آخرین اخبار

موسوی:قیمت زمین در داراب افزایش داشته است/صادقی:با اختلالگران نظم اقتصادی برخورد میکنیم

قیمت زمین در داراب بیش از شهرستانهای همجوار بالا رفته است حجت الاسلام موسوی در جمع روسای مشاور املاک و بنگاه داران داراب گفت: به ما گزارش دادند افراد سرمایه دار اقدام به خرید زمین های داراب می کنند و قیمت ها را بالا می برند. وی افزود: قیمت زمین در داراب به نسبت شهرستان […]

اشتراک گذاری
27 تیر 1397
617 بازدید
کد مطلب : 7741

قیمت زمین در داراب بیش از شهرستانهای همجوار بالا رفته است

حجت الاسلام موسوی در جمع روسای مشاور املاک و بنگاه داران داراب گفت: به ما گزارش دادند افراد سرمایه دار اقدام به خرید زمین های داراب می کنند و قیمت ها را بالا می برند.

وی افزود: قیمت زمین در داراب به نسبت شهرستان های همجوار افزایش زیادی داشته است و دادگستری از شما میخواهد با همفکری و همراهی این مشکل مردم را حل کنیم.

وی گفت: با افرادی که بخواهند قیمت ها را بی روال بالا ببرند برخورد می شود.

با کسانی که در نظم اقتصادی شهرستان اخلال ایجاد کنند برخورد میکنیم

صادق صادقی دادستان عمومی و انقلاب داراب در این جلسه گفت: متاسفانه گاهی شاهدیم بنگاه داران برای سود بیشتر قیمت ها را بدون توجیه بالا می برند که این یکی از علت های بالا رفتن قیمت ها است.

وی تاکید کرد: بنگاه دارانی که از راه دلال بازی قیمت ها را بالا ببرند به اتاق اصناف معرفی و پروانه آنها باطل خواهد شد.

وی آموزش بنگاه داران را یکی از راهکارهای حل مشکل مسکن و زمین در داراب اعلام کرد و گفت: مشتریان شما باید احراز هویت شوند و در مواردی به جای یکدیگر پای برگه ها امضا میکنند و مشکلات حقوقی به وجود می آید.

صادقی گفت: ملک مورد معامله دقیقا به خریدار معرفی شود در مواردی دیده شده که خریدار پس از معامله متوجه شده که زمین دیگری به او فروخته شد است.

دادستان داراب گفت: اصالت اسناد فروشنده را بررسی کنید چرا که در صورت جعلی بودن بنگاه دار متهم به معاونت در جعل است.

وی تاکید کرد: قطعا با کسانی که بیشتر از نیازشان زمین خریداری میکنند و قصد اخلال در نظم اقتصادی دارند برخورد می شود.

وی گفت: کسانی که زمین خریداری میکنند و آن را رها کرده و نمی سازند طبق قانون بنیاد مسکن زمین از آنها سلب مسئولیت می شود. بخشنامه ای اخیرا ابلاغ شده که املاکی که بلااستفاده مانده برای افزایش مالیات به دارایی معرفی می شود.

وی گفت: طبق قانون زمین های واگذاری بنیاد مسکن غیر قابل واگذاری و انتقال است و قطعا ما این قوانین را اجرایی می کنیم.

مشکل قیمت ها کمبود زمین است

یکی از بنگاه داران در این جلسه خطاب به مسئولین گفت: یکی از مشکلات افزایش قیمت ها کمبود زمین است که سال هاست شهرک جدیدی ایجاد نشده است.

وی مشکل دیگر را عدم انبوه سازی اعلام کرد و گفت: متاسفانه اکثر واحد ها در داراب به صورت ویلایی ساخته می شود که باعث کمبود زمین شده است.

وی گفت: هزینه پروانه ساختمان بسیار بالاست و بخش قابل توجهی از آن به نظام مهندسی می رسد.

یکی از فعالان حوزه زمین و مسکن به زمین های واگذار شده در تنگ کتویه اشاره کرد وگفت: اول از همین زمین ها شروع کنید چرا که واگذار شده اما خرید و فروش می شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =