آخرین اخبار

منافع عمومی و درک رسانه ای – جلیل سلمان

جلیل سلمان؛ آژانس خبری داراب  – صرف نظر از رویکرد و رنگ هر رسانه در گزینش و انتخاب اخبار و نحوه انتشار آن در سطح جامعه، آنچه می تواند نقش تعیین کننده خود را در شکل گیری یک جامعه آرمانی نمایان سازد، درک صحیح منافع عمومی توسط مدیران رسانه ای است. مدیرانی که ماهیت تفکراتشان […]

اشتراک گذاری
31 تیر 1394
202 بازدید
کد مطلب : 1950

جلیل سلمان؛ آژانس خبری داراب  – صرف نظر از رویکرد و رنگ هر رسانه در گزینش و انتخاب اخبار و نحوه انتشار آن در سطح جامعه، آنچه می تواند نقش تعیین کننده خود را در شکل گیری یک جامعه آرمانی نمایان سازد، درک صحیح منافع عمومی توسط مدیران رسانه ای است.

مدیرانی که ماهیت تفکراتشان مصداق بسیار بارزی از ضرب المثل “از کوزه همان برون تراود که در اوست” بوده و به هر میزان که در حفظ استقلال رسانه ای خود کوشا تر باشند بطور طبیعی توجه طیف گسترده تری از مخاطبان را نیز به خود جلب خواهند نمود.

با آغاز بکار هر رسانه جدید اولین واکنش ها توسط مخاطبانِ رنگی شکل گرفته و درون مایه های فکری و جناحی خود را در بخش نظرات با انتخاب جملات مطلوب طیفی خاص و با رفتاری مشخص و هدفمند به نمایش خواهد گذاشت.

درک به موقع تفکیک رسالت واقعی هر رسانه از تابعیت صرف گروهی و جناحی توسط مدیران در شکل گیری شخصیت و جذب مخاطبان هر سایت خبری و تحلیلی نقشی تعیین کننده خواهد داشت تا جائیکه تناقضات نوشتاری مدیران و نویسندگان سایتها به دلیل وابستگی به گروه و جناحی خاص از چشمان تیز بین مخاطبان به دور نمانده و آنها را در دو راهی تصمیم گیری قرار خواهد داد.

mohammad amin

در همین حال با اضافه شدن هر سایت خبری جدید به منظومه ی رسانه ای فعلی و فارغ از انتخاب نشانِ مستقل و یا وابسته، در به اشتراک گذاردن اخبار، مشکلات، نیازها و خواسته های یک جامعه غیر بهره مند از توسعه پایدار و پیشرفت متوازن کمک شایان توجهی به هر دو قشر مردم و مسئولان خواهد نمود.

رصد دقیق اخبار جاری جامعه و نمایش زوایای واقعی رخدادهای پنهان مانده از چشم مخاطبان به همراه ارائه تحلیل هایی برآمده از منابع اطلاعاتی صحیح، ذهن ها را به هم نزدیکتر و حل مشکلات را آسانتر خواهد نمود.

فضای فعلی شهرستان داراب نشان می دهد علیرغم وجود همه بد اخلاقی های سنتی برآمده از کرسی قدرت طلبی قومی و طایفه ای و با در نظر گرفتن اختلاف سلیقه های متداول و غیر ضروری میان برخی از مدیران شهرستان داراب که منجر به عدم تکمین و احترام به قانون شده است، رسانه ها بدون وامداری به شخص و یا گروهی خاص می توانند با تکیه بر اندیشه های پاک و ناب مخاطبان نسبت به حذف و یا کاهش عادات ناپسند سطوح کلانِ تصمیم گیری اقدام نموده و موثر واقع شوند.

متاسفانه با نزدیک شدن به زمان انتخابات پیش رو شاهد افزایش بد اخلاقی ها و اختلافات تفرقه انگیز نیز می باشیم که زنگ خطر را در جامعه به صدا آورده است.

بسیار شایسته است که مدیران رسانه های فعلی برای تحقق خواسته های برحق مردم ضمن دعوت مسئولان عزیز شهرستان به رعایت قانون، پرهیز از نفاق، توجه به آتیه فرزندان این خطه، رفع مشکلات فعلی، تکمیل طرح ها و پروژه های بر زمین مانده، نگاه خود را معطوف به معرفی پتانسیل های موجود نموده تا در آینده ای نه چندان دور مردم با مشارکت رسانه ها در انتخاب تازه ای واژه شایسته سالاری را تعریف نمایند.

خوشبختانه به دلیل استقبال مردم از رسانه های خبری به عنوان منابعی قابل اعتماد جهت دریافت و رصد اخبار شاهد آغاز بکار سایت خبری جدیدی به همت آقای مهندس علی زارعی، مدیر فعلی نشریه عصر مردم داراب و از چهره های برجسته رسانه ای شهرستان در روزهای اخیر می باشیم.

سایت داراب نا برای ایشان و همکارانشان در سایت خبری عصر داراب آرزوی موفقیت می نماید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =