آخرین اخبار

همه ادارات آماده مهار آتش سوزی جنگل ها باشند

فرماندار داراب دراولین جلسه ستاد بحران شهرستان گفت: اشخاصی هستند که برای افزایش کشت گل محمدی و سایر محصولاتشان اقدام به تخریب و آتش سوزی جنگل ها و مراتع می کنند مـا با افرادی که به خاطر منافع شخصی اقدام به آتش سوزی عمدی جنگل ها می کنند قاطعانه برخورد می کنیم. به گزارش داراب […]

اشتراک گذاری
06 خرداد 1394
553 بازدید
کد مطلب : 159

فرماندار داراب دراولین جلسه ستاد بحران شهرستان گفت: اشخاصی هستند که برای افزایش کشت گل محمدی و سایر محصولاتشان اقدام به تخریب و آتش سوزی جنگل ها و مراتع می کنند مـا با افرادی که به خاطر منافع شخصی اقدام به آتش سوزی عمدی جنگل ها می کنند قاطعانه برخورد می کنیم.

به گزارش داراب نا به نقل از روابط عمومی فرمانداری داراب ، عبدالرضا قاسم پور فرماندار داراب اظهار داشت : با توجه به اهمیتی که پیشگیری ، مقابله و مبارزه با حوادث و بحران های مختلف درسطح شهرستان و کشور دارد باید بطور منظم در فواصل معین جلسات بحران برگزار گردد.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت : علی رغم تلاش مدیران و دست اندرکاران دربحث آبرسانی به شهرها وروستاها با توجه به کمبود اعتبارات و امکانات همه مشکلات نمی توان حل کرد. اما بخشی از آن را با برنامه ریزی خوب و مفید و مؤثر می توان مدیریت نمود و برطرف کرد .

قاسم پور آتش سوزی جنگل ها را با توجه به شروع فصل گرما یکی از مشکلات دانست و بیان داشت : با توجه به اعتباراتی که دراختیار منابع طبیعی قرار می گیرد باید تعدادی قرق بان در مناطق حادثه خیز و مستعد آتش سوزی قرار د هنـد تا این مناطق برای افراد سود جو نا امن گردد . چون وجود این افراد در پیشگیری از آتش سوزی کمک می کند.

فرماندار ادامه داد: همه مجموعه ادارات باید آمادگی کامل را برای همکاری در مهار آتش سوزی احتمالی داشته باشند چراکه جنگلها سرمایه ملی است و متعلق به تمام نسل ها است ، پس باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از آن بکار بگیریم.

وی در پایان گفت: لازم است از توان وظرفیت نیروهای مردمی علاقمند، تشکلهای مردمی درجهت مهار آتش سوزی استفاده شود.

شایان ذکر است در ادامه جلسه تعدادی از رؤسای ادارات پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی اعلام نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =