش/موسوی:استعفای دادستان شایعه است

حجت الاسلام سید محسن موسوی رییس دادگستری شهرستان داراب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی داراب و صدا و سیما حاضر شد. به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، رییس دادگستری داراب با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه گفت: دادگستری مرجع […]

اشتراک گذاری
03 تیر 1394
679 بازدید
کد مطلب : 1070

حجت الاسلام سید محسن موسوی رییس دادگستری شهرستان داراب به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی داراب و صدا و سیما حاضر شد.

به گزارش آژانس خبری داراب «داراب نا»، رییس دادگستری داراب با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه گفت: دادگستری مرجع و پناهگاه همه مردم است، برای هر کس از هر نهاد و دستگاهی که مشکلی به وجود بیایید به دادگستری مراجعه می کند. در ایران اسلامی و به خصوص شهرستان داراب با وجود دستگاه قضایی سالم و توانمند، با عملکرد بسیار خوب دادگستری، به امنیت پایدار دست یافته ایم.

کاهش ۴۰ درصدی آمار سرقت در داراب/آمار قتل سال ۹۴ تاکنون صفر است

وی افزود: امروز شهرستان داراب یکی از امن ترین شهرهای استان فارس می باشد که بر اساس آمار های رسمی سرقت ها کاهش داشته است. خوشبختانه در سال ۹۴ که در ماه چهارم آن به سر می بریم هیچ گونه قتلی در داراب اتفاق نیفتاده است، سرقت ها به شدت رو به کاهش است و همه نشان از تلاش مضاعف همکاران قضایی است.

وی با بیان اینکه سرقت های شهرستان داراب به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته است گفت: هیچ سرقت مسلحانه ای نداشته ایم و جرائم شهرستان داراب به شدت کاهش پیدا کرده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: امروز مردم خوشبختانه عزتمندانه در دادگستری حاضر می شوند و هیچ گونه بی حرمتی به آنها نمی شود و اجرای کامل حقوق شهروندی از اولویت های اصلی ما است.

DSC_0084

ارتباط و همکاری نزدیک با ادارات و نهادها با حفظ استقلال دستگاه قضایی

وی گفت: متاسفانه پرونده های زیادی در دادگستری داراب مانده و موجب نگرانی مردم شده بود اما از ابتدای روی کار آمدنم بحث رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی در دستور کار قرار گرفت و با همدلی و همراهی قضات این مهم به خوبی انجام شد. یک شعبه جزایی داراب به اندازه چند دادگستری پرونده دارد.

موسوی گفت: قبلا از زمان تشکیل پرونده تا رسیدگی یکسال طول می کشید اما امروز خوشبختانه با همت مضاعف قضات این زمان به شدت کاهش پیدا کرده است. بنده از آنجا که بومی داراب هستم همکاری بسیار تنگاتنگی با ادارات و نهادها داشتیم و آنها را همراهی کردیم البته با حفظ خطوط قرمز که همان استقلال دستگاه قضایی است.

چاه های غیر مجاز پلمپ می شوند، بهره برداران منتظر باشند/هفت سال حبس برای آتش سوزی عمدی در جنگل ها

وی خاطر نشان کرد: چندین هکتار از اراضی ملی که به ناحق توسط متعرضان به منابع ملی تصرف شده بود رفع تصرف شد و این موضوع به جد در دستور کار ما قرار دارد. چندین هزار چاه غیر مجاز در داراب حفر شده و بحث پلمپ چاه های غیر مجاز در دستور کار ما قرار دارد.

وی تاکید کرد: آنهایی که چاه های غیر مجاز دارند باید بدانند که قطعا سراغ آنها خواهیم رفت و چاه هایشان پلمپ می شود. با توجه به مصوبه شورای تامین و مشکل آب آشامیدنی در روستاها، در صورت تمایل حفر کننده، چاه غیر مجاز پلمپ نمی شود و به مصرف آشامیدنی روستای مورد نظر خواهد رسید.

رییس دادگستری داراب در خصوص آتش سوزی در مناطق کوهستانی و جنگل های داراب گفت: عمدی بودن تنها یک مورد از این آتش سوزی ها برای قضات ما ثابت شد که هفت سال حبس برای مجرم صادر شد اما نمی توان گفت همه آنها عمدی است.

برای ارتباط نزدیک مردم با قضات به روستاها سفر کردیم

رییس دادگستری گفت: برای اینکه دست واسطه ها کوتاه شود و مردم مستقیم با قضات صحبت کنند با برنامه ریزی بنده در تعدادی از روستاها که لازم بود حضور پیدا کردیم و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم.

DSC_0087

موسوی گفت: مجرمین باید بدانند هزینه ارتکاب به جرم در شهرستان داراب بسیار زیاد است و چنانچه بخواهند به جان و مال و نوامیس مردم تعرضی داشته باشند با شدت برخورد می کنیم. اواخر سال گذشته حکم یک متعرض به ناموس مردم اجرا و فردی که عمل شنیعی انجام داده بود به دار مجازات آویخته شد.

کار چاق کن ها احکام دادگستری را جعل می کردند/برائت جعلی برای یک محکوم به ۱۵ سال حبس 

وی در خصوص برخورد با دلال ها در دادگستری گفت: پیش از این دسترسی آسان به قضات و رییس دادگستری وجود نداشت و افرادی به عنوان واسطه و دوست قضات معرفی شده بودند و مردم مشکلاتشان را با اینها در میان می گذاشتند. برخی از این افراد آرای دادگستری را جعل کرده و مردم را فریب داده بودند.

رییس دادگستری داراب گفت: آقایی را با حکم ۱۵ سال حبس جلب کردیم و اذعان داشت حکم برائت من صادر شده است وقتی بررسی کردیم مشخص شد که کار چاق کن ها اسناد دادگستری را جعل و به ایشان حکم برائت داده بودند. متاسفانه یکی از وکلا و یکی از کارمندان دادگستری با این باند همکاری می کردند که آنها را به شدیدترین مجازات ها رساندیم و کارمند دادگستری انفصال دائم از خدمت شد تا برای دیگران درس عبرت شود.

وی افزود: این واسطه ها امروز دستگیر شده اند و در زندان به سر می برند و از همین طریق از مردم درخواست می کنم فریب این افراد را نخورند و شخصا به قضات و رییس دادگستری مراجعه کنند.

عوامل پرونده تصادفات ساختگی در بازداشت هستند/ آخرین وضعیت پرونده صندوق طلوع دانش

وی با اشاره به پرونده ایجاد تصادفات ساختگی در داراب گفت: خوشبختانه این پرونده نیز با سرعت رسیدگی شد و عوامل اصلی این پرونده که برای بیش از ۵ میلیارد تومان از اموال بیت المال نقشه داشتند دستگیر شدند.

رییس دادگستری داراب در خصوص صندوق طلوع دانش گفت: متاسفانه برخی از ادارات و نهادهای نظارتی وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند و امروز مشکلاتی در این صندوق به وجود آمده است. این صندوق با تبلیغات گسترده سپرده های مردم را جمع آوری کرده بودند و به دلیل عدم مدیریت مشکلاتی به وجود آمد که فورا مسئولان آن را دستگیر و زندان کردیم.

DSC_0097

وی گفت: بعد با تحقیق و بررسی های طولانی مشخص شد مشکلات به وجود آمده ناشی از خارج کردن سرمایه مردم از شهرستان نیست و به دلیل سوء مدیریت سپرده ها به صورت وام در اختیار مردم گذاشته شده است. در حال حاضر مسئولان بانک با وثیقه های میلیاردی آزاد و مشغول جمع آوری اقساط وام های پرداخت شده هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار داراب نا در خصوص سرقت از مغازه های شهر داراب گفت: آمار سرقت های شهرستان کاهش یافته و سرقت های خشن به صفر رسیده است اما قطعا این موضوع در شورای تامین مطرح شده و شناسایی و دستگیری این ها در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سالانه بیش از ۲۵ هزار پرونده به دادگستری داراب وارد می شود

موسوی با اشاره به حجم بالای پرونده های دادگستری در داراب گفت: در سال بیش از ۲۵ هزار پرونده به دادگستری داراب وارد می شود و متاسفانه هیچ دادگاه بخشی در این شهرستان وجود ندارد. پیشنهاد ایجاد دادگاه در بخش فرگ و منطقه فسارود داده شده است و امیدواریم با عنایت رییس کل محترم دادگستری فارس این مهم انجام شود.

ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی مجددا فعال می شوند/آمار طلاق رو به افزایش است

 بالاترین مقام قضایی شهرستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص کاهش فعالیت های ستاد پیشگیری گفت: در یک مقطعی فعالیت ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی بسیار زیاد بود و برای مدتی رو به تعطیلی گذاشت. امروز مجددا هسته ها در حال شکل گیری است و مقدمات کار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹ هزار پرونده در سال گذشته توسط شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده، گفت: همکاران پرتلاش ما در شوراهای حل اختلاف بدون هیچ چشم داشتی پرونده های ورودی را رسیدگی می کنند و اولویت آنها صلح و سازش است.

DSC_0092

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق در سال ۹۳ گفت: بیش از ۶۰۰ طلاق سال گذشته در شهرستان به ثبت رسیده است که متاسفانه این آمار هر روز رو به افزایش است. عواملی نظیر فقر و بیکاری، اعتیاد و عدم شناخت متقابل زوج ها از عوامل اصلی افزایش طلاق در جامعه است.

تشکیل ماهیانه حدود ۱۰۰ پرونده مواد مخدر در داراب

رییس دادگستری داراب با بیان اینکه در ماه حدود ۱۰۰ پرونده مواد مخدر در داراب تشکیل می شود گفت: دادستان ما خود را وقف مردم کرده و شخصا در میدان دستگیری ها حاضر می شود. علی رغم همه تهدید ها و فشار هایی که به قضات وارد می شود برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر در ماه های اخیر با قوت بیشتری انجام شده است.

وی کشفیات بالای مواد مخدر را نشان از تلاش مضاعف نیروی انتظامی دانست و گفت: اشد مجازات را برای مواد فروشان و قاچاقچیان عمده مواد مخدر اجرا می کنیم چرا که اینها علت بسیاری از مشکلات دیگر شهرستان و جرایم هستند.

وی با اشاره به گلوگاه بودن شهرستان و در مسیر ترانزیت مواد مخدر بودن داراب گفت: احکام اعدام تعدادی از قاچاقچیان عمده مواد مخدر صادر شده و به زودی اجرا می شود.

استعفای دادستان داراب شایعه است

 وی در پاسخ به مطرح شدن استعفای دادستان داراب گفت: چنین چیزی صحت ندارد و در حد شایعه است من در سال گذشته با شناخت، ایشان را پیشنهاد دادم و هیچ گونه کوتاهی هم در کار ایشان وجود ندارد. آقای بهرامی که فردی شجاع، سالم و مومن است هستند و با اقتدار به کار خود ادامه خواهند داد.

4 پاسخ به “جعل اسناد دادگستری توسط کار چاق کن ها/آخرین وضعیت پرونده صندوق طلوع دانش/موسوی:استعفای دادستان شایعه است”

  1. علي محمد گفت:

    تشکر وقدر دانی می کنیم ازریاست محترم دادگستری ودادستان عزیز که در این مدت که مسئولیت را بر عهده گرفته اند با تمام توان وهمت خود سعی در مرتفع کردن مشکلات ونا رساییها وخدمت صادقانه وبی ریا به مردم وبرخورد قاطعانه با اراذل وقاچاقچیان ومخلان نظم وامنیت جامعه گذاشته اند .امید واریم خداوند بر توفیقات شما دلسوزان واقعی مردم بیا فزاید واجر اخروی به شما عطا کند.الان دید مردم نسبت به دادگستری عوض شده ومردم بادید بهتری به ان نگاه میکنند وان را نقطه امید خود میدانند چرا که در گذشته به خاطر رابطه ها امید از مردم سلب شده بود افراد با نفوذ رای دلخواه را از قضات می گرفتند.مسئولین محترم امثال اقایان موسوی وبهرامی را که خالصانه وبا تمام وجود برای مردم تلاش میکنند را الگوی خود قرار دهندوبه خدمت بی ریا از هم سبقت بگیرند چرا که این مردم واقعا شایسته خدمتند.یک گله هم داشتم خدمت اقای موسوی عزیز که مخلان وکار چاق کن ها در دادگستری به این زودی تا درس عبرت نگرفتند نباید معرفی میشدند برای عفو رهبری که شامل حال انها شود باید مدتی میگذشت تا ادم شوند عفو برای کسی خوب است که مدت زیادی از محکومیت خود را گذرانده باشد ونادم وپشیمان باشد نه برای کسانی که عفو را زرنگی خود میدانند با تشکر ازشما عزیزان

  2. موبايل فروش گفت:

    سلام خدمت ریاست محترم دادگستری . متاسفانه در سال ٩۴ تا کنون ۴ باب مغازه موبایل فروش مورد دستبرد قرار گرفته و حدود ٢۵٠ میلیون تومان سرقت شده . جناب موسوی پاسخ بدهند که چجور امنیت شهر را تأمین کردند و آمار سرقت پایین آمده ،؟؟؟ آن هم در خیابان أصلی شهر؟؟؟؟

  3. رضا گفت:

    با سلام ؛ متاسفانه آن کار چاق کنها و کارمند دادگستری که می گویید در زندان هستند . به آسانی آزاد شده اند و دارند خوش می گذرانند . ای کاش با آنان به شدت برخورد می شد

  4. شهروند گفت:

    با سلام خدمت جناب موسوی هنوز هم فروشندگان بنگ حشیش و شیشه توی داراب مثل نقل و نبات می فروشند و کسی هم کاری به کارشان ندارد . یه نفر بفرستین توی خیابون هجرت محله کولووا و غیره شاید متوجه بشی که چه بر سر بچه های مردم میارن . …. . موفق باشی جناب موسوی انشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =